Η "Katara" του σείχη στην Κέρκυρα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
- Δημοσιεύτηκε στις 13 Αυγούστου 2015
Στην Κέρκυρα βρέθηκε για μία ακόμη φορά ο σείχης Χαμάντ Μπιν Καλίφα Αλ Θανί, πρώην εμίρης του Κατάρ, με την υπερπολυτελή θαλαμηγό του «katara»!
Ο 63χρονος εμίρης, ο οποίος πέρσι φωτογραφιζόταν ακόμα και με τουρίστες πίνοντας καφέ στο Λιστόν με τη σύζυγό του, διαθέτει ένα από τα πιο εντυπωσιακά mega-yaughts του κόσμου, το οποίο φέτος το αγκυροβόλησε στον ελεύθερο χώρο του Λιμανιού (όχι στην ελεγχόμενη προβλήτα κρουαζιεροπλοίων) απέναντι από το Λιμεναρχείο.
Ένα σκάφος που έχει μήκος 124 μέτρα και πλάτος 19 μέτρα, διαθέτει επτά καταστρώματα, δύο ελικοδρόμια, πισίνα, τζακούζι!
Το «Κatara» διαθέτει κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους με θαλασσινό νερό, όπου μπορεί να φιλοξενήσει τα σκάφη υπηρεσίας για τις καθημερινές μετακινήσεις των επιβατών του, αλλά και ένα υποβρύχιο που έχει τη δυνατότητα να καταδυθεί σε βάθος μέχρι εκατό μέτρα.
Ο σεΐχης Χαμάντ Μπιν Καλίφα Αλ Θανί, από το 1995 έως το 2013 είχε αναλάβει στα χέρια του τις τύχες του πάμπλουτου πετρελαιοπαραγωγού κράτους συνεχίζοντας την κυριαρχία της οικογένειάς του που διατηρείται εδώ και σχεδόν δύο αιώνες, ενώ εδώ και δύο χρόνια έχει παραδώσει τη σκυτάλη στο γιο του.
Φορoλογία: Αύξηση 4% στο φόρο χωρητικότητας και διατήρηση της έκτακτη εισφοράς στους ναυλομεσίτες μέχρι το 2019
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις 12 Αυγούστου 2015
Αύξηση 4% στο φόρο χωρητικότητας για τις ναυτιλιακές εταιρείες και διατήρηση του καθεστώτος καταβολής έκτακτης εισφοράς για τους ναυλομεσίτες μέχρι το 2019 προβλέπει το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή τις πρώτες πρωινές ώρες της Τετάρτης από το κυβερνητικό επιτελείο και ενσωματώνει την συμφωνία με τους δανειστές. Επίσης προβλέπει τη φορολογική εξομοίωση των σκαφών με κοινοτική σημαία με αυτά που φέρουν ελληνική για επιβατηγά, οχηματαγωγά και ημερόπλοια κ.λ.π. μέχρι 500 κόρους ολικής χωρητικότητας.
Επισημαίνεται ότι η αύξηση 4% στο φόρο χωρητικότητας δεν είναι νέα διάταξη όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση αλλά αποτελεί μία επαναλαμβανόμενη διάταξη που γίνεται με τον ίδιο τρόπο κάθε πενταετία αρχικά με υπουργική απόφαση που κυρώνονταν με νόμο και από το 1996-2000μμε διατάξεις νόμου. Επίσης στη σύμβαση με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ΕΜΣ) αναφέρεται ότι από τον Οκτώβριο θα εξετασθεί η σταδιακή κατάργηση ειδικής φορολόγησης ναυτιλιακού κλάδου και η επέκταση της προσωρινής εισφοράς στην ναυτιλία έως το 2018.
Δείτε εδώ την αιτιολογική έκθεση
Δείτε εδώ το σχέδιο νόμου (πρώτο τμήμα)
Πότε θα δοθεί από τον Δρίτσα, το παραλιακό μέτωπο στην κοινωνία των Πατρών.
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΛΛΑ ΛΙΜΑΝΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις 11 Αυγούστου 2015
Ανακοίνωση εξέδωσε το Υπουργείο Ναυτιλίας, με την οποία διασαφηνίζεται τι θα πράξει ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Θοδωρής Δρίτσας με το παραλιακό μέτωπο των Πατρών. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, μετά τη ραδιοφωνική συνέντευξη, που παραχώρησε ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, στο ρ/σ «Στο Κόκκινο 107,7 Πάτρα» την Πέμπτη 8 Αυγούστου, διάφορα δημοσιεύματα ή αναρτήσεις σε ιστοσελίδες, καθιστούν αναγκαία την αποσαφήνιση των απαντήσεων που ο Υπουργός πράγματι έδωσε, σχετικά με την οριστική παραχώρηση του παραλιακού μετώπου της Πάτρας, στην τοπική κοινωνία.
Αποσαφηνίζεται, τονίζεται στην ανακοίνωση, ότι τηρούνται απολύτως -με μια μικρή καθυστέρηση λόγω των πρόσφατων πολιτικών εξελίξεων- όσα ο Υπουργός εξήγγειλε κατά την επίσκεψή του στην Πάτρα στις 13 Ιουνίου, με αφορμή το 3ο Συνέδριο της εφημερίδας «Πελοπόννησος». Δηλαδή:
-Ετοιμάστηκε ήδη από την ομάδα νομικών, το κείμενο της πρότασης για προγραμματική σύμβαση Οργανισμού Λιμένα Πάτρας (Ο.Λ.Πα.) και Δήμου Πατρέων.
-Το κείμενο αυτό, θα εγκριθεί από το γραφείο του Υπουργού και το γραφείο του Πρωθυπουργού, τις επόμενες μέρες.
-Αμέσως μετά, θα παραδοθεί στο Δήμαρχο και στη Δημοτική Αρχή Πατρέων, όπως και στην Επιτροπή, για έκφραση γνώμης, διαβούλευση και τελική συμφωνία.
-Μετά το πέρας και αυτής της φάσης, θα δρομολογηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες υλοποίησης του προαναγγελθέντος σχεδίου.
Όλα αυτά, σημαίνουν ότι καμία αλλαγή δεν έχει επέλθει, κανένα νέο δεδομένο δεν έχει προστεθεί και το σχέδιο εξελίσσεται, όπως ακριβώς είχε εξαγγελθεί, με τη σύμφωνη -ως προς τη διαδικασία- γνώμη όλων, καταλήγει η ανακοίνωση.
Τις παραιτήσεις Δρίτσα και Χριστοδουλοπούλου ζητάει το "Ποτάμι"- Τι απαντά το ΥΝΑ (up date)
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΟΛΙΤΙΚΗ
- Δημοσιεύτηκε στις 11 Αυγούστου 2015
Την παραίτηση της Τασίας Χριστοδουλοπούλου και του Θεόδωρου Δρίτσα από τα υπουργεία Μετανάστευσης και Ναυτιλίας αντίστοιχα, ζητά το Ποτάμι, με ανακοίνωσή του.
Καταγγέλλοντας τον μηδενικό σχεδιασμό για τον τρόπο αντιμετώπισης των μεταναστευτικών ροών, το Ποτάμι σημειώνει ότι το μόνο που κάνει η κυβέρνηση είναι να αυτοσχεδιάζει.
«Αν έλειπαν μάλιστα οι μεμονωμένες προσπάθειες δημοσίων λειτουργών και εθελοντών, οι πρόσφυγες και οι μετανάστες θα ήταν ακόμη ξεχασμένοι στις παραλίες» συνεχίζει η ανακοίνωση.
Όπως καταγγέλλεται ,το Ποτάμι είχε εγκαίρως προειδοποιήσει την κυρία Χριστοδουλοπούλου και τον κύριο Δρίτσα και τους είχε προτείνει συγκεκριμένες λύσεις.
«Οι ιδεοληψίες τους όμως και προφανώς και η καλοκαιρινή ραστώνη δεν τους επέτρεψαν να ασχοληθούν με το μείζον εθνικό θέμα» τονίζεται και προσθέτει ότι χρέος του Πρωθυπουργού είναι να τους απαλλάξει από τα καθήκοντά τους που έτσι κι αλλιώς δεν ασκούν.
Για ανευθυνότητα, λαϊκισμό και υποκρισία κάνει λογο το Υπουργείο Ναυτιλίας
Σε ανακοίνωση-απάντηση προς το "Ποτάμι" το Υπουργείο Ναυτιλίας αναφέρει τα εξής:
"Συνεχίζοντας την τακτική της παρέμβασης αποκλειστικά μέσω ανακοινώσεων εντυπωσιασμού, χωρίς την παραμικρή αναφορά στις διαστάσεις του πραγματικού προβλήματος, ο «Τομέας Μεταναστευτικής Πολιτικής» του Ποταμιού, δείχνει ποια είναι η σχέση που έχει με το τεράστιο μεταναστευτικό και προσφυγικό πρόβλημα. Από τη μια ρεπορτάζ εντυπωσιασμού, κατά την παράδοση του αρχηγού του, με δηλώσεις-πυροτεχνήματα και από την άλλη ανεξέλεγκτα επικίνδυνη και αμετροεπής ανευθυνότητα. Παράλληλα, όπως συνήθως, η απουσία τεκμηριωμένου λόγου καλύπτεται από προσωπικές επιθέσεις.
Έξι μήνες τώρα, στο Λιμενικό Σώμα, στο Υπουργείο Ναυτιλίας και σε όλα τα συναρμόδια Υπουργεία, εργαζόμαστε κυριολεκτικά χωρίς διακοπή νυχθημερόν, 7 μέρες την εβδομάδα, για να ανταποκριθούμε σε ένα πρόβλημα που αποδεδειγμένα, πλέον, υπερβαίνει τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς πάρα πολλών ευρωπαϊκών χωρών.
Είναι ντροπή για λόγους φτηνής κομματικής σκοπιμότητας, να προσβάλλεται τόσο ανενδοίαστα και να απαξιώνεται ο αγώνας, που δίνουν τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος, οι δημόσιοι λειτουργοί και οι εθελοντές από τις Μ.Κ.Ο. και από τις τοπικές κοινωνίες.
Εάν θέλουν στοιχεία για τους σχεδιασμούς, στη διάθεσή τους. Εάν έχουν προτάσεις, ας τις καταθέσουν.
Εκείνο στο οποίο δεν έχουν δικαίωμα να επιδίδονται, είναι η παλαιοκομματική αλίευση ψήφων, μέσω της αξιοποίησης αυτού του τεράστιου προβλήματος. Η υποκρισία και ο λαϊκισμός, έχουν όρια".
Χωρίς άμεσες επιπτώσεις στον κλάδο η συγχώνευση Cosco-China Shipping
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
- Δημοσιεύτηκε στις 11 Αυγούστου 2015
Η συγχώνευση της Cosco με την China Shipping, δεν θα έχει άμεση σημαντική επίπτωση στην αγορά πέρα από τα οφέλη (οικονομίες κλίμακος) που θα αποφέρεις τις δυο εταιρείες αποφαίνονται οι αναλυτές.
Σύμφωνα με την DNB Markets η συμφωνία θα δημιουργήσει μία νέα ναυτιλιακή εταιρεία στον κλάδο των containerships που θα ελέγχει το 8% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Όμως η Maersk Line η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου ελέγχει το 15,3% !
Τα προβλήματα του κλάδου των containerships είναι η πλεονάζουσα χωρητικότητα που έχει προκαλέσει ζημιές σε όλες τις εταιρείες πλην της Maersk. Οι συμμαχίες μεταξύ των εταιρειών είναι στην ημερήσια διάταξη και μία περαιτέρω μείωση του αριθμού των εταιρειών θα ωφελήσει και την Maersk καθώς θα παρατηρηθεί μεγαλύτερη προσπάθεια εξορθολογισμού.
Μετά τι φήμες που είδαν το φως της δημοσιότητας στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας για συζητήσεις συγχώνευσης Cosco και China Shipping νέες αναφορές στο κινεζικό και διεθνή τύπο θεωρούν τη συμφωνία δεδομένη.
Η αναδιάρθρωση του ναυτιλιακού τομέα της Κίνας είναι αναγκαία σύμφωνα με το Bloomberg.
Διαλύσεις: κατρακυλούν οι τιμές
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις 10 Αυγούστου 2015
Η κατρακύλα της αγοράς συνεχίζεται µε ραγδαίο ρυθµό καθώς σε διάρκεια µίας εβδοµάδας οι τιµές διόρθωσαν $30 - $40, ενώ σε διάστηµα λιγότερο του ενός χρόνου οι τιµές έχουν µειωθεί κατά 40% τουλάχιστον, αναφέρει για τις διαλύσεις ο ναυλομεσιτικός οίκος «George Moundreas».
Η αρνητική πορεία των τιµών, έχει εκτοξεύσει τις περιπτώσεις των επαναδιαπραγµατεύσεων και των ακυρώσεων, καθώς οι Cash Buyers ψάχνουν να βρουν την οποιαδήποτε δικαιολογία ώστε να µειώσουν την συµφωνηµένη τιµή αγοράς, αφού το πλοίο έχει ήδη φτάσει στην περιοχή, µην αφήνοντας πολλά περιθώρια επιλογών στους πλοιοκτήτες.
Στην παρούσα φάση δεν είναι εφικτό να εκτιµήσει κανείς την πορεία της αγοράς το επόµενο διάστηµα, καθώς ένας από τους βασικότερους παράγοντες της πτώσης των τιµών είναι οι φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα και απλά η µόνη ελπίδα είναι ότι µετά το τέλος των µουσώνων και πηγαίνοντας προς το τελευταίο τρίµηνο όπου η αγορά παραδοσιακά βελτιώνεται, ίσως υπάρξει αύξηση της ζήτησης και άνοδος των τιµών.
Στην Ινδία, οι End Buyers δεν µπαίνουν καν στην διαδικασία να δώσουν προσφορά τη στιγµή που η ρουπία διαπραγµατεύεται πάνω από τις 64 προς το δολάριο ενώ οι τιµές του σιδήρου έδειξαν κάποια σηµάδια σταθεροποίησης ύστερα όµως από µία πτώση της τάξης των $ 20 τον τόνο.
Στο Μπαγκλαντές, αντίθετα µε την Ινδία, οι End Buyers είναι στην αγορά, απλά προσφέρουν επίπεδα τιµών τα οποία απέχουν µακράν ακόµη και από τα τρέχοντα χαµηλά επίπεδα της αγοράς. Ταυτόχρονα, αρκετά διαλυτήρια έχουν ακόµη αρκετά υψηλό αριθµό αποθεµάτων, καθώς λόγω των µουσώνων δεν έχουν καταφέρει να τα διαλύσουν και να προωθήσουν τον σίδηρο στην εσωτερική αγορά ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι εισαγωγές από την Κίνα.
Το Πακιστάν, ακολουθεί και αυτό τη λογική του Μπαγκλαντές, µε τους End Buyers, να προσφέρουν χαµηλές τιµές, εκτός πραγµατικότητας, τη στιγµή που και εδώ οι εισαγωγές από την Κίνα έχουν πλήξει την αγορά.
Η Κίνα, συνεχίζει να απασχολείται µε τις κρατικές επιδοτούµενες εταιρείες αλλά λόγω της βελτίωσης της ναυλαγοράς ο αριθµός των πλοίων προς διάλυση την προηγούµενη εβδοµάδα παρουσίασε µείωση.
Ο συνολικός αριθµός των διαλύσεων την τελευταία εβδοµάδα ήτανε 76,897 DWT, περίπου εκ των οποίων το 61% (46,907 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 39% (29,990 DWT) δεξαµενόπλοια, και το 0% (0 DWT) Containers.
Οι τιµές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια κυµάνθηκαν ως εξής:
Ινδία: Από $ 280 - $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα.
Πακιστάν: Από $ 290 - $ 320 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα.
Μπαγκλαντές: Από $ 275 - $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια αντίστοιχα
Κίνα: Από $ 120 - $ 140 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαµενόπλοια