Δευ05132024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Η Boundary Layer Technologies, αποκαλύπτει το concept design του catamaran ELECTRA

0ΕΛΕΚΤΡΑ

Η Boundary Layer Technologies, μια startup τεχνολογίας αιχμής, με έδρα την Καλιφόρνια, η οποία εχει σαν στόχο της την ανάπτυξη των θαλάσσιων μεταφορών με υψηλές ταχύτητες και έκλυση μηδενικών αέριων ρύπων, απεκάλυψε την περασμένη Τετάρτη 27 Οκτωβρίου, στην έδρα της στην Καλιφόρνια, σε παγκόσμια πρώτη, το 100% ηλεκτρικό, zero emission (μηδενικών ρύπων) επιβατικό catamaran ELECTRA.

Το catamaran ELECTRA, ταξιδεύει σε σχέση τα μέχρι τώρα γνωστά ηλεκτρικά επιβατικα ταχύπλοα, με έως και διπλάσια υπηρεσιακή ταχύτητα, που φτάνει τους 40 κόμβους και διαθέτει εμβέλεια-αυτονομία έως και 100 ναυτικά μίλια, χάρη στις ιδιαίτερα εξελιγμένες μπαταρίες του.

Οι εξαιρετικές αυτές επιδόσεις, οφείλονται στην χρήση της πατενταρισμενης τεχνολογίας υδροπτέρυγων της Boundary Layer Technologies, στην εκτεταμενη χρήση ελαφρών κραμάτων στην κατασκευή του hull και στην πρωτοπόρο αεροδυναμική σχεδίαση του σκάφους (στα πρότυπα της αεροπορικής βιομηχανίας), που μειώνει τον αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας κατα 2 φορές.

Επιπλέον, το foiling system προσφέρει εξαιρετική πλεύση στη θάλασσα και υψηλή άνεση επιβατών, ανεξαρτητα απο τις επικρατούσες συνθήκες κυματισμού.

Σε σύγκριση με τις εγκατεστημένες σήμερα μηχανές εσωτερικής καύσεως σε ταχύπλοα που χρησιμοποιούν συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, με πλήρως ηλεκτρική πρόωση (με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας που αντλείται απο συσσωρευτές), το ELECTRA παρέχει υψηλού επιπέδου ανέσεις στους επιβάτες του, επιτυγχάνοντας μείωση της στάθμης θορύβου στην καμπίνα επιβατών έως και 20dB, σε σύγκριση με τα συμβατικά οχηματαγωγά, κάνοντας πραγματικότητα ενα σχεδόν αθόρυβο ταξίδι.

Η κατασκευή του απο αλουμίνιο του προσφέρει εξαιρετική πλεύση στη θάλασσα και άνεση, ακόμη και κάτω απο συνθήκες υψηλού κυματισμού.

Ο CEO της Boundary Layer Technologies Ed Kearney εξηγεί οτι «η τεχνολογία Hydrofoil είναι το κλειδί για να καταστεί δυνατή η ηλεκτροκίνηση των ταχύπλοων επιβατικών πλοίων».

«Με τη μείωση της οπισθέλκουσας του σκάφους κατά τον συντελεστή δύο, η κατανάλωση μειώνεται επίσης κατα 50%, γεγονός που αυξάνει την ταχύτητα και την εμβέλεια του που μπορει να διαθέτει ενα πλήρως ηλεκτρικό πλοίο. Το ELECTRA ανοίγει διάπλατα την νέα εποχή στην ηλεκτροδότηση των περισσότερων δρομολογίων επιβατικών σκαφών παγκοσμίως ».

Το ELECTRA, εκτός απο μηδενικούς ρύπους, προσφέρει σημαντικές μειώσεις στα λειτουργικά εξοδα, έναν ιδαίτερα σημαντικό παράγοντα επιλογής νέων ναυπηγήσεων με στόχο την μεγιστοποίηση της αποδοσης των επενδεδυμένων κεφαλαίων, που αγγίζουν ποσοστό έως και 35% σε σύγκριση με τα λειτουργικά έξοδα των σημερινών ταχυπλοων (που χρησιμοποιούν ναυτιλιακά καύσιμα), ενώ παράλληλα αποτελεί μια εξαιρετική λύση για τις ναυτιλιακές εταιρίες της επιβατηγού ναυτιλίας που επιθυμούν να αποφύγουν τις αναμενόμενες σημαντικές επιβαρύνσεις που θα επιφέρει στο λειτουργικό κόστος των πλοίων τους η φορολογία με βάσει τις εκπομπεέ αερίων ρύπων.

Το ELECTRA έχει αρχικά σχεδιαστεί σε δυο βασικές εκδόσεις:

Α) Μια μεταφορικης δυναμικοτητας 150 επιβατων, που δινει εμφαση στην πολυτελεια της καμπίνας επιβατων (παρεχοντας υψηλου επιπεδου ανεσεις σε δυο κατηγοριες Οικονομικη και Premium-Business, με μεγαλο χωρο για τα ποδια των επιβατων) και
Β) μια πιο απλή παραλλαγή, μεταφορικής δυναμικότητας 240 επιβατών.

Αλλες εκδόσεις βρισκονται αυτή τη στιγμή υπό μελέτη.

«Το ELECTRA προσφέρει εξαιρετικές επιχειρησιακές δυνατότητες στις πρωτοπόρες ακτοπλοικές εταιρίες που επιχειρούν στις περιοχές του Αιγαίου και γενικότερα της Μεσογείου, οι οποίες αυτή τη χρονική στιγμή αξιολογούν τις υπάρχουσες δυνατότητες ταχύπλοων σκαφών επόμενης γενιάς, υψηλής τεχνολογίας και θέλουν να συμμορφωθούν απο τώρα με τους μειώνοντας όσο το δυνατόν συντομότερα, με σεβασμό στο κοινωνικό σύνολο και στο περιβάλλον, δραστικά το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα», εξηγεί ο Πυθαγόρας Νάγος, Στρατηγικος Συμβουλος με τεράστια εμπειρία 30 ετών σε C-Level positions στον κλάδο της επιβατηγου ναυτιλίας και μέλος του task force που αναπτύσσει τεχνολογικά και εμπορικά το ELECTRA. «Είναι αναμφίβολα το κατάλληλο σκάφος για μια ασφαλή, άνετη και περιβαντολογικά σύννομη και υπεύθυνη ναυτιλία μικρών αποστάσεων και σίγουρα είναι μια εξαιρετική εναλλακτική λύση για τις ακτοπλοικές εταιρίες που επιχειρούν στις Ελληνικές θάλασσες η γενικα στην Ανατολική Μεσόγειο και προετοιμάζονται για τις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής».

Το project ELECTRA έχει ηδη μεγάλη απήχηση σε επενδυτές που αναζητούν ολοένα και περισσότερο τη χρηματοδότηση πράσινων έργων.

«Αυτό θα ήταν μια φανταστική επιτυχία, προκειμενου να αναπτύξουμε τις βιώσιμες θαλάσσιες μεταφορές και γενικότερα τη γαλάζια οικονομία. Το ELECTRA είναι το ιδανικό καταμαράν μηδενικών εκπομπών για να αντικαταστήσει τον γηρασμένο στόλο των ελληνικών ιπτάμενων δελφινιών και των πλοίων μικρών αποστάσεων», τονίζει ο Σπύρος Πούλιος, Διευθύνων Συμβουλος του Impact Investment Fund Brace με έδρα την Αθήνα. «Υπάρχει μια πραγματική ευκαιρία να σχηματιστεί ένας στρατηγικός συνασπισμός μεταξύ της Ελληνικής κυβέρνησης, των εταιρειών και των εταιριών καινοτομίας παγκοσμιου βεληνεκους, ωστε να γίνουν πραγματικότητα σημαντικά έργα απακανθρακοποιησης ».

Η Boundary Layer Technologies έχει ήδη αναπτύξει ολα τα συστήματα ελέγχου που απαιτούνται για το ELECTRA και σχεδιάζει να θέσει σε λειτουργία τα πρώτα πλοία μεχρι το 1ο τρίμηνο του 2024, σε περιοχές όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, οι Σκανδιναβικές χώρες και η Μεσόγειος.

Η Boundary Layer Technologies είναι μια startup ναυτιλιακής τεχνολογίας που χρηματοδοτείται από το διάσημο Y Combinator, καθώς και από το Lower Carbon Capital του Chris Sacca. Η αποστολή της εταιριας είναι να να επιτυχει την απανθρακοποιηση των θαλάσσιων και αεροπορικών μεταφορών χρησιμοποιώντας τεχνολογίες υδροπτέρυγων και μηδενικών εκπομπών. Boundarylayer.tech

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter