Πεμ05162024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Greener Shipping Summit 2020: Πως η Μαρία Σπυράκη έβαλε στο «παιχνίδι» και τους ναυλωτές!

maria spyraki eyrovoyleytis

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει μπροστά της δύσκολο έργο καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει το φλέγον ζήτημα της μείωσης των εκπομπών αερίων ρύπων άνθρακα στη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Αυτό έγινε ιδιαίτερα εμφανές κατά τη διάρκεια του Greener Shipping Summit 2020, που διοργανώθηκε διαδικτυακά από τη Newsfront / Naftiliaki κλείνοντας τη σειρά των συνεδρίων Posidonia Web Forums, ‘It’s Time to Talk’. 

Μιλώντας στο Summit η διακεκριμένη ευρωβουλευτής, Μαρίας Σπυράκη έδωσε μια άλλη διάσταση στα θέματα ανταγωνισμού της ευρωπαικής ναυτιλίας καθώς υπογράμμισε την ανάγκη δημιουργίας ισότιμων όρων ανταγωνισμού σε παγκόσμιο επίπεδο.
Δίνοντας τον τόνο νωρίς, η κα Σπυράκη δήλωσε «Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται υπό παγκόσμιο ανταγωνισμό και από αυτή την άποψη η κύρια ανησυχία μου είναι πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε ίσους όρους ανταγωνισμού σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι αναγκαίο να περιοριστούν και να ρυθμιστούν οι εκπομπές αερίων στις θαλάσσιες μεταφορές, και όχι μόνο οι εκπομπές CO2, αλλά και οι εκπομπές θείου, μεθανίου, οξειδίου του αζώτου και σωματιδίων.»
«Είναι πολύ σημαντικό να συμπεριληφθεί στην επικείμενη πρόταση της [Ευρωπαϊκής] Επιτροπής FuelEU Maritime, ένας διπλός στόχος μείωσης των εκπομπών που θα λαμβάνει υπόψη τα καύσιμα και την αποδοτικότητα των πλοίων. Η πρόταση θα πρέπει να είναι τεχνολογικά ουδέτερη και να βασίζεται στην επίτευξη στόχων. Δεν θα πρέπει να δίνει κίνητρα για συγκεκριμένα καύσιμα και θα πρέπει να ευθυγραμμίζεται με τους στόχους του ΙΜΟ για απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα», δήλωσε η κ. Σπυράκη.
Επεσήμανε ότι ο πλοιοκτήτης δεν είναι πάντα ο ίδιος με το πρόσωπο ή με τον φορέα που εκμεταλλεύεται εμπορικά το πλοίο. "Ως εκ τούτου, η Επιτροπή θα πρέπει να αποκαταστήσει τους κανόνες θεμιτού ανταγωνισμού, εφαρμόζοντας την αρχή "ο ρυπαίνων πληρώνει", στο φορέα που είναι υπεύθυνος για την εμπορική λειτουργία του πλοίου", ανέφερε. "Αυτή ήταν μια δίκαιη πρόταση υψίστης σημασίας για την ελληνική ναυτιλία, που υιοθετήθηκε στο τελικό κείμενο του κανονισμού MRV στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ως τροπολογία που ξεκίνησε από το γραφείο μου και συνυπέγραψαν σημαντικοί συνάδελφοί μου".
Είπε ότι ολόκληρος ο κύκλος ζωής του πλοίου πρέπει να αναθεωρηθεί, από το σχεδιασμό ως την διάλυσή του. Η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών έχει επίσης μεγάλη σημασία, όπως και το cold ironing των πλοίων που ελλιμενίζονται ή η χρήση οποιασδήποτε άλλης ανανεώσιμης ενέργειας, πρέπει να προωθηθεί για την επίτευξη των στόχων μηδενικών εκπομπών και την εκπόνηση στρατηγικής μηδενικών εκπομπών για τους λιμένες.
Η κα Σπυράκη δήλωσε ότι, όσον αφορά το retrofitting, η ΕΕ θα πρέπει να παρέχει στήριξη στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών προγραμμάτων της, ιδίως του προγράμματος «Horizon Europe», για την έρευνα και την ανάπτυξη καθαρών τεχνολογιών και καυσίμων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter