OPEC: Ισχυρή η ζήτηση για πετρέλαιο
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 29 Σεπτεμβρίου 2021 06:35
Αύξηση της ζήτησης για πετρέλαιο με γεωμετρική πρόοδο εν μέσω της ανάκαμψης των οικονομιών από τις επιπτώσεις της πανδημίας, εκτιμά ο OPEC με βάση τα στοιχεία έκθεσης που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα.
Πιο συγκεκριμένα, ο OPEC στην ετήσια έκθεσή του για την αγορά πετρελαίου (World Oil Outlook 2021) εκτιμά ότι η χρήση αργού θα αυξηθεί κατά 1,7 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα το 2023, φτάνοντας στα 101,6 εκατομμύρια βαρέλια, καθώς θα συνεχιστεί η ισχυρή ανάκαμψη της αγοράς και μετά το 2021 και το 2022, ωθώντας τη ζήτηση υψηλότερα από τα προ πανδημίας επίπεδα του 2019. Ο OPEC πάντως αναθεώρησε καθοδικά τις προβλέψεις του για τη ζήτηση πετρελαίου μακροπρόθεσμα, επικαλούμενος την στροφή που καταγράφεται στην καταναλωτική συμπεριφορά. Ειδικότερα, εκτιμά ότι η παγκόσμια ζήτηση θα φτάσει στο ζενίθ της μετά το 2035, σύμφωνα με την έκθεση.
Ασάφεια για το LNG
Το μέλλον του υγροποιημένου φυσικού αερίου "παραμένει αβέβαιο προς το παρόν" και έχει οδηγήσει σε ακύρωση κάποιων νέων οικοδομικών παραγγελιών, σύμφωνα με τον OPEC. Στις προβλέψεις για τη χρήση ενέργειας έως το 2045, εκτίμησε ότι το ΥΦΑ στις θαλάσσιες μεταφορές θα επεκταθεί μεσομακροπρόθεσμα. "Κάποιοι έχουν εκφράσει αμφιβολίες για τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του LNG εν όψει των στόχων μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και έχουν ζητήσει την αυξανόμενη χρήση ανανεώσιμου υδρογόνου ή αμμωνίας", ανέφερε σημειώνοντας ότι ορισμένες παραγγελίες πλοίων που τροφοδοτούνται με LNG έχουν ακυρωθεί εν μέσω αυτών των ανησυχιών.
Τα πλοία που τροφοδοτούνται με LNG αποτελούσαν περίπου το 10% των παραγγελιών νεόδμητου κτιρίου, σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΟΠΕΚ. "Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε τεχνολογικό σταυροδρόμι στην αναζήτηση εναλλακτικών συστημάτων κίνησης".
Οι στόχοι αποδοτικότητας και μείωσης των εκπομπών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού δεν θα επιτευχθούν χωρίς κάποια μορφή ενεργειακής υποκατάστασης, ανέφερε η έκθεση, με εναλλακτική λύση το LNG. Άλλες εναλλακτικές λύσεις περιλάμβαναν το υδρογόνο, την αμμωνία για μεγαλύτερα πλοία και την ηλεκτρική ενέργεια ως πηγές ενέργειας. Αλλά ο Opec είπε ότι είναι απίθανο ότι "μια σημαντική διείσδυση αυτών των κινητήρων θα επιτευχθεί πριν από το 2045.