Παρ05032024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

ICS :The 4th Propulsion Revolution

rypoi naftilia 057288

Με κομβικές συζητήσεις για το κλίμα στο COP26 σε λιγότερο από ένα μήνα, ειδικοί του κλάδου από τη ναυτιλία και τον ενεργειακό τομέα συναντήθηκαν στην τελευταία ψηφιακή εκδήλωση του ICS Leadership Insights για να συζητήσουν τις δεσμεύσεις και τις προκλήσεις που θα χρειαστούν για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες πηγές.
Ο Guy Platten, Γενικός Γραμματέας του ICS και συντονιστής της εκδήλωσης στις 20 Οκτωβρίου, κίνησε τη διαδικασία σημειώνοντας ότι η ναυτιλία όχι μόνο αναγνώρισε τον επείγοντα χαρακτήρα της απαλλαγής από τις ανθρακούχες μια πρόσφατη υποβολή σε τον ΙΜΟ που ζητεί πιο φιλόδοξους κλιματικούς στόχους για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών άνθρακα έως το 2050.
Ωστόσο, ο δρόμος προς την απαλλαγή από τις ανθρακούχες άδειες θα απαιτήσει δεσμεύσεις και θα δημιουργήσει σημαντική πρόκληση για να ξεπεραστούν. Ο Roland Roesch, Αναπληρωτής Διευθυντής, Κέντρο Καινοτομίας και Τεχνολογίας, Διεθνής Οργανισμός Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (IRENA),παρουσίασε στοιχεία από την έκθεση της IRENA ,Ένα μονοπάτι για την απαλλαγή του ναυτιλιακού τομέα από τις ανθρακούχες εκπομπές έως το 2050, η οποία αναφέρει ότι εάν η ναυτιλία μπορεί να μεταβεί στη χρήση 70% ανανεώσιμων καυσίμων έως το 2050, θα επιτρέψει μείωση των εκπομπών CO2 κατά 80% (σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2018).
Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, ο Roesch δήλωσε ότι τα ανανεώσιμα καύσιμα θα αντιπροσωπεύουν συνολικά το 60% της διαδρομής απαλλαγής από τις ανθρακούχες πηγές, το 20% από τη βελτίωση στην ενεργειακή απόδοση των πλοίων, το 17% θα προέρχεται από «τομεακές αλλαγές δραστηριότητας» και το 3% από τη χρήση προηγμένων βιοκαυσίμων.
Όταν εξετάζει πού οι αλλαγές στον τομέα θα μπορούσαν να έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο, ο Roesch επεσήμανε το γεγονός ότι το 20% του παγκόσμιου στόλου αποτελείται από "μεγάλα και πολύ μεγάλα πλοία που ευθύνονται για περίπου το 85% των καθαρών παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της βιομηχανίας".
"Η μετάβαση στο καθαρό μηδέν απαιτεί 100% μείγμα ανανεώσιμης ενέργειας μέχρι το 2050", τόνισε ο Ρος. "Για να επιτευχθεί αυτός ο πιο φιλόδοξος στόχος, η ανάληψη έγκαιρης δράσης είναι κρίσιμη".

Αυτό θα απαιτήσει οικονομικά προσιτές πιστωτικές γραμμές, εισαγωγή κινήτρων για επενδύσεις σε ανανεώσιμα καύσιμα και παραγωγή τους σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα, και ζωτικής σημασίας, έρευνα και ανάπτυξη, δήλωσε ο Roesch.
Ο Guy Platten, Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, επεσήμανε την πρόσφατη υποβολή της ναυτιλιακής βιομηχανίας στον ΙΜΟ για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών άνθρακα έως το 2050. Η υποβολή ήταν μέρος μιας σειράς προτάσεων που περιελάμβαναν υποχρεωτικό ταμείο Ε&Α ανάπτυξη τεχνολογιών μηδενικού άνθρακα, την ανάπτυξη μια παγκόσμια εισφορά άνθρακα για τη ναυτιλία να επισπεύσει τη μετάβαση της συμπεριφοράς σε ακριβότερα καύσιμα μηδενικού άνθρακα, και επανεξέταση των βασικών απαιτήσεων κατάρτισης για τους ναυτικούς, ώστε να μπορούν να χειρίζονται με ασφάλεια αυτά τα πιο πτητικά καύσιμα. "Εάν υιοθετηθούν από τις κυβερνήσεις του ΙΜΟ, πιστεύουμε ότι οι πρωτοβουλίες αυτές μπορούν να οδηγήσουν σε ρύθμιση η οποία θα οδηγήσει γρήγορα τον ναυτιλιακό τομέα σε μέλλον μηδενικών εκπομπών άνθρακα", ανέφερε.
Αυτό που ήταν σαφές από τους ομιλητές της εκδήλωσης είναι ότι η ναυτιλία δεν θα επιτύχει μόνη της απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. "Υπάρχει ανάγκη για ισχυρότερες πολιτικές [από τις εθνικές κυβερνήσεις], περισσότερη συνεργασία και συμφωνίες για τον τρόπο χρήσης των διαθέσιμων δυνητικών καυσίμων", δήλωσε ο Roesch.
Σημείωσε ότι η ναυτιλία θα πρέπει να συνεργαστεί με άλλες βιομηχανίες, όπως η χημική και η χαλυβουργία, οι οποίες θα συναγωνίζονται για τα ίδια καύσιμα μηδενικών εκπομπών. Η IRENA είναι πρόθυμη να βοηθήσει αυτή τη διαδικασία. η κυβερνητική οργάνωση εκπροσωπεί τον ενεργειακό σχεδιασμό 196 χωρών.
Κλιμάκωση
Ο Christopher J. Wiernicki, Πρόεδρος, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Αμερικανικού Ναυτιλιακού Γραφείου, συμφώνησε ότι η απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές θα πρέπει να είναι ένα «ομαδικό άθλημα». Αυτό θα απαιτήσει κίνητρα για την έγκαιρη μετακίνηση και τη «δημιουργία ενός πλαισίου για τα ουδέτερα ως προς τον άνθρακα καύσιμα». "Ειλικρινά, θα χρειαστεί ουσιαστικά ένα νέο επίπεδο δημόσιων, ιδιωτικών συνεργασιών", ανέφερε. "Θα απαιτήσει από τις κυβερνήσεις να εντείνουν και να παρέμβουν".
Ο Wiernicki τόνισε ότι τα λιμάνια και οι υποδομές καυσίμων θα είναι "ζωτικής σημασίας" για την υποστήριξη αυτής της μετάβασης καυσίμων.
"Δεν πρόκειται να αποτελέσει λύση κύκλου καύσης", δήλωσε ο Wiernicki. "Θα είναι μια λύση που θα μας βγάλει έξω από το πλοίο από το πηγάδι μέχρι την αγρυπνία. Απλά η εξασφάλιση των απαιτούμενων ποσοτήτων μηδενικών καυσίμων άνθρακα για τη μετάβαση της βιομηχανίας ηλεκτρικής ενέργειας θα απαιτήσει κλιμάκωση της παγκόσμιας ανανεώσιμης πηγής ενέργειας κατά περίπου 10".
Βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα
Υπάρχουν περίπου 850 VLCCs (πολύ μεγάλοι ακατέργαστοι μεταφορείς) στον κόσμο. Πίστωση: Κλείστρο
Οι πλοιοκτήτες θα χρειαστούν ένα "σύντομο παιχνίδι, μέσο και μεγάλο παιχνίδι" για να εξασφαλίσουν ότι τα σκάφη τους θα εκπληρώσουν τις απαιτήσεις απαλλαγή από τις ανθρακούχες πηγές τις επόμενες δεκαετίες, δήλωσε ο Wiernicki. Η μελλοντική απόδειξη θα είναι απαραίτητη. Βραχυπρόθεσμα, ανέφερε ότι περίπου 25.000 πλοία θα πρέπει να διερευνήσουν "επιλογές βελτίωσης" για να συμμορφωθούν με τους περιβαλλοντικούς κανονισμού
Η Lois K. Zabrocky, Πρόεδρος, Διευθύνων Σύμβουλος και Διευθύντρια της International Seaways Inc.,μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες δεξαμενόπλοιων στον κόσμο, περιέγραψε λεπτομερώς πώς προετοιμάζεται για αυτόν τον μετασχηματισμό.
"Υπάρχουν περίπου 850 VLCCs στον κόσμο και ένα από τα κρίσιμα κομμάτια είναι ότι κάθε σκάφος που λειτουργεί σήμερα θα πρέπει να αυξάνει σταδιακά την αποδοτικότητα συνεχώς. Κάθε τεχνολογία microbubble, επιστρώσεις κύτους, αργή ταχύτητα, ό,τι χρειαστεί", είπε.
Η γεφύρωση καυσίμων και κινητήρων με δυνατότητα χρήσης διπλού ή τρι-καυσίμου θα πρέπει να εξεταστεί, συμφώνησαν οι ομιλητές.
Μεσοπρόθεσμα, ο Zabrocky περιέγραψε ότι η International Seaways συνεργάζεται με τη Shell για την κατασκευή VLCCs διπλού καυσίμου που λήγουν το 2023 και έχουν τη δυνατότητα να καίνε ΥΦΑ ή συμβατικά καύσιμα. "Αυτά τα VLCCs θα είναι 40% πιο αποδοτικά από του 20χρονου σκάφους και 10% περισσότερα από τα ολοκαίνουργια σκάφη που λειτουργούν με συμβατικά καύσιμα", ανέφερε.
Για την επίτευξη μακροπρόθεσμων στόχων, ο Zabrocky ήταν σαφής για το τι χρειάζεται: «Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να παρέμβουν. Η δημιουργία πράσινης αμμωνίας δεν είναι πρόβλημα πλοίων, είναι πρόβλημα γης. Χρειαζόμαστε τα οφέλη των υποδομών για να βοηθήσουμε τη βιομηχανία εάν θέλουμε να προχωρήσουμε".
Παροχή κινήτρων για αλλαγή
Ο Zabrocky επανέλαβε επίσης την ανάγκη για Ε&Α και κίνητρα για τη μείωση του χάσματος τιμών μεταξύ πράσινων και συμβατικών καυσίμων, προκειμένου να δημιουργηθεί βεβαιότητα για τις επενδυτικές αποφάσεις.
"Χρειαζόμαστε πρακτικές λεπτομέρειες για τη διαθεσιμότητα καυσίμων, και πρέπει να είναι κλιμακούμενη και οικονομική. Σήμερα, εάν έχετε ένα VLCC που καταναλώνει 40 τόνους φυσικού αερίου, ο λογαριασμός του καταφυγίου σας θα είναι 24.000 δολάρια την ημέρα. Χρησιμοποιώντας ΥΦΑ, αυτό θα ήταν 52,00 δολάρια την ημέρα", ανέφερε.
Η έλλειψη σαφήνειας αναγκάζει τους ιδιοκτήτες να καθυστερήσουν τις επενδυτικές αποφάσεις, σημείωσε ο Zabrocky. "Αυτή τη στιγμή υπο-επενδύουμε σε συμβατικά καύσιμα", ανέφερε. "Όλοι έχουν υποχωρήσει στις επενδύσεις σε CapEx και πετρέλαιο και φυσικό αέριο επειδή πρέπει να απεγκλωβίσουμε από τις ανθρακούχες εκπομπές, αλλά εν τω μεταξύ, τι είναι διαθέσιμο σήμερα για κάποιον να κατασκευάσει ένα πλοίο;"
Μελλοντικό μείγμα καυσίμων
Στην έκθεση της IRENA για την πορεία της IRENA για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, ο Roesch ανέφερε ότι βραχυπρόθεσμα οι ιδιοκτήτες πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο να κάνουν όσο το δυνατόν λιγότερες ενεργειακές αποδοτικότητες, προσθέτοντας ότι τα βιολογικά καύσιμα ενδέχεται επίσης να διαδραματίσουν καίριο ρόλο.
Μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα "τα πράσινα καύσιμα υδρογόνου και τα παράγωγα είναι σημαντικά", ανέφερε. "Μέχρι το 2050 η ναυτιλία θα απαιτήσει 46 εκατομμύρια τόνους πράσινου υδρογόνου - αυτό θα αποτελέσει μέρος των 640 εκατομμυρίων τόνων που απαιτούνται παγκοσμίως για την επίτευξη του σεναρίου 1,5 βαθμού".
Ο Roesch σημείωσε ότι η ναυτιλία θα χρειαστεί 46 εκατομμύρια τόνους πράσινου υδρογόνου, εκ των οποίων το 73% θα χρειαστεί για την παραγωγή ηλεκτρονικής αμμωνίας, το 17% για την ηλεκτρονική μεθανόλη και το 10% ως υγρό υδρογόνο. Η ηλεκτρονική αμμωνία θα αποτελέσει "τη ραχοκοκαλιά" για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες πηγές, ανέφερε, ωστόσο θα χρειαστούν 183 εκατομμύρια τόνοι ανανεώσιμων τόνων ανανεώσιμης αμμωνίας, η οποία είναι ήδη συγκρίσιμη με τη σημερινή παγκόσμια παραγωγή αμμωνίας.
Αναγνωρίζοντας τις ανησυχίες σχετικά με την τιμή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ο Ρος τόνισε ότι οι τιμές εξακολουθούν να μειώνονται, καθώς επίσης οι ηλεκτρολύτες και η αποθήκευση υδρογόνου, καθώς επίσης τα πράσινα καύσιμα με βάση το υδρογόνο θα γίνουν πιο ανταγωνιστικά. Η ανάπτυξη κινητήρων αμμωνίας μέχρι το 2023 "θα έχει επίσης θετικό αντίκτυπο στον τομέα" και θα δημιουργήσει μια ελκυστική αγορά για τους παραγωγούς ανανεώσιμης αμμωνίας, πρόσθεσε.
Πρώτα οι άνθρωποι
Οι τελικές παρατηρήσεις του Wiernicki που επικεντρώνονται σε έναν βασικό τομέα της ναυτιλίας δεν πρέπει να ξεχνούν όταν ταξιδεύουν κατά μήκος της διαδρομής της απαλλαγής από τις ανθρακούχες ανθρακούχες εκπομπές τους ανθρώπους. "Όταν μιλάμε για ασφάλεια μιλάμε πολύ για την τεχνολογία, αλλά αυτό δεν έχει κοινή λογική, είναι οι άνθρωποι. Ας μην ξεχνάμε τους ανθρώπους σε αυτή τη διαδικασία ... Και πώς μοιάζει αυτό το ταλέντο επόμενης γενιάς σε αυτόν τον νέο κόσμο δυναμικών καυσίμων και μεγαλύτερων συνδέσεων με πλοία και λιμάνια."

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter