Πεμ05022024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Απογραφή επικινδύνων υλικών

0Materials Declarations

Έγγραφο καθοδήγησης από το ICS με τίτλο "Δηλώσεις υλικών για καταλόγους επικίνδυνων ουσιών", που αφορά τις ναυτιλιακές εταιρίες δόθηκε στην δημοσιότητα μέσω της ιστοσελίδας του στην σχηματοποίηση του οποίου συνέβαλαν το ISSA το BIMCO και η ΙΗΜΑ .
Η ανάπτυξη και η τήρηση του καταλόγου επικίνδυνων υλικών (IHM) αποτελεί βασική απαίτηση για τους πλοιοκτήτες βάσει της σύμβασης του Χονγκ Κονγκ (HKC) και του κανονισμού της ΕΕ για την ανακύκλωση πλοίων (EUSRR). Ενώ το HKC δεν έχει ακόμη τεθεί σε ισχύ, ο EUSRR έχει και έχει ευρεία εφαρμογή (σε πλοιοκτήτες εντός της ΕΕ, σκάφη που φέρουν σημαία της ΕΕ και σκάφη τρίτων χωρών που καταπλέουν σε λιμένες της ΕΕ).
Θεμελιώδης για την ανάπτυξη και συντήρηση του IHM είναι η συλλογή διαθέσιμων πληροφοριών σχετικά με την κατασκευή και τον εξοπλισμό του πλοίου μέσω της Δήλωσης Υλικού (MD) και της Δήλωσης Συμμόρφωσης προμηθευτή (SDoC). Αυτά απαιτούνται από το EUSRR (και το HKC όταν τεθεί σε ισχύ) να παρέχονται από τους προμηθευτές των σχετικών εξαρτημάτων και εξοπλισμού που παραδίδονται στο ναυπηγείο (IHM-ανάπτυξη για νέα πλοία) και στους πλοιοκτήτες (IHM-Maintenance).
Οι απαιτήσεις IHM ισχύουν για ολόκληρο τον κύκλο ζωής ενός πλοίου και υπάρχουν ειδικές διατάξεις σχετικά με κάθε στάδιο της ζωής του πλοίου για να διασφαλιστεί ότι τα επικίνδυνα υλικά μπορούν να εντοπιστούν όσο το δυνατόν περισσότερο και η διάθεσή τους να προγραμματιστεί σωστά κατά τη διαδικασία ανακύκλωσης του πλοίου.
Οι παρούσες κατευθυντήριες γραμμές για τον κλάδο αφορούν μόνο το μέρος I της IHM, το οποίο καλύπτει τη «δομή και τον εξοπλισμό των πλοίων» και το οποίο πρέπει να προετοιμαστεί και να διατηρηθεί κατά τη διάρκεια της επιχειρησιακής ζωής του πλοίου. Το μέρος I αποτελείται από τρία τμήματα και οι παρούσες οδηγίες αφορούν μόνο τα μέρη I-2 και I-3. Οι παρούσες οδηγίες δεν αφορούν το μέρος I-1 που αφορά τα χρώματα και τα συστήματα επίστρωσης.
Οι παρούσες κατευθυντήριες γραμμές για τον κλάδο αποσκοπούν ειδικά στην αποσαφήνιση της ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ πλοιοκτητών και προμηθευτών μέσω της υποβολής από τον προμηθευτή των ΑΔ και των SDoCs. Θα βοηθήσει τους πλοιοκτήτες και τους προμηθευτές να κατανοήσουν και να συμμορφωθούν με τις υποχρεώσεις τους όσον αφορά την MD και την SDoC στο πλαίσιο του HKC και του EUSRR, μειώνοντας τον διοικητικό φόρτο για τους πλοιοκτήτες και τους προμηθευτές και διασφαλίζοντας την παροχή ακριβών πληροφοριών που είναι απαραίτητες για τη διατήρηση της IHM.
Η εφαρμογή του EUSRR και η εθελοντική συμμόρφωση με τις απαιτήσεις IHM στο πλαίσιο του HKC ή μέσω των περιβαλλοντικών πολιτικών των εταιρειών, έχει προκαλέσει σημαντική αύξηση των αιτημάτων των πλοιοκτητών για MD στους προμηθευτές. Ως συνέπεια αυτής της προθυμίας να αποδειχθεί η συμμόρφωση με το EUSRR και το HKC, οι πλοιοκτήτες και οι πάροχοι υπηρεσιών στους οποίους έχει ανατεθεί η διαχείριση της IHM υπέβαλαν αιτήματα MD για εξοπλισμό που παραδόθηκε στο πλοίο, πέραν αυτού που απαιτείται βάσει των καθεστώτων EUSRR ή HKC. Αυτό έχει επιβαρύνει σημαντικά τους προμηθευτές και μπορεί να κάνει τη συντήρηση του IHM από τον ιδιοκτήτη σημαντικά πιο περίπλοκη. Ομοίως, η έλλειψη επίγνωσης από τους προμηθευτές των ευθυνών τους όσον αφορά την παροχή ακριβών ΑΔ κατόπιν αιτήματος μπορεί επίσης να επηρεάσει την ακρίβεια του IHM.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter