Παρ11222024

Last updateΠαρ, 22 Νοε 2024 6am

Ακτοπλοϊκή «παράκαμψη» του Brexit

0Stena Embla

Ιρλανδέζικες ακτοπλοϊκές εταιρείες αφαιρούν κάποια από τα νεότερα και μεγαλύτερα πλοία από τα Βρετανικά λιμάνια για να ενισχύσουν τις υπηρεσίες “Brexit buster” (παράκαμψη του Brexit) που παρέχουν άμεση σύνδεση με την Ε.Ε. από την Ιρλανδία.


Αυτά τα δρομολόγια που ήταν αντιδημοφιλή στην προ Brexit εποχή, επειδή υπήρχε η σύνδεση του Dover με την Ουαλία που αποτελούσε μία πολύ πιο γρήγορη σύνδεση μεταξύ Ιρλανδίας και ηπειρωτικής Ευρώπης, τώρα αποτελούν εναλλακτική λύση για να αποφευχθούν οι δυσλειτουργίες και η γραφειοκρατία που έχουν δημιουργηθεί λόγω των νέων κανόνων μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ που ισχύουν από 1η Ιανουαρίου.
Στο Rosslare το κοντινότερο στην Γαλλία λιμάνι της Ιρλανδίας ο όγκος του φορτίου για roll-on, roll-off φορτία μέσω φορτηγών έχει τετραπλασιαστεί τον τελευταίο μήνα.
Επίσης αφαιρούνται πλοία από το Belfast, Liverpool και το Holyhead προκειμένου να εξυπηρετούνται υπηρεσίες Δουβλίνου – Β.Γαλλίας.
Η Stena Line, η μεγαλύτερη εταιρεία στην ρότα Ιρλανδία – Ηνωμένο Βασίλειο έθεσε σε λειτουργία το νεότευκτο Stena Embla από το Rosslare στο Cherbourg στην νοτιοδυτική Γαλλία. Το χωρητικότητας 41,700 τόνων πλοία, το οποίο παραλήφθηκε πρόσφατα από την Κίνα είχα αρχικά προβλεφθεί να εξυπηρετήσει το δρομολόγιο Belfast-Liverpool.
Ο επικεφαλής Rosslare Europort, Glenn Carr, είπε ότι το λιμάνι βιώνει μία «άνευ προηγουμένου ζήτηση για τα απευθείας δρομολόγια από και προς την ηπειρωτική Ευρώπη».
Η Irish Ferries αντίστοιχα μετέφερε το νεότερο της πλοίο, το W.B. Yeats, από το δρομολόγιο Dublin-Holyhead στο δρομολόγιο Dublin-Cherbourg.
Το λιμάνι του Δουβλίνου διαχειρίζεται το μεγαλύτερο κομμάτι του εμπορίου με την ηπειρωτική Ευρώπη αλλά ξαφνικά το δρομολόγιο Dublin-Holyhead έχει γίνει ασύμφορο λόγω της τελωνειακής γραφειοκρατίας που επέφερε το Brexit για τα φορτηγά που χρησιμοποιούσαν την Βρετανία μόνο ως χερσαία γέφυρα.

Η μεγαλύτερη ζήτηση για νέα δρομολόγια παρατηρείται στην Δανέζικη εταιρία DFDS που αύξησε κατά 12 τα εβδομαδιαία δρομολόγιά της μεταξύ Rosslare and Dunkirk στη Γαλλία. Σύμφωνα με τους παράγοντες που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές θα χρειαστούν 20 περισσότερα εβδομαδιαία δρομολόγια για να διατηρηθεί λειτουργική η εφοδιαστική αλυσίδα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter