Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Σε «κόντρα ρότα»…

agones grammes 2

Σε «κόντρα ρότα» βρίσκεται ΣΕΕΝ και ΥΝΝΠ επί σημείων του Σχεδίου Κανονισμού Αρχών του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) που είναι υπό αναμόρφωση ως προς τις εκπρόθεσμες δρομολογήσεις πλοίων αλλά και της μεθόδου αξιολόγησης των πλοίων ανά τύπο (Ταχύπλοα, ταχύπλοα Ε/Ο, συμβατικά Ε/Ο ). Το ΥΝΝΠ προτείνει προκειμένου για εκπρόθεσμη δρομολόγηση πλοίου, εφόσον υπάρχουν αντιρρήσεις από πλοιοκτήτριες εταιρείες πλοίων ανεξαρτήτως τύπου και είδους, που δραστηριοποιούνται ήδη σε κάποια ή στο σύνολο των λιμένων του αιτούμενου δρομολογίου στις ζώνες αυτές, τότε τα δρομολόγια του πλοίου να μετατίθενται σε άλλη ζώνη εξυπηρέτησης (όπως αυτές καθορίζονται στο κεφάλαιο “Ορισμοί”), ή εντός της ίδιας ζώνης, σε ώρες που δεν υφίστανται αντιρρήσεις από τους υπόλοιπους δραστηριοποιούμενους στη ζώνη αυτή. Ωστόσο η πρόταση αυτή δεν βρίσκει σύμφωνο τον ΣΕΕΝ προτείνει τα αιτήματα να εγκρίνονται όπως αιτούνται εάν δεν υπάρχουν αντιρρήσεις από τις λιμενικές αρχές ή άλλους ενδιαφερόμενους ενώ λαμβάνει μέριμνα και σε περιπτώσεις που τα αιτήματα συνεξετάζονται ώστε να καλύπτονται πλήρως οι συγκοινωνιακές ανάγκες. Με βάση τα προτεινόμενα από το ΥΝΝΠ αν ένας πλοιοκτήτης έχει πλοία και στις τρεις ζώνες, και εκφράσει αντιρρήσεις για την εκπρόθεσμη δρομολόγηση του ανταγωνιστικού πλοίου, τότε το πλοίο αυτό θα περιμένει να δρομολογηθεί με το καθεστώς της εμπρόθεσμης δρομολόγησης, δηλαδή να καταθέσει αίτηση που θα εξεταστεί τον Ιανουάριο του επόμενου έτους, και θα εγκριθεί η δρομολόγησή του για τον Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς, αν είναι συμβατικό πλοίο, ή την άνοιξη της επόμενης χρονιάς, αν είναι ταχύπλοο. Σύμφωνα με εκτιμήσεις κύκλων του ακτοπλοϊκού επιχειρείν εάν το σχέδιο Κανονισμού που προωθεί το υπουργείο περάσει ως έχει, τότε μια εταιρεία που αγοράζει πλοίο τον Φεβρουάριο του 2021 θα είναι σίγουρη ότι θα δρομολογηθεί αυτό σε κάποια γραμμή τον Νοέμβριο του 2022 και εάν είναι ταχύπλοο τον Ιούνιο του 2023. Επί της ουσίας δηλαδή καθιστά ζημιογόνα για συγκεκριμένο διάστημα μια επένδυση σε ένα σκάφος από της αγοράς του και μέχρι την δρομολόγησή του γεγονός που προκαλεί εύλογο προβληματισμό.
Να σημειωθεί τέλος το θέμα των δρομολογήσεων, των μεταβολών δρομολογίων κ.λ.π. αποτελούσε ιστορικά πεδίο σύγκρουσης τόσο μεταξύ των ακτοπλόων όσο και του ΥΝΝΠ με τους ακτοπλόους.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter