Κυρ05052024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Θα χειροτερέψει πριν καλυτερεύσει…

0Containers stacked

Με τους αναλυτές να θέτουν ορίζοντα αποκλιμάκωσης της έντασης στην εφοδιαστική τα τέλη του 2022 οι ενδείξεις που έρχονται από τα κομβικής σημασίας λιμάνια αλλά και όλο πλέον το εύρος της εφοδιαστικής είναι ανησυχητικές.

Οι καθυστερήσεις σε φορτία έχουν ξεπεράσει κατά μέσο όρο τις 13 ημέρες με τις σιδηροδρομικές αλλά και τις ποτάμιες μεταφορές να έχουν εισέλθει στο γαϊτανάκι των καθυστερήσεων με ανάλογους χρόνους. Το οξύμωρο στην όλη εξέλιξη είναι ότι οι ναυτιλιακές εταιρίες εμπορευματοκιβωτίων έχουν αρχίσει να ανακοινώνουν ακυρώσεις δρομολογίων γεγονός που επιτείνει την αγωνία τους εμπορικού κόσμου που αρχίζει να βλέπει τις πρώτες ελλείψεις σε καταναλωτικά αγαθά και πρώτες ύλες. Ο K+N ήταν ο πρώτος που «κτύπησε το καμπανάκι του κινδύνου» δίνοντας στην δημοσιότητα στοιχεία που δεν έκαναν τίποτα άλλο παρά να επιβεβαιώσουν την εικόνα που έχει διαμορφωθεί.
Να σημειωθεί ότι οι «συμμαχίες» έχουν ήδη αρχίσει να εξετάζουν εναλλακτικά σενάρια καθώς φαίνεται ότι η κατάσταση στους χώρους εναπόθεσης των κομβικής σημασίας λιμένων αλλά και των inland ports είναι κάτι παραπάνω από ασφυκτική. Το γεγονός επιτείνεται από την συνεχιζόμενη έλλειψη ικανού αριθμού οδηγών φορτηγών οχημάτων τόσο στην Βρετανία όσο και στην Γερμανία τα οποία υπό άλλες συνθήκες θα αποκλιμάκωναν την ένταση στα λιμάνια. Η εναλλακτική του σιδηροδρόμου πάντως έχει αρχίσει να δείχνει τα ίδια σημάδια καθώς και εδώ το θέμα των φορτηγών οχημάτων είναι εξ ίσου καθοριστικό όπως και για τα λιμάνια.
Με την αυτοκινητοβιομηχανία να έχει πρώτη «φρενάρει» τις γραμμές παραγωγής καθώς δεν υπάρχουν διαθέσιμα ηλεκτρονικά συστήματα που φέρουν τα καινούργια μοντέλα των αυτοκινήτων το επόμενο διάστημα φαντάζει «εφιαλτικό» για το λιανικό εμπόριο που ετοιμάζεται για μισοάδεια ή ακόμη και άδεια ράφια με τις τιμές των προϊόντων να λαμβάνουν την ανιούσα.

Ψυχορραγεί το «just in time»

Σε αναλύσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας μεσούσης της κρίσεως της πανδημίας με τα lockdown να «εκπαιδεύουν» τους πολίτες στις ψηφιακές αγορές και τις διανομές στο «τελευταίο μίλι» να έχουν καταρρεύσει οι συζητήσεις για την τακτική του «just in time» αναζωπυρώθηκαν. Όλα δείχνουν ότι η τακτική αυτή ψυχορραγεί καθώς ήδη μεγάλες εταιρίες της λιανικής έχουν αναθεωρήσει δημιουργώντας σε κομβικά σημεία σε Ευρώπη και ΗΠΑ αποθηκευτικά κέντρα διανομής αλλάζοντας επι της ουσίας βασικές παραμέτρους της εφοδιαστικής. Η κατάσταση οδηγεί πλέον στην συγκέντρωση και αποθήκευση ποσοτήτων με στόχο την αποφυγή ελλείψεων σε αγαθά γεγονός που επι της ουσίας αναθεωρεί το «just in time». Στην αναθεώρηση τα θέματα του κόστους για τα στοκ, τις λειτουργίες των αποθηκών αλλά και τις τοποθεσίες έχουν βάλει από την «πίσω πόρτα» ζητήματα κόστους που δεν ήταν «ορατά» το προηγούμενο διάστημα.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter