Κυρ05052024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Η ναυτιλιακή βιομηχανία στηρίζει το πρόγραμμα «Moon-Shot» των Ηνωμένων Εθνών

0RnD proposal 740x313

Η ναυτιλιακή βιομηχανία στηρίζει το πρόγραμμα «Moon-Shot» των Ηνωμένων Εθνών ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές. Σε κοινή ανακοίνωσή τους BIMCO, CLIA, IMCA, INTERCARGO, INTERFERRY, International Chamber of Shipping INTERTANKO, IPTA και World Shipping Council αναφέρουν τα ακόλουθα:


«Ανταποκρινόμενη στην έκκληση του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ για «επείγουσα ανάγκη και φιλοδοξία» σχετικά με την κλιματική αλλαγή, ολόκληρη η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρέχει «πλήρη και αδιαμφισβήτητη» στήριξη σε μια πρόταση που υπέβαλαν οι κυβερνήσεις, για να καταλύσει την πλήρη αποβολή των θαλάσσιων μεταφορών από τις ανθρακούχες εκπομπές μέσω της ανάπτυξης σε κλίμακα πλοίων μηδενικών ανθρακούχων εκπομπών εντός μιας δεκαετίας.
Η πρόταση, η οποία υποβάλλεται σήμερα από κυβερνήσεις που ελέγχουν ένα σημαντικό μερίδιο της παγκόσμιας ναυτιλιακής χωρητικότητας στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό του ΟΗΕ (ΙΜΟ) είναι η δημιουργία ενός "Ταμείου Θαλάσσιας Έρευνας του ΙΜΟ" ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ χρησιμοποιώντας υποχρεωτικές συνεισφορές από τις ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου.
Αυτό το νέο Ταμείο 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ θα υποστηρίξει ένα νέο Διεθνές Συμβούλιο Θαλάσσιας Έρευνας και Ανάπτυξης (IMRB) για την ανάθεση συνεργατικών προγραμμάτων για την εφαρμοσμένη έρευνα και ανάπτυξη τεχνολογιών μηδενικού άνθρακα, ειδικά προσαρμοσμένων για ναυτιλιακή εφαρμογή, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης λειτουργικών πρωτοτύπων. Θα βοηθήσει επίσης το CO2 προγράμματα μείωσης στις αναπτυσσόμενες χώρες, συμπεριλαμβανομένων των νησιωτικών χωρών του Ειρηνικού.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία προτρέπει όλες τις κυβερνήσεις να εγκρίνουν αυτή την ώριμη πρόταση για τη λήψη μέτρων– με επικεφαλής μεγάλα ναυτιλιακά έθνη, συμπεριλαμβανομένης της Γεωργίας, της Ελλάδας, της Ιαπωνίας, της Λιβερίας, της Μάλτας, της Νιγηρίας, της Σιγκαπούρης, της Ελβετίας – σε μια κρίσιμη συνάντηση του ΙΜΟ στο Λονδίνο τον Νοέμβριο του 2021, η οποία θα συμπέσει με την επόμενη Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Κλίμα (COP 26) στη Γλασκώβη. Αυτή είναι η μόνη πλήρως λεπτομερής πρόταση που διατίθεται για την επίτευξη της ταχύτητας και της κλίμακας που ζήτησε ο Γενικός Γραμματέας των ""Ε, António Guterres. Η αποτυχία των κρατών μελών του ΟΗΕ να στηρίξουν αυτή την πρωτοβουλία θα μπορούσε να επιβράδυνε σημαντικά την πρόοδο προς την κατεύθυνση της απαλλαγής της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Η απανθράκωση από τις ανθρακούχες εκπομπές μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο με σημαντική επιτάχυνση της Ε&Α, καθώς δεν υπάρχουν ακόμη τεχνολογίες μηδενικού άνθρακα που μπορούν να εφαρμοστούν σε κλίμακα σε μεγάλα ποντοπόρα πλοία. Ένα καλά χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα Ε&Α, το οποίο ο κλάδος συμφώνησε να πληρώσει εντός ενός παγκόσμιου ρυθμιστικού πλαισίου, πρέπει να ξεκινήσει αμέσως υπό την εποπτεία του ΙΜΟ του ΟΗΕ.

Αναγνωρίζοντας τον επείγοντα χαρακτήρα και τη φιλοδοξία που απαιτούνται για την από τις ανθρακούχες εκπομπές, οι ομάδες της ναυτιλιακής βιομηχανίας ζητούν από όλες τις κυβερνήσεις να βρίσκονται στη σωστή πλευρά της ιστορίας για να υποστηρίξουν αυτήν τη φιλόδοξη πρόταση.
Οι διεθνείς ναυτιλιακές μεταφορές υπερβαίνουν το 80 %του παγκόσμιου εμπορίου και εκπέμπουν το 2 %των παγκόσμιων εκπομπών. " μεγάλη πρόκληση δεν είναι η κατασκευή ενός ενιαίου πλοίου μηδενικού άνθρακα, η μεγάλη πρόκληση είναι η δημιουργία των τεχνολογιών που απαιτούνται για την απαέρωση ολόκληρου του παγκόσμιου στόλου από τις ανθρακούχες εκπομπές με ταχύτητα και κλίμακα. Όσο πιο γρήγορα συσταθεί το Ταμείο Ναυτικής Έρευνας του ΙΜΟ, τόσο πιο γρήγορα η βιομηχανία θα μπορέσει να αναπτύξει πλοία μηδενικών εκπομπών για την αποπομπή των θαλάσσιων μεταφορών από τις ανθρακούχες εκπομπές.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter