Τετ05082024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Martin Dorsman: Η ευρωπαϊκή ναυτιλία πρέπει να είναι ανταγωνιστική τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και σε επίπεδο ΕΕ

0Martin Dorsman

Μετά την ειδική σύνοδο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 17ης και 21ης Ιουλίου, οι ηγέτες της ΕΕ συμφώνησαν σε ένα ταμείο ανάκτησης ύψους 750 δισεκατομμυρίων ευρώ για να βοηθήσουν την ΕΕ να αντιμετωπίσει την κρίση που προκλήθηκε από την πανδημία COVID-19. " η οποία θα υποβληθεί σε έλεγχο από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Η ECSA δημοσιεύει τις προτεραιότητές της για ένα σχέδιο ανάκαμψης της ναυτιλιακής βιομηχανίας της ΕΕ και τη δεύτερη έκθεση έρευνας σχετικά με τον αντίκτυπο της κρίσης covid-19 στην ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία.
"Η ECSA θεωρεί απαραίτητο να συμφωνηθεί μια ισορροπημένη δέσμη μέτρων ανάκαμψης, προκειμένου να διασφαλιστεί η βιώσιμη ανάκαμψη της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας και να διαφυλαχθεί η στρατηγική σημασία της για την Ευρώπη. Η πρόταση της ECSA για δέσμη μέτρων ανάκαμψης αποτελείται από βραχυπρόθεσμα μέτρα που αποσκοπούν στη συνέχεια των τμημάτων της ναυτιλιακής βιομηχανίας της ΕΕ που επλήγησαν σκληρά και μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα στήριξης της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές και του οικολογικού ναρκοθετεί της ναυτιλιακής βιομηχανίας της ΕΕ", δήλωσε ο Martin Dorsman, Γενικός Γραμματέας της ECSA.
Από την έναρξη της πανδημίας COVID-19, ο ναυτιλιακός κλάδος βρέθηκε αντιμέτωπος με τεράστιες αρνητικές διαταραχές της ζήτησης, διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας, απότομη μείωση του εξωτερικού και του εγχώριου εμπορίου και συνολικά μειωμένη κινητικότητα. Αυτές οι επιπτώσεις δεν είναι μόνο βραχυπρόθεσμες, αλλά και μακροπρόθεσμες - ορισμένες από τις οποίες θα βιωθούν μόνο μετά από μια χρονική υστέρηση.
«Ως στρατηγικό πλεονέκτημα, η ευρωπαϊκή ναυτιλία επιτρέπει στην ΕΕ να διαφυλάξει τη γεωπολιτική ανεξαρτησία της και να αυξήσει την οικονομική και βιομηχανική της ανθεκτικότητα καθώς και την κυριαρχία της. Για να μπορέσει να συνεχίσει και να εντείνει αυτόν τον ρόλο, η ECSA εκφράζει ορισμένες από τις κύριες προσδοκίες, ανησυχίες και ευκαιρίες της σε αυτό το έγγραφο», συνέχισε ο κ. Dorsman.
Συγκεκριμένα, ο κλάδος θεωρεί σαφή την ανάγκη διαχωρισμού μεταξύ των μέτρων που αντιμετωπίζουν τους βραχυπρόθεσμους στόχους, αφενός, και των μέτρων που αντιμετωπίζουν μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους, αφετέρου. Επίσης, τα μέτρα που αποσκοπούν σε μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους, όπως η απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, πρέπει να εφαρμοστούν γρήγορα για να υποστηριχθεί η βιομηχανία ώστε να επιτευχθούν οι καθορισμένοι φιλόδοξοι στόχοι για το κλίμα.
Το έγγραφο συμβολής και προτεραιοτήτων της ECSA εκφράζει επίσης τις βαθιές ανησυχίες του κλάδου σχετικά με τις αντιφάσεις της επέκτασης του συστήματος εμπορίας εκπομπών στον ναυτιλιακό τομέα ως προσδιορισμένης δυνατότητας μελλοντικών ιδίων πόρων της ΕΕ
Η ECSA διεξήγαγε επίσης δεύτερη έρευνα σχετικά με τον αντίκτυπο της κρίσης στη βιομηχανία κατά το μήνα Ιούνιο. Αυτή η δεύτερη έρευνα δείχνει ότι ο κλάδος δεν έχει ξεπεράσει το αρχικό σοκ της κρίσης. Σε όλους τους τομείς, περίπου το 40% των εταιρειών βλέπουν αύξηση του κύκλου εργασιών σε σύγκριση με το 2020. Το υπόλοιπο 60% αναμένει σταθεροποίηση ή περαιτέρω μείωση του κύκλου εργασιών.
Τα πορίσματα υποστηρίζουν τις παρατηρήσεις της ECSA σχετικά με τη δέσμη μέτρων ανάκαμψης της ΕΕ, ότι πρέπει να θεσπιστούν συγκεκριμένα μέτρα στήριξης, ώστε να ληφθεί υπόψη η πολυπλοκότητα και οι ιδιαιτερότητες της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας, η οποία χαρακτηρίζεται από την τεράστια ποικιλία τύπων πλοίων, δραστηριοτήτων και μεγεθών εταιρειών.
«Η ευρωπαϊκή ναυτιλία πρέπει να είναι ανταγωνιστική τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και σε επίπεδο ΕΕ. Οποιεσδήποτε νέες δράσεις πολιτικής θα πρέπει να στηρίζουν τη βιομηχανία στις δεσμεύσεις και τις προσπάθειές της για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές και να μην επιβαρύνουν άσκοπα και δυσανάλογα τις επιχειρήσεις», κατέληξε ο κ. Dorsman.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter