Δευ01242022

Last updateΔευ, 24 Ιαν 2022 9am

«Τρύπα» στο σύστημα εμπορίας ρύπων στη ναυτιλία «βλέπει» ΜΚΟ

rupoi ploion6

Μελέτη της περιβαλλοντικής ομάδας Transport and Environment (T&E), που παρουσιάστηκε χθες, ανέφερε ότι οι προτάσεις για την ένταξη της ναυτιλίας στην αγορά άνθρακα, οι οποίες θα αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης στις Βρυξέλλες φέτος, εξαιρούν τα πλοία κάτω των 5.000 GT (ολικής χωρητικότητας), στα οποία περιλαμβάνονται τα μικρά πλοία υπεράκτιου εφοδιασμού που εξυπηρετούν τις βιομηχανίες πετρελαίου και φυσικού αερίου. Τα αλιευτικά και τα στρατιωτικά σκάφη θα εξαιρούνται επίσης.
Η T&E δήλωσε ότι αυτό θα σήμαινε ότι περίπου 25,8 εκατομμύρια τόνοι CO2 δεν θα υπάγονταν στο ΣΕΔΕ και, έτσι, περίπου το 20% των 130 εκατομμυρίων τόνων που εκπέμπονται ετησίως από την ευρωπαϊκή ναυτιλία θα εξαιρούνταν.
Αξιωματούχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δήλωσε ότι το όριο των 5.000 GT αποσκοπεί «στην ελαχιστοποίηση του διοικητικού φόρτου για τις εταιρείες», ιδίως για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, «χωρίς να διακυβεύεται ο στόχος της κάλυψης της μεγάλης πλειοψηφίας των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τον κλάδο».
Ο Peter Liese, επικεφαλής διαπραγματευτής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τις μεταρρυθμίσεις του ΣΕΔΕ, δήλωσε στο Reuters ότι εξετάζει το ζήτημα που έθεσε η T&E ενόψει των σχετικών διαπραγματεύσεων.
Σύμφωνα με στοιχεία του 2015, τα πλοία άνω των 5.000 GT αντιστοιχούν περίπου στο 55% των πλοίων που καταπλέουν σε λιμένες της ΕΕ και στο 90% περίπου των σχετικών εκπομπών.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter