Πεμ11212024

Last updateΠεμ, 21 Νοε 2024 6pm

Τριάντα νεότευκτα και βάλε…

0carnival mardi gras

Τριάντα συνολικά νεότευκτα κρουαζιερόπλοια αναμένεται να «πέσουν στη θάλασσα» το τρέχον έτος με βάση τα στοιχεία των χρόνων παράδοσης από τα βιβλία παραγγελιών των ναυπηγείων. Σε αυτά πρέπει να συνυπολογιστούν και τα δεκαέξι που παραδόθηκαν μέσα στο 2020 που χαρακτηρίστηκε έτος της πανδημίας και τα οποία ουσιαστικά περιμένουν να κάνουν το «ντεμπούτο» τους κατά το τρέχον έτος. Σύμφωνα με τα προ πανδημίας σενάρια για τον τομέα των κρουαζιερόπλοιων το 2021 αποτελούσε την χρονιά του «διπλασιασμού» της ζήτησης γεγονός που είχε ωθήσει τις εταιρίες να σπεύσουν για να τα παραγγείλουν. Ωστόσο το 2020 επεφύλαξε εκπλήξεις για τον τομέα, που «πάγωσε» από τα lockdown, καθώς «άνοιξε» και μάλιστα σε ιστορικά δεδομένα η αγορά second hand αλλά και το scraping. Και οι δύο αυτές δυσάρεστες εξελίξεις προκάλεσαν σοβαρούς «πονοκεφάλους» στα επιτελικά στελέχη των εταιριών τα οποία κλήθηκαν να σχηματοποιήσουν και ενεργοποιήσουν ταυτόχρονα σχέδια έκτακτης ανάγκης τα οποία εμπεριείχαν και την ρευστοποίηση εξωφρενικά μεγάλων ποσών από τα κεφαλαιακά αποθεματικά για την διατήρηση στοιχειωδών λειτουργιών των στόλων μεγάλο μέρος των οποίων εξακολουθεί να πλέει ανενεργό ή και να περιστρέφεται γύρω από την άγκυρά του. Αξίζει να σημειωθεί ότι ορισμένα πλοία που επρόκειτο να παραδοθούν στα μέσα του 2020 ή αργότερα έχουν καθυστερήσει κατά μέσο όρο έξι μήνες ενώ οι περισσότεροι φορείς εκμετάλλευσης κρουαζιέρας που αναμένουν παραδόσεις πλοίων κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021 δεν έχουν ακόμη αποκαλύψει τις ημερομηνίες παράδοσης. Η πτώση των δραστηριοτήτων των ναυπηγικών μονάδων ελέω των μέτρων για την ανάσχεση της πανδημίας λειτούργησε «επιβοηθητικά» των εταιριών που είχαν τοποθετήσει τις παραγγελίες καθώς λόγω της «ανωτέρας βίας» δεν εξέπεσαν πολλές ρήτρες. Σήμερα που οι ελπίδες φαίνεται να έχουν εναποτεθεί στα εμβόλια πολλές εταιρίες εξετάζουν το ενδεχόμενο στις καθυστερήσεις να συμπεριλάβουν και εργασίες για υπερσύγχρονα συστήματα εξαερισμού προσαρμοσμένων στις τελευταίες επιταγές της πανδημίας. Άσχετα τέλος αν πολλές εταιρίες θα «τρέξουν προγράμματα» από το Μάρτιο και μετά αναλυτές του τομέα «πιστεύουν» ότι η χρονιά που η κρουαζιέρα θα «πάρει το αίμα της πίσω» για το χαμένο 2020 δεν είναι η τρέχουσα χρονιά αλλά η επόμενη.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter