«Παρεξηγημένος» ο τομέας του yachting- Τεράστια τα περιθώρια ανάπτυξης
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 29 Μαΐου 2019 16:13
Τα περιθώρια ανάπτυξης του yachting στην Ελλάδα είναι τεράστια αλλά υπό προϋποθέσεις. Τούτο συνάγεται από τις συζητήσεις που διεξήχθησαν στο περιθώριο των εργασιών του 5ου Posidonia Sea Tourism Forum με τον πρόεδρο της ΕΠΕΣΤ κ. Αντ. Στελλιάτο να τονίζει πως ελληνικό επαγγελματικό yachting είναι η πιο αδικημένη και απαξιωμένη εναλλακτική μορφή τουρισμού. Ειδικότερα ο κ. Στελλιάτος υπενθύμισε την συνεισφορά του επαγγελματικού yachting στην οικονομία αλλά και τις προσπάθειες που καταβάλει η ΕΠΕΣΤ να φτάσει την Ελλάδα στην κορυφή του παγκόσμιου yachting.
Ίσως η λέξη σκάφος προκαλεί την κοινωνία, είπε για να σημειώσει ότι ο επαγγελματίας της ελληνικής σημαίας δεν είναι αυτό για να παραθέσει ευθείς αμέσως στοιχεία της συμβολής του επαγγελματικού yachting. Ειδικότερα ανέφερε ότι:
1. Το ελληνικό yachting συνεισέφερε με 3,8% από το 18% που συνεισέφερε ο τουρισμός στο ΑΕΠ.
2. Η ζώνη Περάματος λειτουργεί με το 90% των επαγγελματικών πλοίων διατηρώντας έτσι δεκάδες ειδικότητες εργαζόμενων που ασχολούνται με επαγγελματικά πλοία.
3. Περίπου 4.200 Έλληνες ναυτικοί απασχολούνται στα ελληνικά τουριστικά πλοία, ναυτολογημένοι στο ΝΑΤ. Άρα το ελληνικό yachting συνεισφέρει στο ΝΑΤ τα μέγιστα!!!
4. Δίνουν ζωή στα απομακρυσμένα ελληνικά νησιά, στα οποία η πρόσβαση είναι δυνατή μόνο με σκάφος, διότι οι άγονες γραμμές περνάνε μια φορά την εβδομάδα. Δουλεύουν τα εστιατόρια, τα bar τα καταστήματα. Με λίγα λόγια τονώνεται η τοπική οικονομία και κοινωνία.
Τι πρέπει να γίνει για να φτάσουμε την Ελλάδα μας στην κορυφή του θαλάσσιου τουρισμού; Στο ερώτημα αυτό ο κ. Στελλιάτος ανέφερε:
1) Σταθερό Νομοθετικό πλαίσιο! Όχι άλλες αλλαγές άρθρων στο νόμο 4256/2014 του Βαρβιτσιώτη, ο οποίος διέπει τα ελληνικά επαγγελματικά τουριστικά σκάφη.
2) Σταθερό φορολογικό πλαίσιο. Να γνωρίζει κάθε σκάφος τι πληρώνει, που πληρώνει και πόσο. Και όχι άλλα ΦΠΑ ανοιχτής θαλάσσης, ΤΕΠΑΗ. Όταν υπάρχει κάποια τρύπα στην οικονομία, τι σκέπτονται όλοι? Ποιος θα πληρώσει? Ο σκαφάτος!!!
Υπάρχουν, συνέχισε, πάρα πολλές και ωραίες σημαίες ξένων κρατών για να τονίσει πως θα είναι έγκλημα να αφήσουμε 7.000 ελληνικά επαγγελματικά τουριστικά σκάφη, στα οποία κυματίζει η γαλανόλευκη, να αλλάξουν σημαία.
3) Στενή συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία και την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Το ποιος κυβερνά δεν είναι μείζονος σημασίας. Διότι όλοι όσοι είμαστε εδώ συμφωνούμε ότι ο τουρισμός είναι εθνική υπόθεση, πάνω από χρώματα και ιδεολογίες.
Είναι η πηγή πλούτου για την στήριξη της ελληνικής οικονομίας.
Στο σημείο αυτό ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ έκανε λόγο για συνεργασίες - συνέργιες
Ζούμε όλοι σε μια Δύσκολη και Παράξενη Εποχή, παρατήρησε και ο μόνος τρόπος να πάμε μπροστά το θαλάσσιο τουρισμό και το yachting είναι οι συνεργασίες των φορέων. Η Ένωση Μαρινών Ελλάδος, η GYA, και όποια ένωση είναι φορέας ή κοινωνικός εταίρος θα πρέπει να συνεργασθεί με ειλικρίνεια, χωρίς αντεγκλήσεις και προσωπικά συμφέροντα, ώστε να φτάσουμε τον θαλάσσιο τουρισμό εκεί που πρέπει να είναι, στην κορυφή τω Παγκοσμίων Ναυλώσεων.
Καταλήγοντας ο κ. Στελλιάτος αναφέρθηκε και στο άρθρο 136 λέγοντας τα ακόλουθα: «Πολλά έχουν λεχθεί, πολλές επιθέσεις έχουμε δεχτεί σαν Ένωση για το περίφημο άρθρο 136. Όμως ας το αναλύσουμε!!! Έγιναν πολλές συζητήσεις και διαβουλεύσεις. Τι άλλαξε.
1) Το άρθρο περί αριθμού επιβατών πριν ήταν από 12 άτομα και άνω. Τώρα είναι ελεύθερος ο αριθμός των επιβατών.
2) Αλλαγή άρθρου για τα ναυπηγεία, τώρα δεν χρειάζεται transit log ή ΔΕΚΠΑ για να πάει ένα σκάφος, οποιασδήποτε σημαίας, στα ναυπηγεία, μόνο για συντήρηση και επισκευή.
3) Εφαρμογή Ηλεκτρονικού μητρώου. Είναι εύκολο να πάρει βεβαίωση ότι είναι επαγγελματικό ένα σκάφος!!! Οποιασδήποτε σημαίας και να είναι!!!
4) Ξέρω ότι ενοχλεί η λέξη Branch!!! Όμως η Ένωσή μας με προτροπή στον τότε Υπουργό έκανε έγγραφο στο Υπουργείο Οικονομικών ζητώντας την απαλλαγή από Branch σε φορολογικό εκπρόσωπο!!! Η απάντηση ήταν αρνητική!!!
Κλείνοντας ξεκαθαρίζω και δημόσια ότι η Ένωσή μας θέλει επί ίσοις όροις τα ξένα σκάφη με οποιαδήποτε σημαία και χώρα να δραστηριοποιούνται νόμιμα στην Ελλάδα. Ξανά, πάντα επί ίσοις όροις και δίκαια ανταγωνιστικότητα».