Πεμ12112025

Last updateΠεμ, 11 Δεκ 2025 12pm

Στις 19 Δεκεμβρίου κρίνεται η πώληση της Moby Ferries στην MSC

0Moby Small

Ιταλικό διοικητικό δικαστήριο εξέδωσε προσωρινή αναστολή της εκκρεμούς πώλησης πέντε πλοίων από τη Moby Lines στο τμήμα SAS της MSC ως μέρος μιας διευθέτησης αντιμονοπωλιακών ζητημάτων. Το δικαστήριο αξιολόγησε μια κατάθεση από τον Όμιλο Grimaldi, σηματοδοτώντας μια νέα τροπή στη μακροχρόνια αντιπαλότητα μεταξύ των συμφερόντων της οικογένειας Grimaldi και Aponte.
Η Grimaldi, η οποία εκμεταλλεύεται πλοία στη Μεσόγειο, αντιτίθεται εδώ και καιρό στις προσπάθειες της MSC της Aponte να εξαγοράσει τη Moby Lines, μια άλλη ιταλική ακτοπλοϊκή εταιρεία. Η Grimaldi υπέβαλε την καταγγελία κατά της εξαγοράς της Moby από το τμήμα SAS της MSC και συνέχισε να αγωνίζεται κατά του προτεινόμενου διακανονισμού αφού η Αρχή Ανταγωνισμού της Ιταλίας έκρινε ότι η εξαγορά της Moby από την MSC θα επηρέαζε αρνητικά τον ανταγωνισμό στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια.
Η Αρχή Ανταγωνισμού αποδέχθηκε πρόταση για τη Moby να δημοπρατήσει πέντε πορθμεία για να συγκεντρώσει κεφάλαια για την αποπληρωμή δανείου που χορήγησε η MSC το 2023 για να διατηρήσει την ακτοπλοϊκή εταιρεία σε λειτουργία. Η Moby, η οποία ελέγχεται από την οικογένεια Onorato, αντιμετωπίζει οικονομικές δυσχέρειες μετά την εξαγορά της Tirrenia Ferries. Ο όμιλος Onorato συμφώνησε να πουλήσει το 49% των μετοχών της Moby στην MSC και να παραχωρήσει δικαίωμα προαίρεσης για τις υπόλοιπες μετοχές. Η Αρχή Ανταγωνισμού, ωστόσο, νωρίτερα φέτος αποφάνθηκε κατά του συνδυασμού, επικαλούμενη την ιδιοκτησία της MSC σε μια άλλη ακτοπλοϊκή εταιρεία, την GNV (Grandi Navi Veloci), και την πιθανότητα μειωμένου ανταγωνισμού, που θα έβλαπτε τους ταξιδιώτες.
Η δημοπρασία των πέντε πλοίων ολοκληρώθηκε διαδικτυακά στις 2 Δεκεμβρίου, με την MSC να αναδεικνύεται ως ο μοναδικός πλειοδότης. Οι όροι απαιτούσαν δύο από τα πλοία να ναυλωθούν πίσω στη Moby για 15 χρόνια. Τα άλλα τρία πλοία αναμενόταν να μεταφερθούν στο GNV.
Ο Γκριμάλντι υπέβαλε άλλη μια διαμαρτυρία κατά των συναλλαγών, υποστηρίζοντας στο Περιφερειακό Διοικητικό Δικαστήριο του Λάτσιο ότι η πώληση των πορθμείων στην MSC θα είχε «άμεσες και μη αναστρέψιμες επιπτώσεις στην αγορά». Υποστήριξαν ότι η πώληση θα νοθεύσει τον ανταγωνισμό στις γραμμές Νάπολη-Παλέρμο και Σαρδηνία.
Το δικαστήριο έκρινε υπέρ του Γκριμάλντι και εξέδωσε αναστολή, προληπτικά, για την ολοκλήρωση της πώλησης και την υπογραφή των εγγράφων πώλησης. Η ακρόαση για το θέμα έχει πλέον προγραμματιστεί για τις 19 Δεκεμβρίου.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter