Επανεκκίνηση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα μετά την υιοθέτηση των ευρωπαϊκών οδηγιών
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις 29 Μαΐου 2020
Η υιοθέτηση ευρωπαϊκών οδηγιών που θα πρέπει να τηρούν επιβάτες και πλήρωμα στα κρουαζιερόπλοια στα ελληνικά λιμάνια από το ΥΝΝΠ και υπό την προϋπόθεση της έγκρισης της Επιτροπής των Ειδικών Λοιμωξιολόγων θα «ανάψει το πράσινο φώς» για την επανέναρξη των κρουαζιέρων στα ελληνικά χωρικά ύδατα όπως ανέφερε ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας αλλά και αντιπρόεδρος του επιχειρησιακού τομέα της Celestyal Cruises, πλοίαρχος Γιώργος Κουμπενάς.
Έναρξη απευθείας δρομολογίων ανακοίνωσαν οι Μινωικές Γραμμές
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις 29 Μαΐου 2020
Οι Μινωικές Γραμμές ενημερώνουν το επιβατικό κοινό και τους συνεργάτες τους, ότι από την Πέμπτη 11 Ιουνίου 2020, θα επανέλθουν τα προγραμματισμένα δρομολόγια των πλοίων της εταιρείας στις γραμμές της Κρήτης με ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ δρομολόγια από/προς Πειραιά, Ηράκλειο και Χανιά.
«Αναζητείται» κρουαζιέρα…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις 29 Μαΐου 2020
Σε «κοινή ρότα» ως προς την αναγκαιότητα το δυνατόν συντομότερο των δραστηριοτήτων της κρουαζιέρας στην ελληνική επικράτεια βρέθηκαν χθες η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) και δήμαρχοι προορισμών κρουαζιερόπλοιων.
Το πρώτο πρόγραμμα κρατικής στήριξης σε ναυτιλιακές εταιρείες ενέκρινε η ΕΕ
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις 29 Μαΐου 2020
Το πρώτο «πακέτο» κρατικής στήριξης που απευθύνεται αποκλειστικά σε ναυτιλιακές εταιρείες ενέκρινε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα ύψους 600 εκατ. ευρώ που κατέθεσε προς έγκριση στην ΕΕ η Φινλανδική κυβέρνηση. Aφορά ένα ειδικό καθεστώς ενίσχυσης για την στήριξη των ναυτιλιακών εταιρειών στο πλαίσιο της επιδημίας του κορονοϊού. Το καθεστώς εγκρίθηκε βάσει του προσωρινού πλαισίου για τις κρατικές ενισχύσεις που εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 19 Μαρτίου 2020, όπως τροποποιήθηκε στις 3 Απριλίου και 8 Μαΐου 2020.
Η εκτελεστική αντιπρόεδρος Margrethe Vestager, υπεύθυνη για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε: «Αυτό το φινλανδικό σύστημα εγγύησης 600 εκατομμυρίων ευρώ θα βοηθήσει τις ναυτιλιακές εταιρείες που μεταφέρουν βασικές προμήθειες στη Φινλανδία και επηρεάζονται από την τρέχουσα κρίση κοροναϊού για να καλύψουν τις άμεσες ανάγκες τους σε κεφάλαιο κίνησης και να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους. Είναι το πρώτο σχέδιο ειδικά σχεδιασμένο για τη στήριξη του ναυτιλιακού τομέα σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, που έχουμε εγκρίνει ως ΕΕ. Συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε στενά με όλα τα κράτη μέλη για να διασφαλίσουμε ότι τα εθνικά μέτρα στήριξης μπορούν να εφαρμοστούν έγκαιρα, συντονισμένα και αποτελεσματικά, σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ. "
Το φινλανδικό μέτρο στήριξης
Η Φινλανδία κοινοποίησε στην Επιτροπή το πλαίσιο του προσωρινού καθεστώτος εγγύησης 600 εκατομμυρίων ευρώ για τη στήριξη ναυτιλιακών εταιρειών που επλήγησαν από την πανδημία του κοροναϊού. Στο πλαίσιο του συστήματος, η δημόσια υποστήριξη θα λάβει τη μορφή κρατικών εγγυήσεων για δάνεια κεφαλαίου κίνησης. Το μέτρο θα τεθεί άμεσα σε λειτουργία από το Υπουργείο Οικονομικών της Φινλανδίας.
Το πρόγραμμα θα είναι προσβάσιμο σε εκείνες τις ναυτιλιακές εταιρείες που είναι απαραίτητες για τη διατήρηση της ασφάλειας του εφοδιασμού στη Φινλανδία κατά τη διάρκεια της επιδημίας του κοροναϊού. Στόχος του μέτρου είναι να βοηθήσει αυτές τις εταιρείες να καλύψουν τις άμεσες ανάγκες τους σε κεφάλαιο κίνησης, να διατηρήσουν την απασχόληση και να έχουν επαρκή ρευστότητα για να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους, οι οποίες είναι ζωτικής σημασίας για τη διαφύλαξη της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων και τη διασφάλιση βασικών προμηθειών στη Φινλανδία.
Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι το φινλανδικό μέτρο συνάδει με τους όρους που καθορίζονται στο προσωρινό πλαίσιο. Συγκεκριμένα: (i) το υποκείμενο ποσό δανείου ανά εταιρεία περιορίζεται σε αυτό που απαιτείται για την κάλυψη των αναγκών ρευστότητάς του για το άμεσο μέλλον, (ii) οι εγγυήσεις θα παρασχεθούν μόνο μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, (iii) οι εγγυήσεις περιορίζονται σε μέγιστη διάρκεια έξι ετών, και (iv) τα τέλη εγγύησης συμμορφώνονται με τα ελάχιστα επίπεδα που προβλέπονται από το προσωρινό πλαίσιο · v) ο κίνδυνος που αναλαμβάνει το κράτος περιορίζεται σε έως και 90%.
Η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το φινλανδικό μέτρο είναι απαραίτητο, κατάλληλο και αναλογικό για την αποκατάσταση σοβαρής διαταραχής στην οικονομία ενός κράτους μέλους, σύμφωνα με το άρθρο 107 παράγραφος 3 στοιχείο β) της ΣΛΕΕ και τους όρους που καθορίζονται στο προσωρινό πλαίσιο.
Σε αυτή τη βάση, η Επιτροπή ενέκρινε το μέτρο βάσει των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.
Χωρίς «σκάτζα» και περίθαλψη…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις 29 Μαΐου 2020
Με στερημένη τη δυνατότητα να «αλλάξουν» πάνω από 200.000 ναυτικοί ανά τον κόσμο με ξεκούραστους συναδέλφους τους λόγω της πανδημίας, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία που διέπει τις ναυτιλιακές δραστηριότητες, τώρα αντιμετωπίζουν και προβλήματα περίθαλψης.
«Πάτησε» στην πλατφόρμα TradeLens της Maersk η DP World
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις 28 Μαΐου 2020
Στην πλατφόρμα TradeLens της Maersk, που βασίζεται στο blockchain, η οποία αναπτύχθηκε από κοινού από τiς A.P. Moller – Maersk (Maersk) και IBM, « συνδέθηκε» η DP World.