«Κόκκινο φανάρι» στα σύνορα για τις υπερταχείες εμπορευματικές μεταφορές;
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 02 Ιουλίου 2018 22:13
Μπορεί να έχουν ξοδευτεί δισεκατομμύρια ευρώ, να «τρέχουν» από 20ετίας ευρωπαϊκά προγράμματα για τις συνδυασμένες και ειδικότερα τις σιδηροδρομικές μεταφορές αλλά η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει ακόμη κατορθώσει να αποκτήσει ενιαίο σιδηροδρομικό δίκτυο υπερταχέων μεταφορών. Εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων αποδίδουν την αιτία στη τεχνολογική διαφορετικότητα των δικτύων αλλά και στην «αδυναμία» των Βρυξελλών να «επιβάλλουν» ένα «κεντρικό σχεδιασμό» στα κράτη μέλη. Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία το ευρωπαϊκό σύστημα είναι «τριτάχητο» με την Γαλλία, Γερμανία και Αυστρία να βρίσκονται στην πρώτη ταχύτητα, την Ισπανία, Ολλανδία και την Ιταλία στη δεύτερη και τις λοιπές χώρες μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα στην τρίτη ταχύτητα, όπως και τα Βαλκάνια γενικότερα.
Και το sea2sea σε αργές ταχύτητες
Οι πρώτες διαπιστώσεις των εμπειρογνωμόνων φαίνεται να προήλθαν από την εξέταση στοιχείων για την ανάπτυξη του «συστήματος» sea2sea για τη συνδυασμένη μεταφορά εμπορευμάτων με τη σιδηροδρομική διασύνδεση ευρωπαϊκών λιμένων μεταξύ Βορρά- Νότου και όχι μόνο. Να σημειωθεί ότι ο «άξονας» Πειραιά- Θεσσαλονίκης – Αμβούργου επιβραδύνει σημαντικά στα Βαλκάνια με την Ελλάδα να προσπαθεί να «πιάσει» σταθερές ταχύτητες στο υπό αναβάθμιση δίκτυο της τάξης των 120-130 χιλιομέτρων από τις αρχές του 2019 με τις Βαλκανικές διελεύσεις να ρίχνουν τις ταχύτητες κατά μέσο όρο στα 70 χιλιόμετρα. Με τη λήξη του cabotage στις σιδηροδρομικές μεταφορές στην ελληνική πραγματικότητα επιχειρούν δύο σχήματα (Rail Cargo Logistics Goldair, PEARL) και θα επιχειρήσουν προσεχώς δύο ακόμη σχήματα (Makios, Grup Feroviar Roman S.A.) που βρίσκονται σε αναμονή. Τα σχήματα αυτά εκτιμάται ότι θα υποστηρίξουν μεταξύ άλλων και το πρόγραμμα sea2sea ενώ η αύξηση των ταχυτήτων των συρμών στο άξονα Πειραιά- Θεσσαλονίκης θα συμβάλει παράλληλα και στην αύξηση του έργου αμφίδρομα δεδομένων των δυνατοτήτων των λιμένων Θεσσαλονίκης και Πειραιά.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.