Πεμ04252024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ο Leviathan οι Τούρκοι και ο Πειραιάς

scrap 009

Σε εξέλιξη προσπάθεια γερμανικά διαλυτήρια πλοίων να αποτελέσουν σε επίπεδο ΕΕ την κινητήρια δύναμη της ευρωπαϊκής ανακύκλωσης πράσινων πλοίων. Η συνεργασία του κέντρου ανακύκλωσης πράσινων πλοίων Leviathan με έδρα τη Γερμανία με τα ναυπηγεία German Naval Yards για τη διευκόλυνση της πράσινης και βιώσιμης ανακύκλωσης πλοίων που ανακοινώθηκε σε διοργάνωση, που έλαβε χώρα στο Ρότερνταμ για τις διαλύσεις πλοίων, επανάφερε το θέμα της ανάπτυξης «πράσινων» διαλυτηρίων πλοίων στην Ε.Ε. που ως γνωστόν αποτελεί αντικείμενο συζητήσεων σε επίπεδο των Ευρωπαϊκών οργάνων, και όχι μόνο. Η αναγγελθείσα συνεργασία φιλοδοξεί να αλλάξει το παιχνίδι στην αγορά ανακύκλωσης πλοίων, καθιστώντας δυνατή την πρώτη βιώσιμη και σχεδόν χωρίς εκπομπές ανακύκλωση πλοίων παγκοσμίως χρησιμοποιώντας τεχνολογία κοπής κρύου νερού.Τα πρώτα πλοία αναμένεται να γίνουν δεκτά για πράσινη ανακύκλωση σύντομα στο Κίελο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η έλλειψη ικανού αριθμού διαλυτηρίων στην Ε.Ε. οδηγεί ένα μεγάλο αριθμό πλοίων στα Τουρκικά διαλυτήρια τα οποία έχουν αρχίσει να κυριαρχούν σε μία δευτερογενή αγορά μεταχειρισμένων υλικών και εξοπλισμών από πλοία που διαλύονται αποκομίζοντας εκατομμύρια δολάρια αλλά και φθηνό ναυπηγικό χάλυβα. Επισημαίνεται ότι επι ελληνικού εδάφους το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ) έχει ζητήσει, με επιστολές του, τη στήριξη και άμεση παρέμβαση των υπουργείων Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Οικονομικών και του υπουργού Επικρατείας, προκειμένου να «τρέξουν συντονισμένα» οι ενέργειες εκείνες που θα επιτρέψουν την ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας στον σημαντικό τομέα της ανακύκλωσης πλοίων. Μάλιστα ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Βασίλης Κορκίδης, έχει, με αφορμή την προσπάθεια αναζωογόνησης των ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων, ότι ο τομέας της αξιοποίησης υλικών από διαλύσεις πλοίων, ή αναγέννηση και επισκευή ανταλλακτικών και τεχνολογικών συσκευών, που καθαιρούνται από τη διάλυση πλοίων μπορεί να προσφέρει ένα ακόμη πεδίο δράσης για τη ναυπηγοεπισκευαστική επιχειρηματικότητα. Η δραστηριότητα της ανακύκλωσης πλοίων, , όπως έχει επισημάνει, ακολουθεί πιστά τη φιλοσοφία της κυκλικής και, κυρίως, γαλάζιας οικονομίας, καθώς η ανάκτηση ναυπηγικού χάλυβα και άλλων μετάλλων και υλικών, και όχι μόνο, συμβάλλει στον περιορισμό εξάντλησης των πρώτων υλών, αλλά και στην εξοικονόμηση πόρων για τη ναυπηγική βιομηχανία. Το Ε.Β.Ε.Π. που έχει, πλειστάκις, ταχθεί και τεκμηριωμένα επιχειρηματολογήσει υπέρ των προσπαθειών αναβίωσης δραστηριοτήτων και, γενικότερα, της ναυπηγοεπισκευής, με τις παρούσες επιστολές επιχειρηματολογεί και τάσσεται υπέρ και της δημιουργίας Μονάδων Ανακύκλωσης Πλοίων σε οργανωμένα ναυπηγεία, με τις δέουσες υψηλές περιβαλλοντικές προδιαγραφές και προδιαγραφές Υγιεινής και Ασφάλειας στην Εργασία, που προβλέπει το νομοθετικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Ελλάδα, αν και πρωταγωνιστεί στην παγκόσμια ναυτιλία, δεν διαθέτει συγκροτημένη μονάδα ανακύκλωσης πλοίων προσαρμοσμένη στις αυστηρές εθνικές και ευρωπαϊκές περιβαλλοντικές απαιτήσεις, που θα μπορούσε να δημιουργήσει σημαντικά οφέλη για την εθνική οικονομία, το ΑΕΠ και την απασχόληση. Το Επιμελητήριο θεωρεί ότι η παρούσα συγκυρία είναι ευνοϊκή, καθώς υπάρχουν τα κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία για την στήριξη επιχειρηματικών δράσεων προς αυτή την κατεύθυνση, είτε από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης, είτε από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας (ΕΤΘΑ) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG MARE) που εγκαινιάζει μια νέα πρόσκληση για την υποστήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης μικρομεσαίων στο πλαίσιο της Γαλάζιας Οικονομίας, σε ολόκληρη την Ε.Ε.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter