Η φορτηγός ναυτιλία χαιρετίζει την αύξηση των κονδυλίων για την επιχείρηση Triton
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 24 Απριλίου 2015 15:30
Η διεθνής εμπορική ναυτιλία- η οποία τους τελευταίους 16 μήνες συμμετείχε σε σχεδόν 1.000 επιχειρήσεις διάσωσης μεταναστών στη Μεσόγειο - χαιρετίζει την απόφαση των ηγετών της ΕΕ για το τριπλασιασμό των πόρων στην της επιχείρησης Triton.
Ο ναυτιλιακός τομέας υποστηρίζει ομοίως τη δέσμευση των κρατών μελών της ΕΕ να αναπτύξουν επιπλέον επιχειρησιακά μέσα, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων και αεροσκαφών, για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα.
Αλλά το γεγονός ότι η επιχείρηση Triton παραμένει στο πλαίσιο της εντολής της FRONTEX, εγείρει σοβαρά ερωτήματα σχετικά με το βαθμό στον οποίο οι προσπάθειες αυτές θα εξασφαλίζουν πλήρως την άμεση πρόληψη των περαιτέρω ανθρωπίνων ζωών, που θα πρέπει να είναι η απόλυτη προτεραιότητα.
Στις Βρυξέλλες, Γενικός Γραμματέας της ECSA Patrick Verhoeven, σχολίασε: «Οι ηγέτες της ΕΕ συμφώνησαν να αυξήσουν τους πόρους και τα περιουσιακά στοιχεία που διατίθενται για επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης, στο πλαίσιο της εντολής της Frontex.
Αν και είναι αξιέπαινες αυτές οι προσπάθειες, εξακολουθούν να υπολείπονται της κλίμακας και της εντολής της επιχείρησης του περασμένου έτους, Mare Nostrum, που έσωσε εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους το 2014.
Αυτό που χρειάζεται άμεσα είναι παρόμοια, μεγάλης κλίμακας αποστολή διάσωσης, ικανή να λειτουργήσει μακριά από τα χωρικά ύδατα της ΕΕ όπου συμβαίνουν τα περισσότερα ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται μετανάστες.
Σχολιάζοντας τις επιχειρησιακές ικανότητες του Triton, ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, Peter Hinchliffe, δήλωσε τα ακόλουθα:
«Κατανοούμε ότι οι πόροι του Triton μπορούν να αναπτυχθούν σε διεθνή ύδατα, όταν κληθεί από τα Κέντρα Συντονισμού Θαλάσσιας Διάσωσης αλλά παραμένει εξαιρετικά αμφίβολο αν μπορούν να φτάσουν γρήγορα σε περιοχές κοντά στις ακτές της Λιβύης, όπου τα περισσότερα επεισόδια τείνουν να συμβαίνουν».
Φαίνεται ότι τα εμπορικά πλοία, τα οποία δεν είναι και καλύτερα εξοπλισμένα για να σώσουν εκατοντάδες ανθρώπους σε μια στιγμή, θα συνεχίσουν να καλούνται συχνά να ανταποκριθούν στα αιτήματα για παροχή βοήθειας.