Κυρ05122024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Το GCMD επιλέγει την Lloyd's Register για τη μελέτη εκφόρτωσης LCO2

0LCO2

Το Παγκόσμιο Κέντρο για τη Ναυτιλιακή Απαλλαγή από τις Ανθρακούχες Εκπομπές (GCMD) ανακοίνωσε την ανάθεση μελέτης του σχετικά με την εκφόρτωση υγροποιημένου CO 2 (LCO2) που συλλαμβάνεται επί των πλοίων στην Lloyd's Register, με την υποστήριξη του εταίρου Arup.
Η δέσμευση άνθρακα επί του πλοίου μπορεί να αποτελέσει μεσοπρόθεσμη λύση για την απαλλαγή της διεθνούς ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές. Προκειμένου η βιομηχανία να καταστήσει λειτουργικές τις τεχνολογίες δέσμευσης άνθρακα επί των πλοίων, η αντιμετώπιση της εκφόρτωσης δεσμευμένου CO2 είναι καίριας σημασίας για ολόκληρη την αλυσίδα αξίας. Το LCO2 είναι πιθανώς μία από τις κοινές μορφές με τις οποίες το CO2 θα αποθηκεύεται και θα εκφορτώνεται μετά τη δέσμευσή του επί των πλοίων και η εκφόρτωσή του είναι πιθανό να πραγματοποιείται παράλληλα με ταυτόχρονες εργασίες φορτίου ή/και ανεφοδιασμού. Η μελέτη της GCMD θα εξετάσει ζητήματα ασφάλειας και επιχειρησιακά ζητήματα σχετικά με την εκφόρτωση LCO2 που έχει συλληφθεί επί δεξαμενόπλοιων, φορτηγών πλοίων και πλοίων της γραμμής εμπορευματοκιβωτίων, συμπεριλαμβανομένης της διατύπωσης των θερμοκρασιών και πιέσεων υπό τις οποίες θα πραγματοποιηθεί βέλτιστα αυτή η διαδικασία και των διαφόρων δοχείων που θα χρησιμοποιηθούν για το σκοπό αυτό. Το αποτέλεσμα της μελέτης μπορεί επίσης να παράσχει πληροφορίες για την εκφόρτωση CO2 ως φορτίου υπό τις επί του παρόντος λιγότερο καθιερωμένες συνθήκες λειτουργίας και αποθήκευσης.
Επί του παρόντος, δεν υπάρχουν κατευθυντήριες γραμμές για την εκφόρτωση δεσμευμένου CO2. Τα ευρήματα της μελέτης θα αποτελέσουν τη βάση που θα επιτρέψει τις θαλάσσιες δοκιμές στη Φάση 3 του έργου REMARCCABLE (Realising Maritime Carbon Capture to Proof the Ability to Lower Emissions). Μία από τις μεγαλύτερες επιδείξεις δέσμευσης CO2 επί του πλοίου στον κόσμο, το Project REMARCCABLE είναι ένας πιλότος 500 ωρών που θα χρησιμοποιεί μη ιδιόκτητη λύση βασισμένη σε αμίνη, με στόχο να επιδείξει 30% ετήσια μείωση εκπομπών CO2 ή 1300 kg / hr CO2, να αποθηκεύσει 375 μετρικούς τόνους LCO2 επί του σκάφους και να εκφορτώσει LCO2 μετά από 10 ημέρες πλεύσης.
Η GCMD ανακοίνωσε την πρόσκληση υποβολής προτάσεων (IFP) στις 6 Δεκεμβρίου 2022 σε έναν κατάλογο επικρατέστερων νηογνωμόνων και συμβούλων μηχανικών. Οι προεπιλεγέντες παραλήπτες κλήθηκαν να διατυπώσουν τον αρχικό σχεδιασμό για την εκφόρτωση υγροποιημένου CO2 επί του πλοίου που δεσμεύεται επί των πλοίων στην ξηρά και σε εγκαταστάσεις αποθήκευσης πλοίων σε μεγάλους λιμένες, εκ των οποίων δεν υπάρχουν επίσης κατευθυντήριες γραμμές για εκφόρτωση φορτίου CO2 μεγάλης κλίμακας. Ως απάντηση στο IFP, ελήφθησαν συνολικά έξι προτάσεις. Εκτός από τους εσωτερικούς αξιολογητές, η GCMD ζήτησε τη συμβολή και την αξιολόγηση τριών εξωτερικών αξιολογητών, οι οποίοι είναι όλοι βετεράνοι της βιομηχανίας με εκτεταμένη εμπειρία στον τομέα.

Σχετικά με την ανάθεση της μελέτης GCMD στην Lloyd's Register, η καθηγήτρια Lynn Loo, Διευθύνων Σύμβουλος του Παγκόσμιου Κέντρου για τη Ναυτιλιακή Απαλλαγή από τις Ανθρακούχες Εκπομπές, δήλωσε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να συνεργαστούμε με την Lloyd's Register σε αυτήν την αρχική μελέτη εκφόρτωσης LCO2. Τα διδάγματα από αυτή τη μελέτη θα ενημερώσουν τον τρόπο με τον οποίο το δεσμευμένο CO2 μπορεί να εκφορτωθεί από διάφορους τύπους σκαφών γενικά και θα επιτρέψει τις θαλάσσιες δοκιμές στο Stena Impero που σχεδιάζονται στο πλαίσιο του έργου REMARCCABLE πιο συγκεκριμένα.
Ένας ευρύτερος σκοπός αυτής της μελέτης εκφόρτωσης LCO2 είναι να αξιολογήσει την ετοιμότητα της τρέχουσας υποδομής για εκφόρτωση LCO2. Θα δημιουργηθούν μοντέλα CAPEX και OPEX βάσει σεναρίων για την εκφόρτωση, την κατασκευή υποδομής LCO2 και το κόστος λειτουργίας. Επιπλέον, θα διεξαχθεί ανασκόπηση των υφιστάμενων κενών στις αναλυτικές μεθόδους, τις διαδικασίες επαλήθευσης, τα πρότυπα ικανοτήτων και τα καθεστώτα κανονισμών που απαιτούνται για να καταστεί δυνατή η εκφόρτωση LCO2 σε μεγάλους λιμένες.
Η GCMD στοχεύει στην επικύρωση και ολοκλήρωση των ευρημάτων της μελέτης με τους ενδιαφερόμενους φορείς της βιομηχανίας, όπως οι φορείς εκμετάλλευσης λιμένων και τερματικών σταθμών, οι πλοιοκτήτες και τα ναυπηγεία. Μέσω αυτής της μελέτης, η GCMD θα βοηθήσει στην υποστήριξη της θέσπισης ρυθμιστικών και επιχειρησιακών κατευθυντήριων γραμμών και θα βοηθήσει να τεθεί ένα προηγούμενο για μελλοντικά πιλοτικά έργα και έργα επίδειξης που σχετίζονται με τεχνολογίες δέσμευσης άνθρακα επί του πλοίου σε κλίμακα. Με τη Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης (MPA) και την Αρχή του Λιμένα του Ρότερνταμ (POR) ως παρατηρητές σε αυτή τη μελέτη, τα ευρήματα μπορούν να βοηθήσουν στην αξιολόγηση των προοπτικών του LCO2 για την υποστήριξη της θαλάσσιας απαλλαγής από τον άνθρακα.
Μετά την επιτυχή ανάθεση της πρόσκλησης υποβολής προτάσεων, ο Nick Brown, Διευθύνων Σύμβουλος της Lloyd's Register, δήλωσε: «Η διεξαγωγή αυτής της μελέτης για το Παγκόσμιο Κέντρο Ναυτιλιακής Απαλλαγής από τον Άνθρακα θα προσφέρει μεγαλύτερη κατανόηση της βιομηχανίας γύρω από τα ζητήματα ασφάλειας και λειτουργίας που πρέπει να αντιμετωπιστούν για την εκφόρτωση δεσμευμένων LCO2 από πλοία. Η μελέτη αυτή, σε συνεργασία με ενδιαφερόμενους φορείς από ολόκληρη τη θαλάσσια αλυσίδα αξίας, θα υποστηρίξει τη θέσπιση ρυθμιστικών και επιχειρησιακών κατευθυντήριων γραμμών σχετικά με την εκφόρτωση δεσμευμένου υγρού διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για την ασφαλή υιοθέτηση τεχνολογιών δέσμευσης άνθρακα επί του σκάφους. Θα προσφέρει επίσης μια έγκαιρη αξιολόγηση των κεφαλαιουχικών δαπανών και των λειτουργικών δαπανών της υποδομής που απαιτείται για την εκφόρτωση υγρού διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία, επιτρέποντας έτσι στη βιομηχανία να λάβει τεκμηριωμένες αποφάσεις για τη δημιουργία αυτής της υποδομής ».
Ο Borbala Trifunovics, Ports &; Maritime Leader της Arup, δήλωσε: «Η δράση για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές απαιτεί καινοτόμες νέες προσεγγίσεις όσον αφορά τις υποδομές και τις λειτουργίες στους λιμένες. Συγκεντρώνουμε τη ναυτιλιακή και ενεργειακή τεχνογνωσία μας για να διαμορφώσουμε λύσεις για την εκφόρτωση LCO2 που είναι ασφαλείς, αποτελεσματικές και ενσωματωμένες σε ευρύτερες λιμενικές λειτουργίες ».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter