Θετικός ο απόηχος από την υιοθέτηση της Διακήρυξης των Αθηνών στη Σύνοδο των Υπουργών Ναυτιλίας στο Ζάππειο
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 12 Μαΐου 2014 15:10
Ιδιαίτερα θετικός ήταν ο απόηχος, καθώς έτυχε θερμής ανταπόκρισης από τους θεσμικούς φορείς της Ναυτιλίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από την ομόφωνη υιοθέτηση της «Διακήρυξης των Αθηνών» στη Σύνοδο Υπουργών Ναυτιλίας στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας στην ΕΕ, που προήδρευσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, στην Αθήνα στις 07.05.2014.
Με ανακοίνωσή του, ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Πλοιοκτητών επικροτεί την πρωτοβουλία του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και χαρακτηρίζει ως θετική και καινοτόμα την Διακήρυξη που υιοθέτησαν οι Υπουργοί κατά την διεξαγωγή της Άτυπης Συνόδου των Αθηνών.
Ο Γενικός Γραμματέας του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου, Patrick Verhoeven, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «υποστηρίζουμε την αναγνώριση των υπουργών να διατηρήσουν ένα σταθερό και φιλικό πλαίσιο ώστε να διασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητα των στόλων της ΕΕ, παρέχοντας ασφάλεια δικαίου για τις επενδύσεις και τόνωση της δημιουργίας θαλάσσιων δραστηριοτήτων των Κρατών Μελών της Ε.Ε.
Είμαστε ενθουσιασμένοι που πλέον οι Υπουργοί αναγνωρίζουν ρητά τη ζωτική σημασία του καθεστώτος κρατικής ενίσχυσης της Ένωσης για τις θαλάσσιες μεταφορές και του ρόλου που διαδραματίζει στην επίτευξη των στόχων αυτών. "
Με ανακοίνωσή της η Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, εκπροσωπώντας το European Shortsea Network, χαιρέτισε τα συμπεράσματα της Άτυπης Συνόδου Υπουργών Μεταφορών, καθώς όπως αναφέρει, «είναι η πρώτη φορά που η Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων λαμβάνει τη θέση που της αρμόζει στα πλαίσια της Κοινοτικής Ναυτιλιακής Πολιτικής». Παράλληλα, στην ίδια ανακοίνωση τόνισε ότι: «Με δεδομένο ότι τα συμπεράσματα αυτά της Άτυπης Συνόδου θα ενσωματωθούν στα συμπεράσματα της Επίσημης Συνόδου στα τέλη Ιουνίου, προσβλέπουν σε μία υλοποίηση των στόχων που τέθηκαν κατά την περίοδο 2014 – 2020, ώστε να ενισχυθεί η ενδοκοινοτική μεταφορά φορτίων διά θαλάσσης και να υπάρξουν ευεργετικές επιπτώσεις στο περιβάλλον».
Ταυτόχρονα, ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), Koji Sekimizu, μετά τo πέρας της Συνόδου, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πολιτική στήριξη της Ελληνικής Προεδρίας στο έργο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, ενώ, κατέστησε σαφές ότι το πλαίσιο που διαμορφώθηκε από τη Σύνοδο των Υπουργών είναι πραγματικά χρήσιμο για την αποτελεσματική λειτουργία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.
«Η Ελλάδα, αποτελεί διαχρονικά ένα ναυτιλιακό Έθνος και ευρισκόμενη στην Προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθιστά σαφή τη δέσμευση για την τήρηση κανόνων ασφαλείας για τις μεταφορές, παγκοσμίως, υπό τους κανόνες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού», σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Sekimizu.
Οι πολιτικές προτεραιότητες της ΕΕ για τη ναυτιλία τα επόμενα έτη, όπως αναδεικνύονται από τη «Διακήρυξη των Αθηνών» είναι οι εξής:
(α) Ο σημαντικός ρόλος που διαδραματίζει η ναυτιλία στην ευρωπαϊκή οικονομία και ευημερία,
(β) Η διασφάλιση της μακροπρόθεσμης ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας,
(γ) Η αύξηση της απασχόλησης στο ναυτιλιακό τομέα,
(δ) Η ελεύθερη πρόσβαση στις αγορές,
(ε) Η ενδυνάμωση του ρόλου της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων στην Ε.Ε. και η ανάγκη χρηματοοικονομικής υποστήριξης για την αντικατάσταση των γηραιών πλοίων του short sea με νέα τα οποία θα έχουν περιβαλλοντολογικές προδιαγραφές, όπως επιβάλλει η κατανάλωση καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, δηλαδή scrubbers ή LNG, ευελπιστώντας ότι όλα αυτά θα μπορούσαν να γίνουν σε κοινοτικά ναυπηγεία.
(στ) Οι αποτελεσματικές ευρωπαϊκές ψηφιακές ναυτιλιακές υπηρεσίες,
(ζ) Ο ηγετικός ρόλος της ΕΕ στον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας και καινοτομίας και η
(η) Ενσωμάτωση της έννοιας της «Νησιωτικότητας» στη χάραξη των ευρωπαϊκών πολιτικών. Ο σκοπός της εισαγωγής της ιδέας της Νησιωτικότητας στις πολιτικές της ΕΕ, είναι η αποτροπή του περιφερειακού και κοινωνικού αποκλεισμού και απομόνωσης, καθώς και η προσφορά ισότιμων ευκαιριών ανάπτυξης στα μικρά και απομακρυσμένα νησιά.