Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

LANE: Ζητήθηκε η παραμονή στη γραμμή Κυθήρων

kornaros-098

Η εταιρεία LANE ζήτησε την παραμονή για έναν ακόμη χρόνο του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος» στην εξυπηρέτηση της ακτοπλοϊκής γραμμής Πειραιάς, Κύθηρα, Αντικύθηρα, Καστέλι, προκειμένου μέχρι τότε να μπορέσει να προχωρήσει σε αντικατάστασή του με νεότερο πλοίο. Το σχετικό αίτημα της εταιρίας διαβιβάστηκε προς τη διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Οι πιστώσεις για τη συναφθείσα πολυετή σύμβαση με την πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Βιτσέντζος Κορνάρος», ηλικίας του 1976, έχουν προϋπολογισθεί και δεσμευτεί μέχρι και το έτος 2016, ημερομηνία λήξεως της σύμβασης, εφόσον η εταιρεία αντικαταστήσει το πλοίο με νέο μικρότερης ηλικίας και μεγαλύτερης ταχύτητας μέχρι τις 28/8/2014. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ- ΜΠΕ, στις 17/6 με επιστολή της, αρχικά η εταιρεία αιτήθηκε τη λύση της πολυετούς σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας με αριθμό 3328.1.6.22/01/09/28-08/2009, ωστόσο η αρμόδια διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών απάντησε ότι δεν υφίσταται διάταξη που να δίνει τη δυνατότητα λύσης της συγκεκριμένης σύμβασης.

Η LANE στη συνέχεια ζήτησε παράταση για τρία χρόνια προκειμένου να προχωρήσει στην αντικατάσταση του συγκεκριμένου πλοίου και συνέχιση των δρομολογίων, αλλά το αίτημά της απορρίφθηκε και τώρα ζητάει παράταση για έναν χρόνο.

Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας τόνιζαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι η LANE θα έπρεπε να έχει προχωρήσει ήδη στην αντικατάσταση του πλοίου από το καλοκαίρι του 2012. Ωστόσο λόγω της οικονομικής κρίσης και της έλλειψης ρευστότητας των ακτοπλοϊκών εταιρειών, δόθηκε βάσει νόμου, διετής παράταση σε όλες τις ακτοπλοϊκές κάτι που διευκόλυνε έως σήμερα και τη λασιθιώτικη εταιρεία.
Το «Βιτσέντζος Κορνάρος» ήταν σε ακινησία από την 1η Νοεμβρίου 2013 για την ετήσια τεχνική επιθεώρησή του, που έληξε στο τέλος Ιανουαρίου του 2014.

Σημειώνεται ότι τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα εξυπηρετούνται συγκοινωνιακά από τη Νέαπολη στην Πελοπόννησο, με το επιβατηγό πλοίο «Πορφυρούσα», με έξι δρομολόγια την εβδομάδα εκτός της Πέμπτης και από τον Πειραιά με το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος» δύο φορές την εβδομάδα. Η σύμβαση με το «Πορφυρούσα» λήγει στις 31/10/2014.

Στο μεταξύ, σε αναπροσαρμογή των μισθωμάτων της σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής Κύθηρα-Αντικύθηρα προχώρησε το υπουργείο Ναυτιλίας. Η σχετική απόφαση δημοσιεύθηκε σήμερα στο πρόγραμμα Διαύγεια Σύμφωνα με αυτήν, τα νέα μισθώματα παρουσιάζουν μικρή μείωση. Συγκεκριμένα για τη γραμμή Πειραιάς- Κύθηρα-Αντικύθηρα- Ρέθυμνο/Καστέλι το νέο μίσθωμα από 43.771,32 ευρώ διαμορφώνεται σε 43.171,65 ευρώ, στη γραμμή Γύθειο- Κύθηρα- Αντικύθηρα- Καστέλι από 11.235,42 σε 11.081,49 ευρώ, στη γραμμή Καστέλι-Ρέθυμνο- Αντικύθηρα- Κύθηρα- Γύθειο από 12.990,94 ευρώ σε 12.812,96, στη γραμμή Πειραιάς- Κύθηρα-Καστέλι/Ρέθυμνο από 43.771,32 σε 43.171,65 ευρώ και στη γραμμή Καλαμάτα- Κύθηρα- Καστέλι/Ρέθυμνο από 18.023,48 σε 17.776,56 ευρώ.

Η αναπροσαρμογή των μισθωμάτων των δρομολογίων από το υπουργείο Ναυτιλίας γίνεται σε σχέση με τη ρήτρα καυσίμων και με το αντίστοιχο ποσοστό του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του προηγούμενου έτους, όπως αυτό προκύπτει επίσημα από τα στατιστικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Πηγή : ΑΠΕ

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter