COP29: Έκκληση για καθαρά καύσιμα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου 2024 15:06
Οι προσπάθειες για την επιτάχυνση της υιοθέτησης καυσίμων μηδενικών εκπομπών κυριαρχούν στη δραστηριότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας στις συνομιλίες για το κλίμα COP29 που βρίσκονται σε εξέλιξη στο Αζερμπαϊτζάν.
Ένας ευρύς συνασπισμός περισσότερων από 50 ηγετών της ναυτιλίας κάλεσε χθες τις κυβερνήσεις να επιταχύνουν την υιοθέτηση καυσίμων μηδενικών εκπομπών με δέσμευση από τους υπογράφοντες για επενδύσεις σε «πλοία ικανά να λειτουργούν με καύσιμα που προσφέρουν τις πιο σημαντικές μειώσεις εκπομπών».
Η έκκληση για δράση, η οποία επέκτεινε μια παρόμοια προσπάθεια από τις συνομιλίες COP28 του περασμένου έτους, ήταν μέρος μιας προσπάθειας να επιδειχθεί ισχυρή δυναμική της βιομηχανίας να επενδύσει στην απαλλαγή από τον άνθρακα μέσω κλιμακούμενων οδών καυσίμων μηδενικών εκπομπών.
Νέα έρευνα που παρουσιάστηκε στην COP αποκαλύπτει τις ελλείψεις στις υπάρχουσες προσπάθειες για τη βελτίωση των μέτρων αποδοτικότητας στη ναυτιλία πριν εμφανιστούν οι προμήθειες πράσινων καυσίμων. Η έρευνα που διεξήχθη από το UMAS και το University College London εξετάζει τις τάσεις στις διεθνείς εκπομπές ναυτιλίας από το 2018 έως το 2022.Δείχνει ότι οι συνολικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία αυξάνονται την τελευταία δεκαετία, πλησιάζοντας τα επίπεδα του 2008 έως το 2022. Η τάση αυτή οφείλεται στη σταθερή αύξηση του συνολικού μεταφορικού έργου, η οποία υπερβαίνει κατά πολύ τη βελτίωση της αποδοτικότητας του στόλου που σταθεροποιήθηκε πριν από αρκετά χρόνια. Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τους στόχους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για την επίτευξη απόλυτων μειώσεων εκπομπών κατά 20%-30% έως το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα εκπομπών του 2008.
Βοήθησε η πανδημία
Η πανδημία οδήγησε σε μείωση του εμπορίου το 2020, με αποτέλεσμα τη μείωση του μεταφορικού έργου, την αύξηση της αποδοτικότητας λόγω πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας και τη μείωση των συνολικών εκπομπών. Ωστόσο, η απότομη αύξηση του εμπορίου μετά την πανδημία από το 2020 έως το 2021 αντέστρεψε αυτές τις τάσεις, οδηγώντας σε άλμα στις μεταφορικές εργασίες, ταχύτερες μέσες ταχύτητες, μειωμένη απόδοση και αυξημένες εκπομπές.
Πράσινα καύσιμα
Οι προσπάθειες της ναυτιλιακής βιομηχανίας στην COP29, ωστόσο, συνεχίζουν να επικεντρώνονται στη διασφάλιση του κανονισμού που απαιτείται για την κατάλυση νέων προμηθειών πράσινων καυσίμων και όχι σε μέτρα απόδοσης. Η κοινή δήλωση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, η οποία περιλαμβάνει τις Mitsui OSK Lines, Ocean Network Express, Trafigura και Fortescue, μαζί με πολλά λιμάνια, διαχειριστές πλοίων και κατασκευαστές κινητήρων, καλεί για «ταχύτερη και πιο τολμηρή δράση για την αύξηση της χρήσης καυσίμων μηδενικών και σχεδόν μηδενικών εκπομπών, επενδύσεις σε πλοία μηδενικών εκπομπών και παγκόσμια ανάπτυξη υποδομών πράσινου υδρογόνου, χωρίς να αφήνει καμία χώρα πίσω».
Η πρόσκληση για δράση έρχεται καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία αναμένει τη σύγκληση ορόσημο της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος τον Απρίλιο του 2025, όπου θα καθοριστεί παγκόσμια ρυθμιστική αρχιτεκτονική για ένα παγκόσμιο πρότυπο καυσίμων και έναν μηχανισμό τιμολόγησης αερίων θερμοκηπίου για την επίτευξη της φιλοδοξίας της αναθεωρημένης στρατηγικής του ΙΜΟ για το 2023 για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών στον ναυτιλιακό τομέα έως το 2050.
Η ECSA
Πρόσφατα η ECSA σημείωσε ότι η οικοδόμηση μιας αλυσίδας εφοδιασμού για καθαρά καύσιμα στην Ευρώπη αποτελεί προτεραιότητα για τη βιομηχανία προκειμένου να επιτύχει τους στόχους της για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές και για την Ευρώπη να επιτύχει τους στόχους της για το κλίμα.
Η πλατφόρμα καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων, που τα μέλη της μέλη της περιλαμβάνουν την ECSA, την eFuel Alliance, την EWABA, την Hydrogen Europe, την FuelsEurope και το Ινστιτούτο Μεθανόλης, κάλεσε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να δημιουργήσουν τις κανονιστικές συνθήκες για την απελευθέρωση επενδύσεων στην παραγωγή καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων στην ΕΕ. Η έκθεση Draghi εκτιμά ότι θα χρειαστούν 40 δισεκατομμύρια ευρώ σε ετήσιες επενδύσεις μεταξύ 2031 και 2050 για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας.