Παρ04262024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Διπλάσια η άνοδος του παγκοσμίου εμπορίου για το 2014- Καλός οιωνός για τη ναυτιλία

dry

Θετικά είναι τα μηνύματα για τη ναυτιλία από την πρόσφατη εκτίμηση του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (WTO) για αύξηση 4,7% το 2014 και 5,3% το 2015 του παγκόσμιου εμπορίου. 

Ο Οργανισμός επισημαίνει πως η προβλεπόμενη ανάπτυξη για το 2014 στα επίπεδα του 4,7% είναι υπέρ-διπλάσια της καταγεγραμμένης αύξησης του 2,1% το 2013, ενώ ο μέσος όρος ανάπτυξης των δυο  τελευταίων ετών ήταν στο 2,1%. Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο «G. Moundreas» φέτος θα είναι η πρώτη χρονιά, μετά από δυο συνεχόμενα χρόνια, όπου η αύξηση του Παγκόσμιου Εμπορίου θα είναι μεγαλύτερη από την αύξηση της Παγκόσμιας Ανάπτυξης (World Growth).

Σημαντικό επίσης στοιχείο, το οποίο σε συνδυασμό με τα θεμελιώδη οικονομικά μεγέθη θα λειτουργήσει θετικά στην πορεία της αγοράς είναι πάντα σύμφωνα με τον «G. Moundreas» και ο αριθμός των πλοίων που θα αποσυρθούν από την αγορά, ιδιαίτερα σε μία περίοδο ο ρυθμός αύξησης του στόλου θα κυμανθεί σε χαμηλά επίπεδα όπως αρκετές φορές έχουμε επισημάνει.

Για το 2014, εκτιμάται ότι ο αριθμός των διαλύσεων σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου θα κυμανθεί περίπου στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2013, δηλαδή μεταξύ των 23 – 25 εκατομμυρίων τόνων (DWT), επίπεδο το οποίο θεωρείται αρκετά ικανοποιητικό ώστε να επηρεάσει θετικά την ναυλαγορά.

Ο «γρίφος» στην πορεία της ναυλαγοράς είναι η Κίνα, καθώς εκτιμάται ότι η μειωμένη αναπτυξιακή της πορεία θα επηρεάσει αρνητικά και τις εισαγωγές της, όπως για παράδειγμα, ότι η κατά ορισμένους αναλυτές μείωση της παραγωγής σιδήρου θα επηρεάσει αρνητικά και τις εισαγωγές Iron Ore και Coal.

Το παράδοξο είναι πως ενάντια στις εκτιμήσεις περί μείωσης των εισαγωγών, τα αποθέματα Iron Ore στα λιμάνια της Κίνας στα τέλη Απριλίου, ήταν σε επίπεδα ρεκόρ καθώς οι εισαγωγές του πρώτου 3μήνου αυξήθηκαν κατά 19% συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013.

Η αύξηση αυτή αιτιολογείται από την χρήση του εμπορεύματος ως εγγύηση για δανειοδοτήσεις, την έναρξη της κατασκευαστικής δραστηριότητας, καθώς ο χειμώνας τελείωσε, άρα και την πλήρη λειτουργία των χαλυβουργιών αλλά και από τον σημαντικότατο παράγοντα ότι το εγχώρια παραγόμενο Iron Ore είναι αρκετά μειωμένης ποιότητας και το κόστος εξόρυξης αρκετά υψηλό δίνοντας έτσι ώθηση στις εισαγωγές.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter