Κυρ06162024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Μελίνα Τραυλού: Εμείς ως ναυτιλία δεν παράγουμε ενέργεια, την μεταφέρουμε την αγοράζουμε

0Τρα23

Η διαδικασία απαλλαγής από εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του κλάδου της ναυτιλίας, η θαλάσσια ασφάλεια, η ευημερία των ναυτικών αλλά και ναυτική εκπαίδευση σε συνάρτηση με την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα αποτέλεσαν μερικά από τα θέματα που τέθηκαν στην καθιερωμένη συνέντευξη με τη οποία πέφτει η αυλαία των Ποσειδωνίων της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.


Σε ερώτηση του “theseanation.gr” για το αν η ναυτιλία θα επιτύχει το φιλόδοξο στόχο της απανθρακοποίησης η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού σημείωσε ότι η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η πράσινη μετάβαση είναι φυσικά το μείζον ζήτημα σήμερα για να υπενθυμίσει ότι αυτή η μετάβαση έχει ένα κόστος το οποίο θα μετακυλήσει στον τελικό καταναλωτή για να σημειώσει ότι και η απαλλαγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας από εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αποτελεί πρόκληση, αλλά και μεγάλη ευκαιρία για να γίνει ακόμη πιο βιώσιμη και αποτελεσματική. Καθημερινά, τα πλοία μεταφέρουν ζωτικά αγαθά, όπως σιτηρά, ορυκτά, φάρμακα και καύσιμα σε προορισμούς σε όλο τον κόσμο, ενώ παράλληλα διασφαλίζουν ότι τα προϊόντα, όπως τρόφιμα, καύσιμα και ρούχα, φτάνουν εγκαίρως στους τοπικούς προμηθευτές. Όμως αυτός ο απαραίτητος ρόλος της ναυτιλίας συχνά παραβλέπετε ή θεωρείται δεδομένος. Εμείς ως ναυτιλία δεν παράγουμε ενέργεια, την μεταφέρουμε την αγοράζουμε . Όμως είμαστε εδώ και επενδύουμε σε οποιανδήποτε τεχνολογική εξέλιξη και παραμένουμε το πιο φθηνό μέσο μεταφοράς. Υπογράμμισε μάλιστα με σημασία ότι είναι προς το συμφέρον της οικονομίας η ναυτιλία να κρατήσει χαμηλά το κόστος μεταφοράς.
Στο σημείο αυτό η πρόεδρος της Ε.Ε.Ε. αναφέρθηκε στο ρόλο του ΙΜΟ στην νομοθέτηση μέτρων ενώ καυτηρίασε τις περιφερειακές πολιτικές. Πολλοί δεν συνειδητοποιούν ότι πάνω από το 80% του παγκόσμιου εμπορίου αγαθών μεταφέρεται διά θαλάσσης. Σχετικά με το θέμα των καυσίμων μεταξύ άλλων διευκρίνισε ότι δεν είναι πλέον «ταμπού» η αναφορά στους πυρηνικούς αντιδραστήρες δεδομένου ότι έχουν αναπτυχθεί σύγχρονες προτάσεις προσαρμοσμένες για τις ανάγκες της ναυτιλίας ενώ υπενθύμισε ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν σε επαρκείς ποσότητες σε «πράσινα» καύσιμα ενώ έκανε λόγο για το EU ETS.
Με αφορμή ερωτήματα που τέθηκαν για την ναυτική εκπαίδευση και την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα η κα. Τραυλού τόνισε τη σημασία να περάσει το μήνυμα του τι εστί ναυτιλία και ποιοι οι ορίζοντες σταδιοδρομίας σε αυτή στην κοινωνίας, μέσα από τα σχολεία. Αναφορικά με τη ναυτικής εκπαίδευση σημείωσε ότι γίνεται προσπάθεια βελτίωσης ορισμένων παραμέτρων της, εξέφρασε την χαρά της για την πρωτοβουλία του Υπουργείου να ανακηρύξει το 2024 και 2025 έτη ναυτικής εκπαίδευσης γιατί έτσι υπάρχει και μια δέσμευση από πλευράς του, ενώ υπεραμύνθηκε των ΑΕΝ τονίζοντας ότι οι εταιρίες «δίνουν μάχη» για να προσλάβουν τους τελειόφοιτους αυτών. Η πρόεδρος της Ε.Ε.Ε. επίσης τόνισε ότι η ναυτιλία είναι οι άνθρωποι της- τα στελέχη της σε ξηρά και θάλασσα αφήνοντας να εννοηθεί ότι το επιτυχημένο μοντέλο που ακολουθούν οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις θα συνεχίσει να ακολουθείται και στο μέλλον.
Επίσης για την ΑΙ η πρόεδρος της Ε.Ε.Ε. τόνισε ότι αυτή έχει εισαχθεί τόσο στα πλοία όσο και στις εταιρίες καθώς διευκολύνει σε σημαντικό βαθμό της λειτουργίες και την επικοινωνία των πλοίων με τα γραφεία για να υπενθυμίσει ότι ο ελληνικός εφοπλισμός σπεύδει πρώτος να υιοθετήσει και ενσωματώσει τις τεχνολογικές εξελίξεις που αφορούν στον τομέα. Τέλος με αφορμή ερώτημα για την κοινωνική συμβολή τους ελληνικού εφοπλισμούς η πρόεδρος της Ε.Ε.Ε. αναφέρθηκε στο κοινωνικό έργο που επιτελείται μέσω της +Ένωσης ενώ αποκάλυψε ότι οι υποτροφίες που θα προκηρύξει η Ένωση θα είναι πολύ περισσότερες και με διευρυμένο αντικείμενο όσον αφορά στις μεταπτυχιακές σπουδές.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter