«Παράπλευρες απώλειες» λόγω αέριων ρύπων…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 30 Νοεμβρίου 2014 09:45
«Παράπλευρη απώλεια» ή αρχή νέων εξελίξεων στο short sea shipping; Γεγονός είναι ότι στα τέλη του έτους η Δανέζικων συμφερόντων Transfennica ανακοίνωσε ότι σταματά τις δρομολογιακές της συνδέσεις μεταξύ Bilbao, Portsmouth, και Zeebrugge καθώς από την 1-1-15 θα ισχύσουν οι νέοι κανονισμοί για καύσιμα και αέριους ρύπους στα λιμάνια της Β. Ευρώπης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το τελευταίο δίμηνο το θέμα της εφαρμογής του νέου καθεστώτος στα λιμάνια της Β. Ευρώπης αποτελεί αντικείμενο συζητήσεων μεταξύ υψηλόβαθμων στελεχών ναυτιλιακών επιχειρήσεων πλοία των οποίων καλύπτουν συνδέσεις βόρειων και νότιων (Μεσόγειος) λιμένων της ΕΕ αλλά και γενικότερα μεταξύ στελεχών της λιμενικής βιομηχανίας που διαβλέπουν την ανάπτυξη ενός ιδιότυπου ανταγωνισμού μεταξύ των λιμένων ελέω της πολιτικής των καθαρών καυσίμων αλλά και των αέριων ρύπων. Όλα αυτά πάντως έρχονται να δικαιώσουν εκείνους που ευθείς εξ αρχής είχαν τοποθετηθεί κατά των όποιων αποσπασματικών-περιφερειακών πολιτικών της ΕΕ, οι οποίοι και υπεραμύνονται της λήψης μέτρων μέσα από τις διαδικασίες του ΙΜΟ για ευνόητους λόγους. Προς το παρόν είναι άγνωστο αν το «παράδειγμα» της Transfennica θα ακολουθήσουν και άλλες εταιρίες ή θα υπάρξουν αναδιατάξεις στόλων και εξ αφορμής της εν λόγω εφαρμογής. Τέλος αξίζει να υπενθυμιστεί ότι λιμάνια της Β. Ευρώπης έχουν ήδη «διαφημίσει» ειδικές πολιτικές για πλοία που θα προσεγγίζουν τα λιμάνια αυτά χρησιμοποιώντας «καθαρότερα καύσιμα» ή LNG για την πρόωσή τους σε μία προσπάθεια «απάλειψης» μερίδας του «κινδύνου» να χάσουν προσεγγίσεις αλλά και υποστήριξης των νέων δεδομένων που δημιουργούν οι πολιτικές των καθαρότερων καυσίμων στη ναυτιλία.