Κυρ05052024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ερωτήματα χωρίς απαντήσεις για την αγορά πετρελαίου και δεξαμενοπλοίων

deksamenoploia

Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει επιφέρει διαταραχές την αγορά πετρελαίου, σύμφωνα με τον οίκο Gibson. Το Reuters αναφέρει έναν αυξανόμενο αριθμό φορτίων στα Ουράλια για παράδοση τον Μάρτιο που δεν βρίσκουν αγοραστές, παρά τις εκπτώσεις ρεκόρ. Το CPC blend (καζάκικο πετρέλαιο) αρχίζει να αντιμετωπίζει παρόμοια κατάσταση, λόγω ανησυχιών για την ανάμειξή του με ρωσικά φορτία και τη φόρτωση σε ρωσικό λιμάνι στη ζώνη των συγκρούσεων.
Από την άλλη το πετρέλαιο της Mέσης Ανατολής σημειώνει νέα υψηλά ρεκόρ, ενώ ανεπιβεβαίωτες αναφορές υποδηλώνουν επίσης ότι μερικά ρωσικά διυλιστήρια αναστέλλουν τη λειτουργία τους εν μέσω υλικοτεχνικών προβλημάτων και μείωση της ζήτησης, αναφέρει ο οίκος αναλύσεων Gibson.
Στα δεξαμενόπλοια οι ναύλοι που συνδέονται άμεσα με τη Ρωσία και τις ζώνες των συγκρούσεων έχουν εκτοξευθεί στα ύψη ξεπερνώντας τα 115.000 δολ τη ημέρα για τα suezmax και aframax από Βαλτική για Μεσόγειο και Ηνωμένο Βασίλειο
Οι τιμές των δεξαμενόπλοιων προϊόντων έχουν επίσης αυξηθεί, αλλά όχι τόσο σε σύγκριση με τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού . Μένει να δούμε αν η τρέχουσα τάση της αποφυγής των ρωσικών φορτίων αργού να διατηρηθούν μακροπρόθεσμα.
Στο ακραίο σενάριο της συνολικής απαγόρευση του ρωσικού εμπορίου προς τη Δύση, οι ροές αργού και προϊόντων θα επαναπροσδιοριστούν πλήρως.
Το μεγάλο ερώτημα είναι, πόσο από το ρωσικό πετρέλαιο που θα αποκλειστεί από τις οικονομίες της Ευρώπης, των ΗΠΑ και του ΟΟΣΑ στην Ασία, θα καταναλώσουν άλλες χώρες; Η Κίνα είναι πιθανό να αυξήσει τις εισαγωγές, ενώ η Ινδία αναμένεται επίσης να καταναλώσει επιπλέον όγκους, εκτός εάν επιβληθούν κυρώσεις. Ορισμένες εταιρείες της Λατινικής Αμερικής θα μπορούσαν επίσης να ζητήσουν περισσότερα φορτία, υποθέτοντας ότι οι κυρώσεις δεν τις εμποδίζουν. Ωστόσο, το ερώτημα είναι αν θα υπάρχει επαρκής αριθμός πλοίων.
Σε κάθε περίπτωση, σημειώνονται θεμελιώδεις αλλαγές στις παγκόσμιες εμπορικές ροές, ενώ βραχυπρόθεσμα υπάρχει κίνδυνος μείωσης του συνολικού όγκου συναλλαγών.
Μακροπρόθεσμα, ο αρνητικός αντίκτυπος στην παγκόσμια οικονομία είναι επίσης πιθανό να είναι ουσιαστικός, μετά την φυγή πολλών πολυεθνικών εταιρειών από τη Ρωσία, ενώ η άνοδος των τιμών της ενέργειας μπορεί να μειώσουν την κατανάλωση, σημειώνει ο Gibson.
Πριν από την εισβολή, η ζήτηση πετρελαίου, αναμενόταν να ανακάμψει κατά 3,3 εκατ. βαρέλια την ημέρα, το 2022, αλλά τώρα με τα νέα δεδομένα είναι ένα ερώτημα πως θα κινηθεί η ζήτηση. Ο Gibson καταλήγει επισημαίνοντας ότι αυτή την στιγμή τα ερωτήματα είναι περισσότερα από τις απαντήσεις.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter