Δευ05062024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ναυτιλιακοί φορείς της Κίνας εναντιώθηκαν στα σχέδια των Βρυξελλών για το ETS

rypoi naftilia 057288

Μετά την Ιαπωνία και την Ν. Κορέα και ναυτιλιακοί φορείς της Κίνας εκδήλωσαν την αντίθεσή τους στα σχέδια των Βρυξελλών να εντάξει την ευρωπαϊκή ναυτιλία στο σύστημα της εμπορίας ρύπων.

Ειδικότερα China Shipowners’ Association, the China Association of the National Shipbuilding Industry και ο BIMCO που συζήτησαν το εν λόγω θέμα στο πλαίσιο ειδικού σεμιναρίου κατέληξαν σε κοινή δήλωση ότι η μονομερής κίνηση της ΕΕ θα προκαλέσει ρωγμή στο πλαίσιο που υποστηρίζεται από την διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα και θα οδηγήσει σε κατακερματισμό του με μέτρα που θα επηρεάσουν αρνητικά τις θαλάσσιες μεταφορές. Μάλιστα προτάθηκε το Πεκίνο να ασκήσει τη διμερή διπλωματία για να επηρεάσει την απόφαση των Βρυξελλών για το θέμα.
Αν και η Κίνα δεν έχει καθορίσει τη θέση της σχετικά με το σύστημα αγοράς άνθρακα της ΕΕ που στοχεύει στη ναυτιλία, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα την περασμένη εβδομάδα είπαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι θα πρέπει να καταργήσει μια τέτοια προσπάθεια. Τα δυο έθνη ανέφεραν ότι το σύστημα ενδέχεται να υπονομεύσει την πρόοδο της ναυτιλίας για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές στην παγκόσμια σκηνή, να προκαλέσει στρέβλωση της αγοράς και ακόμη και να αποτύχει στη μείωση των εκπομπών.
Tο Διεθνές Nαυτικό Eπιμελητήριο, το οποίο αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 80% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, αντιτίθεται στην περιφερειακή ρύθμιση της EE , αλλά και άλλες Eνώσεις όπως η BIMCO και η Intercargo. Δεν είναι, φυσικά, οι μόνοι που δεν «καλοβλέπουν» τέτοια μέτρα. Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Nαυτιλιακού Φόρουμ, ο πρόεδρος της ισχυρότερης ναυτιλιακής Ένωσης του πλανήτη, κ. Θεόδωρος Bενιάμης, είχε παρέμβει ηχηρά, εξαπολύοντας με δριμύ «κατηγορώ» κατά όσων προτάσσουν «προσωπικές ατζέντες και εμπορικά συμφέροντα» και κατά της λήψης περιφερειακών μέτρων. Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών προειδοποίησε ότι μία πιθανή ένταξη στο ETS θα υποβαθμίσει τις διεθνείς διαδικασίες περιορισμού του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των πλοίων, θα ενθαρρύνει νέα μονομερή μέτρα από άλλες περιοχές και τελικά θα οδηγήσει στη διαρροή άνθρακα, καθώς τα πλοία θα επιλέγουν διαφορετικές διαδρομές για να αποφύγουν τα ευρωπαϊκά λιμάνια, μεταφέροντας τη ρύπανση αλλού.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter