Πεμ11212024

Last updateΠεμ, 21 Νοε 2024 6pm

«Χαμένη» στα πρωτόκολλα η παγκόσμια κρουαζιέρα

0Genova

«Χαμένη» στα πρωτόκολλα φαίνεται προς ώρας η παγκόσμια κρουαζιέρα με τον ορίζοντα της επανεκκίνησης να μην είναι εύκολο να προσδιοριστεί δεδομένου ότι πολλές εταιρίες «κλείνουν» ή ετοιμάζονται να «κλείσουν» και τους καλοκαιρινούς μήνες με παράταση της ακινησία των πλοίων τους. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο παρά το γεγονός ότι φαίνεται να έχουν σχηματοποιηθεί πρωτόκολλα ασφαλείας αυτά δεν έχουν τεθεί σε διαβούλευση με τα κράτη μέλη της ΕΕ να έχουν και εφαρμόζουν διαφοροποιημένα μέτρα ασφαλείας που επηρεάζουν ιδιαίτερα τα λιμάνια. Σε αμερικανικό επίπεδο το US CDC δημοσιοποίησε λίστα με πλοία και εταιρίες που σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν κρουαζιέρες σε Αμερικανικά χωρικά ύδατα η οποία αφορά σε ένα πρωτόκολλο ασφαλείας με χρωματικές διαβαθμίσεις (Πράσινο, Κόκκινο ή Κίτρινο) που αναφέρεται σε διαδικασίες διαχείρισης των πληρωμάτων σε αποβίβαση και επιβίβαση κατά το διάστημα που ισχύει το No Sail Order. Σύμφωνα με το No Sail Order, οι γραμμές κρουαζιέρας είναι υποχρεωμένες να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν ολοκληρωμένα σχέδια για την πρόληψη, τον εντοπισμό, την ανταπόκριση και τον περιορισμό του COVID-19 μεταξύ των μελών του πληρώματος επί του σκάφους. Ενώ αυτά τα σχέδια βρίσκονται υπό εξέταση, το US CDC επέτρεψε σε εταιρίες κρουαζιέρας να αποβιβαστούν τα μέλη του πληρώματος, εάν υποβάλουν μια υπογεγραμμένη βεβαίωση δηλώνοντας ότι έχουν συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις για την ασφαλή αποβίβαση των μελών του πληρώματος. Η βεβαίωση αυτή περιελάμβανε την απαίτηση τα μέλη του πληρώματος να χρησιμοποιούν μόνο μη εμπορικά ταξίδια για να αποβιβαστούν και να φτάσουν στους τελικούς προορισμούς τους και να μην αλληλεπιδρούν με το κοινό κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Να σημειωθεί ότι το θέμα της «σκάτζας» των πληρωμάτων απασχολεί έντονα την παγκόσμια ναυτιλία χωρίς μέχρι ώρας να έχει βρεθεί ικανοποιητική λύση.
Η έλλειψη σαφών οδηγιών για το τι και το πώς δημιουργεί σοβαρότερο πρόβλημα στην κρουαζιέρα ,έναντι άλλων τομέων της ναυτιλίας, καθώς πέραν των πληρωμάτων που απαιτούνται βάσει των κανονισμών για την ασφαλή πλου υπάρχει και το ξενοδοχειακό προσωπικό αλλά και το προσωπικό που είναι αφιερωμένο στα προγράμματα ψυχαγωγίας που επίσης είναι «παγιδευμένο» εξ αιτίας των μέτρων που εφαρμόζονται ανά τον κόσμο.
Αναλυτές εικάζουν ότι λόγω της ασάφειας ως προς το θέμα των χρόνων άρσης των υγειονομικών μέτρων ασφαλείας αλλά και της ορατής πιθανότητας ενός νέου κύματος πανδημίας ορατό είναι το ενδεχόμενο πολλές εταιρίες να σπρώξουν τα προγράμματά τους προς το φθινόπωρο «γράφοντας» ζημιές εκατομμυρίων δολαρίων κάθε μήνα παράτασης της ακινησίας των πλοίων τους.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter