Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Σε αναζήτηση… δημοσιονομικού χώρου

0επιβατες

Σε αναζήτηση δημοσιονομικού χώρου για την περεταίρω στήριξη της ακτοπλοΐας βρίσκονται τα υπουργεία Οικονομίας και Ναυτιλίας παρά το γεγονός ότι οι συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί «εξαντλούν γρήγορα» τις μέχρι σήμερα δράσεις.

Νωρίτερα σήμερα στο πλαίσιο της ημερίδα του Σ.Ε.Ε.Ν. με θέμα «Μετάβαση στην πράσινη ακτοπλοΐα» ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. κ. Κατσαφάδος αναφέρθηκε στις προσπάθειες που καταβάλει το κυβερνητικό επιτελείο για την στήριξη της ακτοπλοΐας με την διάθεση κονδυλίων σημειώνοντας τη σημασία των ακτοπλοϊκών συνδέσεων και ιδιαίτερα εκείνων που αφορούν στις άγονες γραμμές. Ο κ. Κατσαφάδος επίσης αποκάλυψε ότι στα «σκαριά» βρίσκεται νομοθέτημα του ΥΝΝΠ για την ναυτιλία. Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος του Ν.Ε.Ε. κ. Γ. Αλεξανδράτος αναφέρθηκε επίσης στη σημασία και το ρόλο της ακτοπλοΐας αλλά και στα ζωτικής σημασίας θέματα , περιβαλλοντικά και άλλα, που απασχολούν τον ναυτιλιακό τομέα. Σε παρέμβασή του ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. κ. Β. Κορκίδης εστίασε στο θέμα της αναγκαιότητας ανανέωσης μεγάλου τμήματος του ακτοπλοϊκού στόλου συνδυάζοντας την σημασία αναζωογόνησης των ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων του Κόλπου της Ελευσίνας αλλά και της γαλάζιας οικονομίας καθώς όπως είπε πολλές από αυτές τις μονάδες που θα αποσυρθούν θα οδηγηθούν σε διαλυτήρια.

Στο μέγα για τη ναυτιλία θέμα, αυτό των καυσίμων και των περιβαλλοντικών περιορισμών που έχουν σχηματοποιηθεί μέσα από το κανονιστικό πλαίσιο του ΙΜO αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του Σ.Ε.Ε.Ν. κ. Σπ. Πασχάλης ο οποίος και εξέθεσε τον προβληματισμό που διακατέχει τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις. Παρουσιάζοντας τις θέσεις του Σ.Ε.Ε.Ν. παρατήρησε ότι για να προχωρήσει σε έργα Πράσινων Επενδύσεων η Ελληνική Ακτοπλοΐα, είναι ζωτικής σημασίας η στήριξή της από το κράτος. Ο Σ.Ε.Ε.Ν. προτείνει:
-Να ικανοποιηθούν πολυετή θεσμικά αιτήματα με στόχο τη βελτίωση της βιωσιμότητας των Ακτοπλοϊκών εταιριών
-Να χαραχθεί μία πολυετής Εθνική Στρατηγική για την απανθρακοποίηση της Ακτοπλοΐας με ενδιάμεσους στόχους, συγκεκριμένες δράσεις και κεντρικό συντονισμό
-Να διευκολυνθεί η χρηματοδότηση των επενδύσεων για ανανέωση του στόλου με πλοία χαμηλών και μηδενικών εκπομπών:
α) με τη μορφή επιδοτήσεων για το πράσινο κομμάτι της επένδυσης,
β) με την πρόσβαση σε διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία / Απαιτείται ισχυρή υποστήριξη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στα αιτήματα χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το ΕΣΠΑ και το Νέο Αναπτυξιακό Νόμο
-Να συσταθεί ένα ειδικό ταμείο στο πλαίσιο του ETS προκειμένου να επανεπενδύονται τα έσοδα από το ETS κατευθείαν στον κλάδο. Τα κεφάλαια που θα συγκεντρώνονται από αυτόν τον μηχανισμό θα πρέπει να χρησιμοποιούνται άμεσα για:
Επιδότηση αυξημένου κόστους εναλλακτικών καυσίμων
Επιδότηση ναύλων μέσω του Μεταφορικού Ισοδύναμου
Επιδότηση επενδυτικών δαπανών για τεχνολογίες βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης
-Να επιταχυνθεί η ανάπτυξη των υποδομών εφοδιασμού με εναλλακτικά καύσιμα και ηλεκτρισμό στα λιμάνια της χώρας.

Στην διάρκεια της ημερίδας ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν τα στοιχεία μελέτης του ΙΟΒΕ αναφορικά με την επίδραση της δέσμης προτάσεων “Fit for 55” στην επιβατηγό ναυτιλία και στη νησιωτική Ελλάδα.

Χρηματοδοτική μόχλευση

Στην ημερίδα τόσο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ.Γιάννης Πλακιωτάκης όσο και οι δύο γενικοί γραμματείς του υπουργείου κ.κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος και Μανώλης Κουτουλάκης αναφέρθηκαν μεταξύ άλλων στις ενέργειες που γίνονται σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις επι μέρους αρμόδιες διευθύνσεις, αλλά και στο εσωτερικό της χώρας με τα συναρμόδια υπουργεία για την εξεύρεση κονδυλίων ικανών να στηρίξουν όχι μόνο την ακτοπλοΐα σε μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο αλλά και να συνδράμουν στην βελτίωση των λιμενικών και όχι μόνο υποδομών που σχετίζονται με το ακτοπλοϊκό δίκτυο.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter