Σαβ04272024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

ECSA: Να διορθωθούν τα κενά στο fuelEU Maritime

Bulk carrier 1

Οι υπουργοί Μεταφορών της ΕΕ θα συζητήσουν την πρόταση fuelEU Maritime κατά τη σύνοδο του Συμβουλίου Μεταφορών σήμερα 9 Δεκεμβρίου.

Οι συζητήσεις στο Συμβούλιο αντικατοπτρίζουν μέχρι στιγμής τις κύριες ανησυχίες του κλάδου, δηλαδή τα κενά επιβολής που προκύπτουν από την υπαγωγή των μειγμάτων καυσίμων που αγοράζονται εκτός της ΕΕ στον νέο κανονισμό. Η χρήση έντυπων εγγράφων που παρέχονται από προμηθευτές καυσίμων εκτός ΕΕ για τον υπολογισμό της εξοικονόμησης άνθρακα μπορεί να δημιουργήσει ναρκοπέδιο επιβολής. Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες υπέβαλαν σήμερα μια νέα πρόταση με στόχο την αντιμετώπιση ζητημάτων επιβολής και την ενίσχυση της ζήτησης καθαρότερων καυσίμων στη ναυτιλία.
Η ECSA δημοσίευσε χθες το τεχνικό παράρτημα του εγγράφου θέσης του σχετικά με την πρόταση FuelEU Maritime. Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες προτείνουν τη θέσπιση κοινής ευθύνης μεταξύ των προμηθευτών καυσίμων της ΕΕ και του ναυτιλιακού τομέα. Τόσο οι προμηθευτές καυσίμων της ΕΕ όσο και οι ναυτιλιακές εταιρείες θα πρέπει να συμμορφώνονται με τα πρότυπα καυσίμων της ΕΕ και να εκπληρώσουν τους στόχους του νέου κανονισμού. Οι προμηθευτές καυσίμων της ΕΕ θα πρέπει να διαθέτουν καθαρότερα καύσιμα στην αγορά και τα πλοία θα πρέπει να αγοράζουν αυτά τα καύσιμα που διατίθενται στους λιμένες της ΕΕ. Οι προμηθευτές καυσίμων θα είναι υπεύθυνοι για τη διαθεσιμότητα και τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις ποιότητας και ασφάλειας για τα καύσιμα.
«Χαιρετίζουμε την αυξημένη φιλοδοξία για το κλίμα και την ευελιξία που παρέχεται στο πλαίσιο της FuelEU Maritime για την επίτευξη των στόχων. Υποστηρίζουμε επίσης μια ανάλυση του κύκλου ζωής των καυσίμων ως προϋπόθεση για την επίτευξη εξοικονόμησης άνθρακα και για την επίτευξη μιας ολιστικής προσέγγισης. Ωστόσο, όλα αυτά τα θετικά στοιχεία θα υπονομευτούν και το FuelEU μπορεί να αποτελέσει χαμένη ευκαιρία εάν δεν αντιμετωπιστούν οι ανησυχίες επιβολής. Έτσι, είμαστε ευτυχείς που βλέπουμε ότι η επιβολή είναι ένα από τα σημαντικότερα σημεία που θα συζητήσουν αύριο οι υπουργοί Μεταφορών της ΕΕ στο Συμβούλιο», δήλωσε ο Claes Berglund, Πρόεδρος του ECSA.
Η προώθηση της ζήτησης είναι καίριας σημασίας και η κοινή ευθύνη μεταξύ των προμηθευτών καυσίμων της ΕΕ και των ναυτιλιακών εταιρειών θα διασφαλίσει την υιοθέτηση καθαρότερων καυσίμων στη ναυτιλία και την επίτευξη πραγματικής εξοικονόμησης άνθρακα. Επιπλέον, τυχόν έσοδα που παράγονται στο πλαίσιο του EU ETS θα πρέπει να συμβάλλουν στη μείωση της διαφοράς τιμών μεταξύ καθαρότερων και συμβατικών καυσίμων. Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες ζητούν επανειλημμένα τη δημιουργία ενός ταμείου στο πλαίσιο του EU ETS για τη μόχλευση των εσόδων, ούτως ώστε τα καθαρότερα καύσιμα να καταστούν εμπορικά διαθέσιμα. Ο ECSA χαιρετίζει την πρόταση για τις συμβάσεις επί της διαφοράς άνθρακα στο πλαίσιο του νέου Ταμείου Καινοτομίας του .EU ETS

«Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες έχουν προτείνει εφαρμόσιμες λύσεις που παρέχουν μειώσεις εκπομπών και διασφαλίζουν την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας. Η κοινή ευθύνη μεταξύ των προμηθευτών καυσίμων της ΕΕ και των ναυτιλιακών εταιρειών θα αντιμετωπίσει σημαντικά κενά επιβολής και θα ενισχύσει τη ζήτηση για καθαρότερα καύσιμα στην ΕΕ. Η χρήση των εσόδων του EU ETS  στο πλαίσιο ενός τομεακού ταμείου θα μειώσει τη διαφορά τιμών και θα συμβάλει στη διάθεση καθαρότερων καυσίμων στην αγορά», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της ECSA.
Η ECSA υποστηρίζει την εισαγωγή πολλαπλασιαστή 4 για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των καθαρότερων καυσίμων στην αγορά. Η χρήση καθαρότερων καυσίμων θα ενθαρρυνθεί και θα δοθούν κίνητρα πολλαπλασιάζοντας τη συμβολή τους προς την επίτευξη των στόχων της FuelEU Maritime. Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες υποστηρίζουν επίσης την πλήρη ευθυγράμμιση του κανονισμού για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων (AFIR) με την πρόταση FuelEU, εισάγοντας πρόσθετες απαιτήσεις λιμενικής υποδομής για άλλους τύπους καθαρότερων καυσίμων, όπως το υδρογόνο και η αμμωνία.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter