Παρ08192022

Last updateΠαρ, 19 Αυγ 2022 6pm

Σε καλοκαιρινό λήθαργο η αγορά ξηρού φορτίου

bulk ships 000Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Σημαντικές απώλειες παρουσίασε η αγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα που πέρασε.

Βελτιωμένο κλίμα στην αγορά ξηρού φορτίου

bulk ships 000Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Βελτιώθηκε το κλίμα παρά την οριακή πτώση που παρουσίασε η αγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα που πέρασε.

Σε πτωτική πορεία οι spot ναυλοι

0κουτΟι ναύλοι spot υποχώρησαν και πάλι, με τον δείκτη μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Σαγκάης να υποχωρεί 1,9%.

Xclusiv Shipbrokers : Το "Hot town, summer in the city" είναι το soundtrack του καλοκαιριού

hotsummerΤο "Hot town, summer in the city" ήταν επιτυχία των Lovin' Spoonful και ταιριάζει γάντι σαν ένα soundtrack του καλοκαιριού του 2022. Ένα ακραίο κύμα καύσωνα σαρώνει το βόρειο ημισφαίριο αυτό το καλοκαίρι, από την Κίνα μέχρι την Ισπανία, ωθώντας τις θερμοκρασίες σε υψηλά ρεκόρ και κάνοντας τις περισσότερες πόλεις να αισθάνονται σαν ψησταριά. Ο καύσωνας του καλοκαιριού, που πυροδότησε άγριες πυρκαγιές στην Ισπανία και τη Γαλλία, προκαλεί μεγαλύτερο πρόβλημα στις οικονομίες, καθώς μπορεί να επιδεινώσει την τρέχουσα ενεργειακή κρίση και να δημιουργήσει πρόσθετα προβλήματα στην παραγωγή ενέργειας.

Τα παραπάνω επισημαίνει ο ναυλεοσμτικός οίκος Xclusiv σημειώνονατς παράλληλα ότι σε αυτ΄ρς τις συνθήκες οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις σχεδιάζουν να κάψουν περισσότερο άνθρακα, να κατασκευάσουν νέους τερματικούς σταθμούς LNG και να επεκτείνουν τους αγωγούς φυσικού αερίου για να ενισχύσουν τα αποθέματα ενέργειας. Για παράδειγμα, η Γερμανία, η Αυστρία, η Γαλλία και η Ολλανδία έχουν ανακοινώσει σχέδια για αύξηση της παραγωγής ενέργειας από άνθρακα λόγω της διακοπής της παροχής ρωσικού φυσικού αερίου. Ωστόσο, σύμφωνα με την ενεργειακή δεξαμενή σκέψης Ember, αυτά τα σχέδια θα πρόσθεταν μόνο 1,3% στις εκπομπές της ΕΕ ετησίως, ακόμη και αν λειτουργούν σκληρά. Από την άλλη πλευρά, αξίζει να αναφερθεί ότι η ΕΕ μείωσε σημαντικά τις εισαγωγές ρωσικού άνθρακα πριν από την πλήρη απαγόρευση τον επόμενο μήνα, καθώς οι δυτικές δυνάμεις εντείνουν τις κυρώσεις τους κατά της Ρωσίας. Εντός του Ιουνίου, συνολικά 1,7 εκατομμύρια τόνοι ρωσικού άνθρακα μεταφέρθηκαν δια θαλάσσης στην ΕΕ, 48% χαμηλότερα σε σύγκριση με τον Μάιο, που είναι η μεγαλύτερη μηνιαία πτώση από τουλάχιστον το 2019, σύμφωνα με τους συμβούλους εμπορευμάτων CRU. Στις 13 Ιουλίου, τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης άνθρακα στο Newcastle εκτινάχθηκαν στα 430 USD/τόνο, αγγίζοντας τα υψηλά όλων των εποχών, πριν υποχωρήσουν στα 410 USD/τόνο.
Όσον αφορά το πετρέλαιο την 14η Ιουλίου οι τιμές του πετρελαίου έπεσαν κάτω από τα 95 δολάρια το βαρέλι για πρώτη φορά μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Το WTI υποχώρησε στα 90,56 δολάρια το βαρέλι, ενώ το Brent έπεσε στα 94,5 δολάρια το βαρέλι, πριν κλείσει την εβδομάδα στα 98 και 101 δολάρια το βαρέλι αντίστοιχα. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν ολοκλήρωσε το τετραήμερο ταξίδι του στη Μέση Ανατολή χωρίς δέσμευση για υψηλότερη προσφορά αργού για να μετριάσει περαιτέρω τις τιμές του πετρελαίου, καθώς Σαουδάραβες αξιωματούχοι δήλωσαν ότι οι πολιτικές παραγωγής πετρελαίου της χώρας εφαρμόζονται εντός του ομίλου OPEC+. Εν τω μεταξύ, ο ΟΠΕΚ προβλέπει ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα αυξηθεί άλλα 2,70 εκατομμύρια b/d στα 102,99 εκατομμύρια b/d το 2023, ενώ στις 3 Αυγούστου, οι υπουργοί του OPEC+ πρόκειται να συναντηθούν για να αποφασίσουν την πορεία δράσης για τον Σεπτέμβριο και μετά. Η αυξανόμενη ζήτηση για βενζίνη και ντίζελ, καθώς ο κόσμος έχει σχεδόν επιστρέψει στην κανονικότητα μετά την πανδημία, παίζει σημαντικό ρόλο στην αύξηση της ζήτησης αργού πετρελαίου και παρά τη συμφόρηση στα αεροδρόμια, λόγω της μεγάλης κίνησης και των ελλείψεων προσωπικού, η άνοδος των ταξιδιών εσωτερικού και εξωτερικού προκαλεί την άνοδο της ζήτησης για καύσιμα αεροσκαφών. Λαμβάνοντας υπόψη ότι πολλές οικονομίες θα αντικαταστήσουν μέρος της παραγωγής ενέργειας φυσικού αερίου με ντίζελ, καταλαβαίνουμε ότι τους επόμενους μήνες η ζήτηση αργού πετρελαίου θα παραμείνει πιθανώς αυξημένη.

Στην ξηρή αγορά, το Capesize ανέκαμψε από τις απώλειες της προηγούμενης εβδομάδας και έκλεισε την εβδομάδα στις 2.919 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση περίπου 29% σε ετήσια βάση. Από την άλλη, οι κλάδοι Panamax & Supramax έφτασαν στα χαμηλά 5 μηνών.

Τα Capes ανέβασαν τον BDI, πτώση στα υπόλοιπα μεγέθη

bulk ships 000Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Με άνοδο συνέχισε η αγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα που πέρασε.

Απωλειών συνέχεια για την αγορά ξηρού φορτίου

bulk ships 000Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Με νέα πτώση προχώρησε η αγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα που πέρασε. Όλα τα μεγέθη συνέχισαν πτωτικά, με τα Kamsarmaxes μεγέθη να σημειώνουν τη μεγαλύτερη πτώση.

Πτωτικά μπήκε στο Q3 η αγορά ξηρού φορτίου

bulk ships 000Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Με πτώση προχώρησε η αγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα που πέρασε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ