Παγκόσμιο συνέδριο μαρίνων: Κάλεσμα Κουβέλη- Κουντουρά για επενδύσεις στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 25 Οκτωβρίου 2018 14:46
Ανταγωνιστικότητα, επενδυτικό πλαίσιο, περιβαλλοντικά μέτρα, αθέμιτος ανταγωνισμός, λειτουργικά κόστη, απασχόληση. Μερικές εκ των πτυχών των θεμάτων που εξετάζονται αυτή την ώρα στο εν εξελίξει ευρισκόμενο 3ημερο Παγκόσμιο Συνέδριο Μαρίνων που πραγματοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και θεωρείται το μεγαλύτερο και σημαντικότερο συνέδριο για τουριστικούς λιμένες στον κόσμο. Νωρίτερα σήμερα οι υπουργοί Ναυτιλίας και Τουρισμού κ.κ. Φ.Κουβέλης και Ε. Κουντουρά αναφέρθηκαν σε βασικούς άξονες της πολιτικής για τον θαλάσσιο τουρισμό και το yachting αλλά και για τους «τουριστικούς λιμένες»- μαρίνες με τον κ. Κουβέλη να τονίζει χαρακτηριστικά πως « η κυβέρνηση, θέλει τις επενδύσεις, επιδιώκει την προσέλκυση ξένων κεφαλαίων αλλά και την τοποθέτηση ελληνικών σε μία σειρά από δραστηριότητες, όπως είναι και οι μαρίνες, στο πλαίσιο της ανάπτυξης που έρχεται μετά το τέλος των μνημονίων». Μάλιστα επ αυτού ο υπουργός αναφερόμενος στους άξονες του ΥΝΝΠ για το θαλάσσιο τουρισμό μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στο υπό ψήφιση εντός του Νοεμβρίου νομοσχεδίου που προβλέπει τη διαδικασία των υποπαραχωρήσεων για λιμενικές δραστηριότητες μεταξύ των οποίων και οι μαρίνες που βρίσκονται υπό τον έλεγχο Οργανισμών Λιμένων για να τονίσει χαρακτηριστικά πως το Υπουργείο Ναυτιλίας έχει την πάγια θέση ότι είναι ανοικτό σε επενδυτικές προτάσεις. Ο κ. Κουβέλης επίσης αναφέρθηκε και στο θέμα των σκαφών αναψυχής και στο νομικό πλαίσιο που υφίσταται κάνοντας λόγο και για τη διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού.
Από την πλευρά της η υπουργός Τουρισμού Από την πλευρά της η υπουργός Τουρισμού Ελενα Κουντουρά σημείωσε, ότι η Ελλάδα είναι ιδανικός προορισμός για τα σκάφη αναψυχής και στάθηκε στο προεδρικό διάταγμα για την ανάπτυξη Μαρίνων, που περιλαμβάνει τη μείωση της γραφειοκρατίας, την ανάπτυξη Μικρομεσαίων Μαρίνων σε όλη την Ελλάδα, τις ιδιωτικοποιήσεις μέσω παραχωρήσεων, αλλά και δυναμικό μάρκετιγκ για την προβολή των επενδυτικών ευκαιριών. Η κ. Κουντουρά δεν παρέλειψε να επαναλάβει τις επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού τα τελευταία χρόνια και έκανε λόγο για αύξηση των αφίξεων κατά 25% την τελευταία τριετία και των εσόδων κατά 15% το 2018.
Στην παρέμβαση του ο τομεάρχης ναυτιλίας της Ν.Δημοκρατίας Γιάννης Πλακιωτάκης στάθηκε στις αλλαγές που πρέπει να γίνουν για να αλλάξει ο ρους των επενδύσεων στο θαλάσσιο μέτωπο. Αφού χαρακτήρισε πισώπλατη μαχαιριά τον ΦΠΑ 24% στις Μαρίνες υπογράμμισε ότι η συνεισφορά του γιώτιγκ στην ελληνική οικονομία είναι κατά 33% περισσότερη σε σχέση με την Κρουαζιέρα. Ο κ. Πλακιωτάκης επεσήμανε, ότι αν το κόμμα της αντιπολίτευσης έλθει στην κυβέρνηση θα προχωρήσει άμεσα σε εθνικό σχέδιο χωροθέτησης Μαρίνων αλλά και επιστροφή στο υπουργείο ναυτιλίας όλων των διασταυρωμένων υπηρεσιών με άλλες υπηρεσίες και υπουργεία. Μεταξύ άλλων τόνισε ότι θα αντιμετωπιστεί το ζήτημα της φορολογίας και προανήγγειλε την αστεροποίηση των Μαρινών, όπως άλλωστε συμβαίνει και στα ξενοδοχεία κλπ.
Η Περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου στο χαιρετισμό της αναφέρθηκε στη θεαματική αύξηση που παρουσιάζουν τα τουριστικά μεγέθη χρόνο με τον χρόνο και στο γεγονός ότι «βρισκόμαστε μπροστά στην πρόκληση να αντιμετωπίσουμε με ευθύνη και έξυπνες επιλογές αυτή τη σημαντική ευνοϊκή συγκυρία». Σημείωσε ότι «υπάρχουν σημαντικά κεφάλαια στη θαλάσσια τουριστική βιομηχανία που οφείλουμε να εκμεταλλευτούμε πάντοτε με όρους σεβασμού στο περιβάλλον, στον κάτοικο και τον επισκέπτη». Επίσης χαρακτήρισε το συγκεκριμένο ζήτημα ως «ένα από τα κεφάλαια που αφορούν και την περαιτέρω ανάπτυξη του πλέγματος των υφιστάμενων τουριστικών μαρίνων στην Αττική».
Το εν λόγω Παγκόσμιο Συνέδριο Μαρινών λογίζεται και ως ψήφος εμπιστοσύνης των διοργανωτών στις προοπτικές της χώρας, όπως τόνισε ο πρόεδρος της Ενωσης Μαρινών Ελλάδας Σταύρος Κατσικάδης, ο οποίος παρουσιάζοντας τον αντίκτυπο της παρουσίας των Μαρινών στην τοπική κοινωνία, υπογράμμισε ότι ένα ευρώ ελλιμενισμού ισοδυναμεί με δαπάνες 5 ευρώ στην τοπική οικονομία. Από την πλευρά του ο Γιώργος Πατέρας πρόεδρος του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου υπογράμμισε ότι οι συνολικές δαπάνες ενός σκάφους που ελλιμενίζεται σε μια μαρίνα ανέρχονται σε 300.000 ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το ΝΕΕ έχει εκπονήσει μελέτη για τον θαλάσσιο τουρισμό στην οποία και καταδεικνύονται τα θετικά στοιχεία για την οικονομία της χώρας αλλά και την απασχόληση.
Να σημειωθεί ότι το συνέδριο με θέμα θέμα «Cross Sea Challenges for Marinas -Setting the Scene for Collective Development and Growth» γίνεται με φόντο τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν πρόσφατα μελέτης του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) τα οποία και αποτυπώνουν τον οικονομικό αντίκτυπο του yachting στην οικονομία αλλά και τις επισημάνσεις φορέων του yachting για την αναγκαία παρέμβαση των υπουργείων Ναυτιλίας και οικονομίας σχετικά με τον ΦΠΑ στα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής και τους κινδύνους που ελλοχεύουν αν δεν υπάρξει ρύθμιση-παρέμβαση την οποία και προανήγγειλε από το ΕΒΕΠ ο κ. Κουβέλης.
Το συνέδριο διοργανώνεται από τη Διεθνή Ομοσπονδία της Βιομηχανίας Σκαφών Αναψυχής ICOMIA και την Επιτροπή Μαρινών της (IMG)