Πεμ08142025

Last updateΠαρ, 15 Αυγ 2025 7am

Σήμα κινδύνου

0bg about

Σήμα κινδύνου με θέμα «ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ – SOS», προειδοποιώντας για τις σοβαρές δυσκολίες που απειλούν τον κλάδο στη μέση της τουριστικής περιόδου, εξέπεμψε ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Επαγγελματικών Τουριστικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π.). Ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί έναν από τους πλέον δυναμικούς και στρατηγικής σημασίας κλάδους για την εθνική και τοπική οικονομία, προσφέροντας ανάπτυξη, απασχόληση και τόνωση ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες νησιωτικές περιοχές. Ωστόσο, ενώ η συμβολή του είναι αδιαμφισβήτητη, τα ίδια προβλήματα επιστρέφουν χρόνο με τον χρόνο, χωρίς ουσιαστική πρόοδο.
Περισσότερα από 5.500 επαγγελματικά τουριστικά σκάφη κάτω των 24 μέτρων – το 85% του συνόλου – δραστηριοποιούνται από τον Μάρτιο έως τον Νοέμβριο, μεταφέροντας ζωή και εισόδημα σε δεκάδες προορισμούς.
Ο Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π επισημαίνει σε ανακοίνωσή του τα ακόλουθα:
«Όμως, η φετινή σεζόν καταγράφει ήδη σημαντικά πλήγματα: οι μόνες δύο γέφυρες διέλευσης σκαφών στη χώρα, σε Λευκάδα και Χαλκίδα, παραμένουν εκτός λειτουργίας, προκαλώντας σοβαρές καθυστερήσεις, αυξημένα κόστη και απώλεια πολύτιμων εσόδων για τις τοπικές κοινωνίες» και συνεχίζει·
«1. Η έλλειψη σύγχρονων και επαρκών λιμενικών υποδομών αποτελεί χρόνιο πρόβλημα. Στην Αττική, η ανάγκη για τουλάχιστον μία νέα μαρίνα ή έστω πλωτό αγκυροβόλιο είναι πλέον επιτακτική. Πάνω από 300 σκάφη στερούνται θέσης ελλιμενισμού και αναγκάζονται να χρησιμοποιούν λιμάνια χωρίς βασικές παροχές. Ταυτόχρονα, αποφάσεις δημοτικών λιμενικών ταμείων, συχνά με τοπικά κριτήρια και χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό, οδηγούν σε απομάκρυνση επιχειρήσεων εν μέσω σεζόν, ακυρώνοντας κρατήσεις και υπονομεύοντας την εικόνα της χώρας.
2. Οι τιμές ενοικίασης σκαφών καταγράφουν πτώση τα τελευταία δύο χρόνια, την ώρα που το λειτουργικό κόστος εκτοξεύεται – κυρίως λόγω υπέρογκων τελών ελλιμενισμού. Ο συνδυασμός αυτός δημιουργεί ένα ιδιαίτερα δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, που ωθεί ολοένα και περισσότερους επιχειρηματίες στην έξοδο από τον κλάδο.
3 Η κατάσταση επιβαρύνεται περαιτέρω από τη γραφειοκρατία και τις ασάφειες στη νομοθεσία. Μεταξύ των εκκρεμοτήτων που παραμένουν άλυτες:
Νομικό πλαίσιο για την καβοδεσία
Εξορθολογισμός απαιτήσεων εξοπλισμού σκαφών
Προβλήματα στην προμήθεια φωτιστικών σημάτων κινδύνου (βεγγαλικών)
Προσαρμογή της νομοθεσίας στις σύγχρονες ανάγκες του κλάδου
Υπαγωγή των ναυλώσεων σε χαμηλότερο συντελεστή ΦΠΑ
Αναμόρφωση του φόρου πλοίων
Μείωση της ταλαιπωρίας από τα ΚΕΦΟΔΕ
Ο Σύνδεσμος κάνει έκκληση: «Η συνδυασμένη επίδραση όλων αυτών δημιουργεί συνθήκες ασφυξίας για τον θαλάσσιο τουρισμό, με κίνδυνο μη αναστρέψιμων συνεπειών για την ελληνική οικονομία και την τουριστική ανταγωνιστικότητα της χώρας. Ο Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π. καλεί την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στην επίλυση των κρίσιμων αυτών θεμάτων, πριν ο κλάδος οδηγηθεί σε περαιτέρω συρρίκνωση»

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter