«Καίγονται» εκατομμύρια δολαρίων
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 04 Μαρτίου 2021 12:14
«Καίγονται» εκατομμύρια δολαρίων κάθε μήνα που οι στόλοι των κρουαζιερόπλοιων παραμένουν σε αναστολή πλόων. Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία οι Carnival Corporation, Royal Caribbean Group και Norwegian Cruise Line Holdings «ηγούνται» των απωλειών από τα ταμειακά τους αποθέματα όπως και οι άλλες εταιρίες του τομέα της κρουαζιέρας για την διατήρηση των πλοίων με τις ελάχιστες συνθέσεις που προβλέπει ο ΙΜΟ. Μόνο οι τρεις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας στον κόσμο «καίνε» λίγο περισσότερο από 1 δισεκατομμύριο δολάρια το μήνα... Η Carnival «έκλεισε» το τέταρτο τρίμηνο του 2020 με 500 εκατομμύρια δολάρια το μήνα ενώ οι υπολογισμοί με βάση τα νεότερα δεδομένα για το πρώτο τρίμηνο του 2021 να ανεβάζουν το ποσό ανά μήνα στα 600 εκατομμύρια δολάρια. Αντίστοιχα η Royal Caribbean βρίσκεται στα 290 εκατομμύρια δολάρια ενώ η Norwegian Cruise στα 190 εκατομμύρια δολάρια με πρόσθετη απώλεια της τάξης των 15 εκατομμυρίων δολαρίων για τα πλοία που βρίσκονται σε φάση προετοιμασίας στο ενδεχόμενο «ανοίγματος» των πλόων. Να σημειωθεί ότι οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στα αμερικανικά χωρικά ύδατα διατηρούν πλοία τους σε κατάσταση ετοιμότητας καθώς δεν έχει ενεργοποιηθεί η υπό όρους εντολή του US CDC για απόπλους καθώς δεν έχουν τεσταριστεί τα πρωτόκολλα ασφαλείας αλλά και δεν έχουν γίνει οι δοκιμαστικοί πλόες με τους εθελοντές επιβάτες. Με το πιθανολογούμενο τέταρτο κύμα της πανδημίας και τις μεταλλάξεις το σκηνικό σε ΗΠΑ και Ευρώπη εξακολουθεί να παραμένει ρευστό αν και σε ευρωπαϊκό επίπεδο τουλάχιστον πέντε εταιρίες έχουν ανακοινώσει την έναρξη πλοών από τα μέσα του τρέχοντος μηνός με ορίζοντα τις αρχές του καλοκαιριού.
Στον αντίποδα τα Αμερικανικά και Ευρωπαϊκά λιμάνια που διατηρούν cruise terminals συνεχίζουν να καταγράφουν σοβαρές απώλειες εσόδων λόγω της «μηδενικής» κίνησης επιβατών κρουαζιερόπλοιων αλλά και προσεγγίσεων. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων το τρέχον έτος ακόμη και αν η κρουαζιέρα «επανέλθει» σταδιακά δύσκολα θα καλυφθούν οι ζημιές στα έσοδα των λιμένων.