Πίσω από την Μανίλα και μπροστά από το Νταλιάν
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου 2024 13:19
Στην 37η θέση της κατάταξης των 100 πρώτων λιμένων στον κόσμο φιγουράρει ο Πειραιάς με βάση την Lloyd’s List για το 2023. Το 2022 το λιμάνι του Πειραιά βρέθηκε στην 38η θέση από την 33η θέση ένα χρόνο πριν και την 28η το 2020.
Στην κατάταξη των ευρωπαϊκών λιμένων εξακολουθεί να βρίσκεται στην τέταρτη θέση πίσω από την Βαλένθια με τις τρείς πρώτες θέσεις να μονοπωλούνται από Ρότερνταμ, Αμβούργο και Αμβέρσα. Όσον αφορά στην παγκόσμια κατάταξη δεν υπάρχει καμία έκπληξη καθώς τα κινεζικά λιμάνια επίσης μονοπωλούν τις πρώτες θέσεις με πρώτη την Σαγκάη και δεύτερη της Σιγκαπούρη που «σπάει» το Κινεζικό σερί. Ο ασφυκτικός έλεγχος της Σαγκάης έναντι των αντιπάλων της συνεχίζει να μην δείχνει κανένα σημάδι χαλάρωσης, αφού οι όγκοι αυξήθηκαν σχεδόν κατά 4% στα 49,2 εκατομμύρια teu - ένα κατόρθωμα που βοηθήθηκε σε μεγάλο βαθμό από την εκ νέου βαθμονόμηση της κυκλοφορίας του ποταμού και τον πρόσθετο αριθμό φορτίων στην ενδοχώρα. Η Σιγκαπούρη, περίπου 10 εκατομμύρια teu μακριά από την απόδοση της Σαγκάης, παρέμεινε δεύτερη για άλλη μια φορά, καθώς απέτρεψε τον αντίκτυπο των ευρύτερων γεωπολιτικών προκλήσεων για να διατηρήσει το στέμμα της ως τον μεγαλύτερο κόμβο μεταφόρτωσης στον κόσμο.
Στη Βόρεια Ευρώπη, και τα τέσσερα μεγαλύτερα λιμάνια της περιοχής στη λεγόμενη «βόρεια περιοχή» ανέφεραν πτώση στην απόδοση για το 2023.
Το Ρότερνταμ, η Αμβέρσα-Μπριζ, το Αμβούργο και το Bremerhaven ολοκλήρωσαν το έτος σημειώνοντας υψηλές μονοψήφιες ποσοστιαίες απώλειες - γεγονός που αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στον οικονομικό αντίκτυπο του ρωσικού πολέμου και της χαμηλής καταναλωτικής ζήτησης.
Από τα εννέα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης που εμφανίζονται στην κατάταξη, μόνο το Σαουθάμπτον αντέκρουσε την ευρύτερη τάση των ζημιών όγκου - αν και με ελάχιστες μόνο προόδους.
Ωστόσο, το Ηνωμένο Βασίλειο εξακολουθούσε να μην είναι απρόσβλητο από το αδύναμο εμπορικό περιβάλλον που έγινε αισθητό σε ολόκληρη την ήπειρο, με το Λονδίνο να πλήττεται από πτώση σχεδόν 10% στον αριθμό των κουτιών.
Εν τω μεταξύ, νοτιότερα, τα λιμάνια που είναι διάσπαρτα κατά μήκος της ακτογραμμής της Μεσογείου είχαν μικτές επιδόσεις.
Η ανάπτυξη ήταν εμφανής στην ανατολική Μεσόγειο, όπου οι τερματικοί σταθμοί στην Τουρκία συνεχίζουν να επωφελούνται από σημαντικές επενδύσεις στη χώρα για την επέκταση του θαλάσσιου εμπορίου. Το Ambarli ήταν η πιο αξιοσημείωτη ιστορία επιτυχίας, με το εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων να αυξάνεται περισσότερο από 10%.Ωστόσο, ήταν η Tanger Med που έκλεψε τα φώτα της δημοσιότητας στη Μεσόγειο για άλλη μια φορά, καθώς η αστρονομική άνοδός της συνεχίζεται. Ένα περαιτέρω άλμα 13,4% στην απόδοση είδε τον μαροκινό κόμβο να διατηρεί την ηγετική του θέση στην περιοχή, ενώ αναρριχήθηκε σε μια υψηλή κατάταξη ως κορυφαίο λιμάνι 20 για πρώτη φορά. Στη δυτική περιοχή της Μεσογείου, οι μεγάλοι κόμβοι μεταφόρτωσης υπέφεραν με τον ίδιο τρόπο όπως και άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια - με εξαίρεση το Gioia Tauro, το οποίο συνέχισε να επωφελείται από την εξαγορά του λιμανιού από την MSC και τους πρόσθετους όγκους που προέρχονται από τον μεγαλύτερο ωκεάνιο μεταφορέα στον κόσμο.