Παρ11222024

Last updateΠαρ, 22 Νοε 2024 6am

Ξεκινά τα δρομολόγια Πειραιάς-Χανιά το Cruise Ferry Mykonos Palace

0KOUROUMBLIS MANIADAKIS 768x576

Πτυχή του «συγκρουσιακού περιβάλλοντος» που «επικρατεί» ενίοτε στο επιχειρηματικό σκηνικό της ακτοπλοΐας αποκάλυψε νωρίτερα σήμερα κατά την τελετή ύψωσης της Ελληνικής σημαίας στο Cruise Ferry Mykonos Palace των Μινωικών Γραμμών ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Π. Κουρουμπλής.

Απευθύνοντας χαιρετισμό και με αφορμή τη δρομολόγηση του πλοίου στη γραμμή Πειραιάς- Χανιά ο υπουργός μεταξύ άλλων ανέφερε ότι «συγκρουστήκαμε με εταιρείες και συμφέροντα. Ίσως να μην πιστεύατε ότι θα έρθει αυτή η στιγμή», για να τονίσει πως με την ύψωση της ελληνικής σημαίας δημιουργήθηκαν σε δύσκολη περίοδο 120 θέσεις εργασίας. Ο κ. Κουρουμπλής επίσης τόνισε χαρακτηριστικά πως πρωταρχική επιδίωξη του υπουργείου αποτελεί ο εκσυγχρονισμός και η ενίσχυση του ανταγωνισμού του εγχώριου ακτοπλοϊκού συστήματος. Μάλιστα δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει ότι μετά από δεκαετίες υποσχέσεων των προηγούμενων κυβερνήσεων η σημερινή κυβέρνηση έκανε πράξη το μεταφορικό ισοδύναμο ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις ενδονησιωτικές ακτοπλοϊκές συνδέσεις στα νησιά του Ιονίου.

Αναλυτικότερα κατά την ομιλία του ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε:
«Ένα σύγχρονο πλοίο μπαίνει στη γραμμή Χανιά Πειραιάς Χανιά. Είναι αποτέλεσμα της προσπάθειας που ξεκίνησε με την εντολή του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, στον προκάτοχό μου υπουργό Θοδωρή Δρίτσα και σε εμένα για τον εκσυγχρονισμό της Ακτοπλοΐας. Μέχρι τότε τα χρήματα που δαπανούσε το ελληνικό κράτος για τις άγονες γραμμές, τις οποίες εγώ αποκαλώ «αρτηρίες ζωής», εξυπηρετούσαν επιχειρηματικά συμφέροντα περισσότερο, παρά τα νησιά και την ελληνική κοινωνία.
Αυτή η πολιτική άλλαξε. Ξεκινήσαμε μια εργώδη προσπάθεια για πραγματική αναβάθμιση της Ακτοπλοΐας με όσο το δυνατόν περισσότερα και νεότερα πλοία, πιο αξιόπιστα, και σύγχρονα στην κατεύθυνση του σεβασμού και της εξυπηρέτησης του επιβάτη. Φτιάξαμε καινούριες γραμμές, όπως η γραμμή που εξυπηρετεί εσωτερικώς τα Επτάνησα και δε χρειάζεται πλέον οι Επτανήσιοι και τα φορτία, να ταξιδεύουν στην ηπειρωτική χώρα, για να πάνε από το ένα νησί στο άλλο. Επιπλέον έρχεται η καθιέρωση του δικτύου των υδροπλάνων για την εξυπηρέτηση των νησιών.
Συγκρουστήκαμε με νοοτροπίες και με συμφέροντα για να οργανώσουμε συνολικά όλη αυτή την προσπάθεια. Η Ακτοπλοΐα είναι ένα από τους 14 στόχους, που εξυπηρετεί το Εθνικό Σχέδιο Ναυτιλίας, το οποίο έχει καταρτίσει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μεταξύ των στόχων αυτών είναι η Ποντοπόρος Ναυτιλία, η ναυπηγοεπισκευή, η οποία πλέον αφυπνίζεται, αλλά και η αναδιοργάνωση του Λιμενικού Σώματος, το οποίο έχει δείξει και αποδείξει τον επαγγελματισμό του και τον ανθρωπισμό του, διαχειριζόμενο τις προσφυγικές ροές, σημειώνοντας επιτυχίες στη δίωξη του λαθρεμπορίου όπλων καπνικών προϊόντων και ναρκωτικών, ενώ ταυτοχρόνως υποστηρίζει την Ακτοπλοΐα και τους επιβάτες της.
Αυτή η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι μπορεί να υπηρετεί το συμφέρον της πατρίδας και της κοινωνίας. Σαράντα χρόνια τα άλλα κόμματα υπόσχονταν προεκλογικά το Μεταφορικό Ισοδύναμο. Η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα το υλοποίησε σε μια δύσκολη δημοσιονομικά περίοδο και λειτουργεί σήμερα πιλοτικά σε 49 νησιά, ενώ από την 1η Ιανουαρίου θα λειτουργήσει για όλα τα νησιά.
Η αναβάθμιση των γραμμών με περισσότερα και πιο νέα πλοία είναι ο στόχος του Υπουργείου, γιατί αυτά τα πλοία που μεταφέρουν και τουρίστες είναι από τους καλύτερους πρεσβευτές της χώρας. Με τη δρομολόγηση αυτού του MYKONOS PARALCE, σηκώθηκε η ελληνική σημαία σε ακόμα ένα πλοίο, που αυτό είναι πάγιος στόχος του υπουργείου και δημιουργήθηκαν περισσότερες από 120 νέες θέσεις εργασίας. Στην καταπολέμηση της ανεργίας, κυρίως των νέων, θα αναμετρηθούν όλοι οι πολιτικοί, γιατί σε αυτό το έγκλημα που έχει συντελεστεί στην ελληνική κοινωνία οφείλουμε με ειλικρίνεια και σοβαρό σχεδιασμό να απαντήσουμε.
Σε δηλώσεις του στα ΜΜΕ, μετά την τελετή, ο κ. Κουρουμπλής εξήγησε ότι δεν αγνοεί το παράπονο της Κρήτης για το Μεταφορικό Ισοδύναμο. Όπως είπε, όταν η οικονομία δείξει τις νέες της δυνατότητες και όταν θα υπάρξει αποτέλεσμα από τις προσπάθειες που έχει κάνει για πρώτη φορά το Υπουργείο προς την Κομισιόν ώστε να γίνουν πράξη με ειδικά χρηματοδοτικά εργαλεία οι διακηρύξεις της για την εδαφική συνοχή της Ευρώπης, τότε θα ενισχυθούν οι πόροι του Μ.Ι. με ευρωπαϊκά κονδύλια, και τότε θα υπάρξει ένα νέο αποτέλεσμα. Όπως είπε χαρακτηριστικά «Αυτό είναι μέσα στα σχέδιά μας, δεν υπήρχε η δυνατότητα να ενταχθεί αμέσως η Κρήτη στο Μ.Ι. αλλά τίποτα δεν μπορεί να μας εμποδίσει να το κάνουμε». Ο κ. Κουρουμπλής εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι ως το τέλος της τετραετίας θα εγκαινιαστούν και νέες ακτοπλοϊκές γραμμές, στο πλαίσιο της πάγιας πολιτικής της κυβέρνησης να υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, το συμφέρον της κοινωνίας, των νησιών και των νησιωτών. Για τα υδροπλάνα δήλωσε ότι «το σχέδιο νόμου ήταν πολύ περίπλοκο γιατί προβλέπονται προσθαλασσώσεις σε λιμάνια. Ήταν πρωτόγνωρο για την Ελλάδα και υπήρχαν πολλές δυσκολίες. Τώρα το σχέδιο νόμου οδεύει προς τη Βουλή και το δίκτυο θα γίνει σύντομα πραγματικότητα».
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Minoan Lines Αντώνης Μανιαδάκης υποστήριξε ότι το Mykonos Palace, το οποίο δρομολογείται στη γραμμή Πειραιάς – Χανιά είναι το πιο σύγχρονο και νεότερο πλοίο της Κρήτης, χαρακτηρίζοντας τη δρομολόγησή του θετική εξέλιξη, όχι μόνο για την εταιρεία, αλλά για όλη την Κρήτη.
Το Mykonos Palace θα αναχωρεί καθημερινά από το λιμάνι του Πειραιά στις 16:00 και από το λιμάνι της Σούδας στις 24:00 και θα πραγματοποιεί το δρομολόγιο σε 6 ώρες και 30 λεπτά. Το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει 1.922 επιβάτες, 732 κλίνες και 821 Ι.Χ. αυτοκίνητα ή 104 φορτηγά και 110 Ι.Χ., ενώ αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 31,50 κόμβων.
Στην εκδήλωση της ύψωσης της Ελληνικής σημαίας παρούσα ήταν η ανώτατη ηγεσία του Λιμενικού Σώματος, ο γ.γ. του ΥΝΝΠ κ. Δ. Τεμπονέρας και εκπρόσωποι Κρητικών Σωματείων και Ενώσεων της Αττικής και όχι μόνο.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter