Ρόδινη ανάπτυξη του yachting
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου 2023 15:11
Ανοικτοί είναι οι ορίζοντες για την περεταίρω ανάπτυξη του yachting αλλά και των συνεργιών που προκύπτουν χάρη στις οποίες μπορεί να ωθήσουν στην ανάπτυξη τις τοπικές νησιωτικές, και όχι μόνο οικονομίες. Ωστόσο όπως αναφέρθηκε στην εναρκτήρια εκδήλωση του 2ου Πανελλήνιου Συνέδριου για το yachting, οι εργασίες του οποίου διεξάγονται σήμερα και αύριο σε κεντρικό ξενοδοχείο των Αθηνών απαιτούνται «χειρουργικού τύπου» παρεμβάσεις ώστε να αρθούν μια σειρά από εμπόδια που επηρεάζουν τον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού. Από τις πρώτες τοποθετήσεις των επισήμων που άνοιξαν τις εργασίες κατέστη σαφές ότι το θέμα της ανάπτυξης των υποδομών για την φιλοξενία σκαφών αναψυχής επαγγελματικών και μη παραμένει στην κορφή της ατζέντας όπως και το θέμα της χρηματοδοτικής στήριξης τόσο για τις υποδομές όσο και των επιχειρήσεων του τομέα. Στις πρώτες θέσεις της ίδιας ατζέντας όπως αποτυπώθηκε είναι και το ζήτημα της βελτίωσης των ποιοτικών χαρακτηριστικών των παρεχόμενων υπηρεσιών επι των σκαφών, για όσα διαθέτουν πλήρωμα αλλά και επι των λιμενικών εγκαταστάσεων που είναι αφιερωμένες στο yachting. Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία που αναλύθηκαν κατέστη προφανές ότι δεν υπάρχει ο κατάλληλος αριθμός λιμενικών εγκαταστάσεων για να καλύψει την «ζήτηση» και με δεδομένο ότι η ελληνική πολυνησία βρίσκεται στην κορφή των προτιμήσεων της παγκόσμια αγοράς του yachting για μια σειρά λόγους που συνθέτουν και την βάση του ευρύτερου τουριστικού προϊόντος που παρουσιάζει η χώρα. Στον καμβά του προβληματισμού που καταγράφηκε για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά ενυπήρχε και η παράμετρος της ορθής εκπαίδευσης των πληρωμάτων των σκαφών στις απαιτήσεις αλλά και ιδιορρυθμίες των επι μέρους αγορών που απευθύνονται στο «ελληνικό yachting» που αν δεν συμβεί δεν θα ανέβει προς τα επάνω το επίπεδο των υπηρεσιών άρα και η εικόνα του τομέα. Ένα άλλο χαρακτηριστικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το yachting είναι ανάλογο εκείνου που αντιμετωπίζει η φορτηγός ναυτιλία με την έλλειψη πληρωμάτων με την παράμετρο της γνώσης του κοινωνικού συνόλου απέναντι στην ναυτιλία και το yachting να είναι ζήτημα ανάπτυξης ειδικής καμπάνιας με μακροχρόνια, όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε, στόχευση ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες του τομέα.
Ένα άλλο ζήτημα που αναδείχθηκε ήταν και αυτό του διαλόγου με την κοινωνία και ειδικότερα με τις νησιωτικές κοινωνίες καθώς το πεδίο ανάπτυξης των συνεργιών είναι σε «βρεφικό στάδιο» παρά το γεγονός ότι έχουν καταδειχθεί οι τομείς που μπορούν να αναπτύξουν ειδικά και μη προϊόντα που θα λειτουργήσουν ως μαγνήτες για το κοινό που απευθύνεται σε αυτό τον τύπο των διακοπών. Από τον προβληματισμό δεν έλειψε και η αναφορά στο θεσμικό πλαίσιο αλλά και τον «διαμοιρασμό» αρμοδιοτήτων σε περισσότερα του ενός υπουργεία με ότι αυτό συνεπάγεται για την γραφειοκρατία, την ταχύτητα λήψης των αποφάσεων αλλά και της αντίληψης των αναγκαίων παρεμβάσεων λόγω της διαφορετικής «οπτικής γωνίας» που βλέπουν οι υπηρεσίες τα θέματα.
Στα θετικά που ανακοινώθηκαν ήταν και εκείνο που αφορά στην δημιουργία μητρώου καρνάγιων στο ΥΝΝΠ που είναι ζωτικής σημασίας τόσο για την διατήρηση της από αιώνων παράδοσης στην κατασκευή ξύλινων παραδοσιακών σκαφών αλλά και για την συντήρηση εκείνων που διασώζονται σήμερα. Όπως ειπώθηκε ο τομέας των ξύλινων σκαφών αναψυχής έχει ένα δικό του πελατειακό δυναμικό και για το λόγο αυτό «στα σκαριά» είναι πολιτική στήριξης μιας δραστηριότητας που παραλίγο να «χαθεί» καθώς είναι γνωστό ότι λόγω μιας άλλης πολιτικής της ΕΕ οδηγήθηκαν πολλά παραδοσιακά σκάφη στη διάλυση καθώς δεν έγινε έγκαιρα αντιληπτό ότι αυτά θα μπορούσαν να «αφοπλιστούν» από τα αλιευτικά σύνεργα και να αξιοποιηθούν τουριστικά. Οι εργασίες του συνεδρίου συνεχίζονται με την συναντίληψη των συμμετεχόντων ότι το yachting και γενικά ο θαλάσσιος τουρισμός είναι «κεφάλαιο εθνικού πλούτου».
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.