Πεμ11212024

Last updateΠεμ, 21 Νοε 2024 6pm

«Στοίχημα» οι πληρότητες στα κρουαζιερόπλοια

0009990 VIKING SUN

«Στοίχημα» ήταν και παραμένει το θέμα των πληροτήτων για τα υψηλόβαθμα στελέχη του τομέα της κρουαζιέρας που διαβλέπουν αυξητικές τάσεις στις παγκόσμιες αγορές αλλά εξακολουθούν να ανησυχούν για «απρόβλεπτους παράγοντες» που θα μπορούσαν να τις επηρεάσουν. Με το στόλο των κρουαζιερόπλοιων να γιγαντώνεται σε αριθμό πλοίο άρα και διαθέσιμων κλινών η ανησυχία δεν είναι αδικαιολόγητη παρά το γεγονός ότι τομέας της κρουαζιέρας φαίνεται να έχει κερδίσει 50 εκατομμύρια επιβάτες. Γεγονός όμως που συγκριτικά με άλλες επιλογές στο πλαίσιο των γενικότερων τουριστικών προϊόντων-προτάσεων- δείχνει ότι η κρουαζιέρα έχει πολύ δρόμο μπροστά της για την κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου της παγκόσμιας αγοράς. Η εικόνα που συντίθεται στην Ανατολική Μεσόγειο φαίνεται να απασχολεί περισσότερο όσον αφορά στους «απρόβλεπτους παράγοντες» που μπορεί να «ανατρέψουν» τα δεδομένα στις πληρότητες ακόμη και στο παρά πέντε προγραμματισμένων πλόων. Μια «δεύτερη ανάγνωση» στοιχείων της CLIA Europe και της MedCruise ουσιαστικά αποκαλύπτουν εστίες του προβληματισμού των υψηλόβαθμων στελεχών με το τρέχον έτος και την επικείμενη έναρξη της περιόδου των κρουαζιέρων να διατηρούν το «σασπένς» ...και με δεδομένο ότι το 2017 υπήρξε πτώση στη διακίνηση επιβατών στα λιμάνια γεγονός που "μαρτυρά" στο θέμα των πληροτήτων.
Η CLIA Europe
Σύμφωνα με έρευνα της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας (CLIA), η ευρωπαϊκή αγορά κρουαζιέρας έχει αυξηθεί σημαντικά, με περισσότερους από 6,9 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας δηλαδή αύξηση κατά 2,5% σε σύγκριση με το 2016. Η ευρωπαϊκή κρουαζιέρα αναπτύσσεται σταθερά τα τελευταία δέκα χρόνια, με πρωτοπόρες τις αγορές της Γερμανίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιρλανδίας.
Η Γερμανία σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο της τάξης του 8,5%, καταγράφοντας ρεκόρ επιβατών, με σχεδόν 2,2 εκατομμύρια. Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιρλανδία σημείωσαν αύξηση κατά 0,5%, με περισσότερους από 1,95 εκατομμύρια επιβάτες, συνολικά. Αντίστοιχα, η Ιταλία σημείωσε αύξηση 2,5%, με περίπου 770.000 επιβάτες, ενώ η Ισπανία συνέχισε για δεύτερη χρονιά την ανοδική της πορεία, παρουσιάζοντας αύξηση 6,4%.
Το 75% των Ευρωπαίων ταξιδεύουν στην Ευρώπη. Το συγκεκριμένο ποσοστό εμφανίζεται ελαφρώς χαμηλότερο σε σύγκριση με τα προηγούμενα έτη, λόγω της μείωσης της επισκεψιμότητας στη Μεσόγειο και της αύξησης στην Καραϊβική. Οι μισοί ευρωπαίοι ταξιδιώτες κρουαζιέρας επισκέπτονται τη Μεσόγειο και τα Κανάρια Νησιά του Ατλαντικού, ενώ το 25% επιλέγει τη Βόρεια Ευρώπη και τη Βαλτική. Εκτός της Ευρώπης, οι διατλαντικοί και ασιατικοί προορισμοί αποτελούν τις κύριες επιλογές για το μεγαλύτερο μέρος του υπόλοιπου 25% των ευρωπαίων ταξιδιωτών.
Τα στοιχεία του 2017 αποκάλυψαν, επίσης, ότι υπάρχει σαφής σχέση μεταξύ του μέσου όρου ηλικίας και της διάρκειας της κρουαζιέρας - επιβεβαιώνοντας ότι οι επιβάτες μεγαλύτερης ηλικίας επιλέγουν κρουαζιέρες μεγαλύτερης διάρκειας. Οι νεότεροι επιβάτες προέρχονται από την Ιταλία, ενώ οι επιβάτες από το Ηνωμένο Βασίλειο τείνουν να είναι μεγαλύτεροι. Οι νεαροί επιβάτες απολαμβάνουν τη Μεσόγειο, ενώ η Βαλτική και τα Κανάρια Νησιά επιλέγονται περισσότερο από πιο μεγάλους σε ηλικία επιβάτες.
Ο κ. Κυριάκος Αναστασιάδης, Πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας Ευρώπης (CLIA Europe), δήλωσε: «Η πρόβλεψή μας για τους ρυθμούς ανάπτυξης της κρουαζιέρας στην Ευρώπη επιβεβαιώθηκε πλήρως το 2017. Αναμένουμε ένα ακόμη αντίστοιχο έτος το 2018, με την έλευση 16 νέων κρουαζιερόπλοιων. Ο κλάδος της κρουαζιέρας θα συνεχίσει δυναμικά να ευδοκιμεί στην Ευρώπη, εξαιτίας της αυξανόμενης ποικιλίας των κρουαζιερόπλοιων που υπάρχουν αλλά και του επιπέδου εξατομίκευσης και διαφοροποίησης εμπειρίας που είναι σε θέση να προσφέρει στους επισκέπτες της ».
Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι σε ομιλία του ceo της Celestyal Cruises και προέδρου της CLIA Europe κ. Κ. Αναστασιάδη στο πλαίσιο εκδήλωσης που είχε γίνει πρόσφατα σχετικά στο Λονδίνο παρουσία των επικεφαλής στελεχών μεγάλων εταιριών του τομέα της κρουαζιέρας μεταξύ άλλων είχε εστιάσεις στις τάσεις που διαμορφώνονται.
Το 2030 παρατήρησε στην ομιλά του αυτή ο κ. Αναστασιάδης , το πλήθος που θα κάνει τουρισμό θα ανέλθει στο 1,8 δις ανθρώπους με τον τομέα της κρουαζιέρας να έχει κερδίσει 50 εκατομμύρια επιβάτες γεγονός όμως που συγκριτικά με άλλες επιλογές δείχνει ότι η κρουαζιέρα έχει πολύ δρόμο μπροστά της για την κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου της παγκόσμιας αγοράς. Τέλος από τις αναφορές του δεν έλειψαν και εκείνες για τις μεταβολές που συμβαίνουν σε παγκόσμιο επίπεδο με την είσοδο νέων τεχνολογιών και των οριζόντων που ανοίγει το virtual reality ενώ απευθυνόμενος σε εκπροσώπους λιμένων, ναυπηγικών μονάδων και τροφοεφοδιαστές τους κάλεσε να αναλογιστούν τα θετικά που θα προκύψουν για τον τομέα από την είσοδο των νέων τεχνολογιών.
Η MedCruise
Συνολική πτώση της τάξης του 4,1% παρουσίασε η κίνηση το 2017 σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που δημοσιοποίησε η MedCruise. Η συνολική διακίνηση επιβατών το 2017 έφτασε τα 25,9 εκατομμύρια επιβάτες σε σύγκριση με τα 27 εκατομμύρια του 2016. Στην κατάταξη η Βαρκελώνη βρέθηκε πρώτη με 2,7 εκατομμύρια επιβάτες, ακολούθησε η Τσιβιταβέκια με 2,2 εκατομμύρια, οι Βαλεαρίδες νήσοι με 2,1, η Μασσαλία με 1,5, η Βενετία με 1,4 ο Πειραιάς με 1,1 και η Τενερίφη με 964.337. Τα επτά λιμάνια αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% της κίνησης στην Μεσόγειο εμφανίζοντας πτώση της τάξης του 42% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά με τη Βαρκελώνη, Τσιβιταβέκια και Τενερίφη να είναι τα μόνα λιμάνια που εμφανίζουν αύξηση κατά έτος. Από τα στοιχεία προκύπτει ότι το 76% της κίνησης συγκεντρώνεται στη Δ. Μεσόγειο, το 17,2% στην Αδριατική, το 6,7% στην Ανατολική Μεσόγειο και μόλις ένα 0,1% στην Μ. θάλασσα. Το 2017 η Κωνσταντινούπολη μηδένισε τις απώλειες έναντι των 600.000 του 2015 και των 36.708 του 2016 γεγονός που καταδεικνύει ότι η προσπάθεια από τουρκικής πλευράς να ανακάμψει ο τομέας έφερε αποτελέσματα. Στο χάρτη της κρουαζιέρας εισήλθε και η Τυνησία με 5.317 επιβάτες την περασμένη χρονιά έναντι μόλις 757 του 2016. Να σημειωθεί ότι η MedCruise έχει 70 μέλη που αντιπροσωπεύουν περισσότερα από 100 λιμάνια στη Μεσόγειο συμπεριλαμβανομένων και των Black Sea, Red Sea και τα πλησίων του Ατλαντικού.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter