Κατάρρευση της Τhomas Cook : Συναγερμός για τις ψηφιακές πλατφόρμες
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου 2019 11:06
Συναγερμό για το ρόλο των ψηφιακών πλατφορμών στον παγκόσμιο τουρισμό και συνακόλουθα στη διαμόρφωση των τουριστικών ροών σήμαναν οι αναφορές εμπειρογνωμόνων σε εκπομπή του ΒΒC όπου επιχειρήθηκε να φωτιστούν οι πτυχές της κατάρρευσης του ταξιδιωτικού κολοσσού Τhomas Cook. «Οι καταναλωτές έχουν μάθει να οργανώνουν πλέον μόνοι τους τις διακοπές τους βρίσκοντας οι ίδιοι ηλεκτρονικά μέσο μεταφοράς και διαμονή μέσα σε λίγες ώρες, στην καλύτερη δυνατή τιμή» εξηγούσαν ειδικοί στο ΒΒC σημειώνοντας ότι η προσπάθεια της Τhomas Cook να ανταποκριθεί στο νέο αυτό δεδομένο ήρθε μάλλον πολύ αργά και πολύ πιο αργούς ρυθμούς από ότι η αγορά «έτρεχε». «Μεγάλος» ίσον και «αργοκίνητος»; Πολύ μεγάλη κουβέντα... αλλά οι αναφορές αυτές που είδαν το φως της δημοσιότητας μέσα από αναλύσεις στο διαδίκτυο αποκαλύπτουν μια «πραγματικότητα».
Από την εν λόγω «τοποθέτηση» των ειδικών καθίσταται προφανές ότι και για τον τουρισμό η είσοδος της ψηφιακής εποχής γίνεται με πολύ ταχύτερους ρυθμούς από τους «μικρότερους ανταγωνιστές» που εκμεταλλεύονται την τεχνολογία για να επιβιώσουν στο ψηφιακό περιβάλλον. Και δεν είναι μόνο το θέμα των τιμών και των μέσων μεταφοράς. Είναι και το θέμα της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών. Σχεδόν σε όλες τις πλατφόρμες πέραν των τιμών υπάρχουν και στήλες αξιολόγησης από τουρίστες που έμειναν στο τάδε ή δείνα ξενοδοχειακό συγκρότημα οι οποίοι έχουν βαθμολογήσει σε ανύποπτο χρόνο το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών, τη σχέση τιμής προς υπηρεσίες, τις εγκαταστάσεις, ακόμη και την καθαριότητα των χώρων εστίασης κλπ. Να σημειωθεί ότι οι ψηφιακές κριτικές διαδραματίζουν ήδη πρωταγωνιστικό ρόλο στις «βραχυχρόνιες μισθώσεις» με τα στοιχεία και τις κριτικές να είναι ανελέητες καθώς συνήθως συνοδεύονται και από σχετικές φωτογραφίες. Σε αυτό το πεδίο μάλιστα όσοι επιχείρησαν να «καλλωπίσουν» το προσφερόμενο «προϊόν τους» με στοιχεία υπέρμετρα της πραγματικότητας «τιμωρήθηκαν» από τις αξιολογήσεις. Στο διαδίκτυο σήμερα κυκλοφορούν στοιχεία και κριτικές για ξενοδοχεία, καταλύματα κάθε τύπου, μαρίνες, αεροπορικές εταιρίες, εταιρίες ενοικίασης οχημάτων, κρουαζιερόπλοια κλπ γεγονός που σηματοδοτεί μία νέα πτυχή στο τουριστικό περιβάλλον αλλά και μία εν δυνάμει απειλή για όσους δεν αναπτύξουν έγκαιρα τα αρμόδια τμήματα ώστε να είναι δυνατή η ψηφιακή παρακολούθηση και παρέμβαση 24 ώρες το 24ωρο.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.