Σαβ05042024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Πρόταση για πράσινο ναυτιλιακό fund ύψους 5 δισ. δολ

ploia pontoporos ekpompes rupon

Στην πρόταση τους για την δημιουργία ενός «πράσινου ναυτιλιακού fund» που θα χρηματοδοτήσει την έρευνα και ανάπτυξη για την δημιουργία νέων ναυτιλιακών καυσίμων απαλλαγμένων από τον άνθρακα, επανέρχονται οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές οργανώσεις του πλανήτη.


Οι ναυτιλιακές οργανώσεις Bimco, Cruise Lines International Association, Intercargo, Interferry, International Chanber of Shipping, Intertanko, International Parcel Tankers Association και World Shipping Council που εκπροσωπούν όλους τους ναυτιλιακούς κλάδους (κρουαζιέρα, ακτοπλοΐα, φορτηγό ναυτιλία, δεξαμενόπλοια, containerships κ.λπ.) προτρέπουν τις κυβερνήσεις όλων των χωρών του πλανήτη να προωθήσουν την πρότασή τους για τη δημιουργία ενός fund, ύψους 5 δισ. δολαρίων, για την επιτάχυνση της διαδικασίας απαλλαγής των θαλάσσιων μεταφορών από τον άνθρακα, εφόσον θέλουν πραγματικά η ναυτιλία να γίνει ο πρώτος κλάδος μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Η πρόταση επαναδιατυπώνεται σήμερα που ξεκινάει στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) και ειδικότερα στην Επιτροπή Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC) η συζήτηση για τα επόμενα βήματα μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία
Όπως αναφέρεται στην κοινή ανακοίνωση αν και οι συνολικές εκπομπές από τη ναυτιλία είναι περίπου 7% χαμηλότερες απ’ ό,τι το 2008, υπάρχει εκ των πραγμάτων ένα όριο στο τι μπορεί να επιτύχει ο κλάδος εφόσον τα πλοία παραμένουν εξαρτώμενα από ορυκτά καύσιμα, ενώ παράλληλα το διά θαλάσσης εμπόριο συνεχίζει να αυξάνεται. Οι μειώσεις άνθρακα που απαιτούνται από τον στόχο του ΙΜΟ για μείωση των συνολικών εκπομπών από τη διεθνή ναυτιλία κατά τουλάχιστον 50% έως το 2050 σε σύγκριση με το 2008, θα προέλθουν μόνο εάν εντοπιστούν και αναπτυχθούν νέες τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών άνθρακα, ώστε τα πλοία που δεν θα εκπέμπουν CO2 και θα είναι παράλληλα εμπορικά βιώσιμα να μπορούν να αρχίσουν να λειτουργούν από τη δεκαετία του 2030, τονίζουν οι ναυτιλιακές οργανώσεις.
Στη συνέχεια η κοινή ανακοίνωση των διεθνών ναυτιλιακών φορέων αναφέρει ότι υπάρχουν πολλές πιθανές λύσεις, όπως η χρήση υδρογόνου ή αμμωνίας που παράγονται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αλλά αυτές δεν υπάρχουν ακόμη σε κλίμακα ή μορφή που να μπορούν να εφαρμοστούν σε μεγάλα ποντοπόρα πλοία. Μία σειρά από πολύπλοκα τεχνικά ζητήματα πρέπει να απαντηθούν, όπως η ασφάλεια, η αποθήκευση, η διανομή, η πυκνότητα ενέργειας και οι επιπτώσεις στον κύκλο ζωής. Εν ολίγοις, δεν γνωρίζουμε ακόμη ποια θα είναι τα καύσιμα του μέλλοντος, τονίζεται στην κοινή ανακοίνωση.
Ως εκ τούτου, η ναυτιλιακή βιομηχανία πρότεινε ένα πρόγραμμα R&D (έρευνας και ανάπτυξης) ύψους 5 δισ. δολαρίων, το οποίο θα επιβλέπει ο ΙΜΟ και θα χρηματοδοτείται μέσω της εισφοράς δύο δολαρίων ανά τόνο καυσίμου πλοίων. Η διαχείριση του προγράμματος Ε&Α θα γίνεται μέσω ενός μη κυβερνητικού οργανισμού έρευνας και ανάπτυξης - ενός International Maritime Research and Development Board - IMRB (Διεθνούς Συμβουλίου Θαλάσσιας Έρευνας και Ανάπτυξης). Το IMRB θα είναι σχεδόν ανεξάρτητο όργανο, υπό την επιτήρηση του ΙΜΟ, με αποκλειστικό καθήκον να επιταχύνει την έρευνα και την ανάπτυξη καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα, πηγών ενέργειας, συστημάτων προώθησης και άλλων νέων τεχνολογιών μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου, που λειτουργούν βάσει εγκεκριμένου Χάρτη από τον ΙΜΟ. Ένα Διεθνές Ταμείο Θαλάσσιας Έρευνας (IMRF) θα παρέχει χρηματοδότηση στη βιομηχανία για τα προγράμματα έρευνας και ανάπτυξης του IMRB, συλλέγοντας περίπου 5 δισ. δολ. ΗΠΑ για μια περίοδο δέκα ετών μέσω συνεισφορών δύο δολαρίων ανά τόνο καυσίμου που καταναλώνεται από κάθε πλοίο.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter