Σε «ορθή ρότα πλέει» το νομοσχέδιο για το yachting
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 12 Μαρτίου 2014 15:20
«Λειτουργικό» για τους χρήστες νομοθετικό πλαίσιο θα παραδώσει η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου με την ψήφιση του από την Βουλή του σχεδίου νόμου για τον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού («τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις») που αφορά στο yachting που εισήχθη σήμερα στη Βουλή.
Όπως ανάφερε νωρίτερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιτσιώτης με την ψήφιση του νομοθετήματος με το οποίο ρυθμίζονται θέματα του εν λόγω τομέα με στόχο την ανάπτυξη του cluster που συνδέεται με το yachting θα υπάρχουν έτοιμες και οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις ώστε η λειτουργικότητα να είναι άμεση.
Το εν λόγω σχέδιο νόμου ,που παρουσίασε ο κ. Βαρβιτσιώτης, χρειάστηκε μακρά περίοδο «κυοφορίας» (οκτώ υπουργοί και τρείς κυβερνήσεις) καθώς τέσσερα σχέδια νόμου που είχαν συνταχθεί στο παρελθόν δεν κατέστησαν ενεργά, καθώς υπήρχαν πολλές αποκλείσεις από την πραγματική στόχευση. Που φαίνεται ότι επιτυγχάνει τον εν λόγω νομοσχέδιο καθώς στο σύνολό τους οι φορείς που σχετίζονται με τον συγκεκριμένο τομέα του θαλάσσιου τουρισμού ,προεξάρχοντος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΝΕΕ), καλωσόρισαν την δομή του και τα προβλεπόμενα από αυτό χαρακτηρίζοντας το σχέδιο αναπτυξιακού χαρακτήρα και κινούμενου στην σωστή κατεύθυνση.
Το νομοσχέδιο φαίνεται ότι έχει αξιοποιήσει στο σύνολό τους τα όσα θετικά έχουν προβληθεί από τους εξαντλητικούς διαλόγους με τους συναρμόδιους φορείς αλλά και τα συναρμόδια υπουργεία αλλά και από την μελέτη που είχε παρουσιάσει το ΝΕΕ για τον εν λόγω τομέα. Κάτι που τόνισε χαρακτηριστικά και ο υπουργός λέγοντας ότι εκτός των άλλων μειώνονται στο ελάχιστο οι γραφειοκρατικές και άλλες διαδικασίες, εξορθολογίζονται επί μέρους πολιτικές ενώ βασικός στόχος είναι η εγγραφή στην ελληνική σημαία όσο το δυνατόν περισσότερων σκαφών, η ανάπτυξη του τομέα , ακόμη και με την προσέλκυση πλοίων κοινοτικής και τρίτης σημαίας στις ελληνικές θάλασσες, και βέβαια η δημιουργία θέσεων εργασίας σε ξηρά και θάλασσα. Κάτι που ως γνωστόν είχε καταδείξει και η μελέτη του ΝΕΕ όπως ανέφερε και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Γ. Γράτσος που παρέστη στην επίσημη παρουσίαση του νομοσχεδίου σήμερα.
Ιδιαίτερης μνείας έτυχε και η επί μέρους πολιτική ανοίγματος στις διεθνείς αγορές και ιδιαίτερα εκείνων των mega yachts με σημαίες τρίτων- εκτός ΕΕ χωρών- η ενθάρρυνση των επενδύσεων σε μαρίνες και γενικότερα υλικοτεχνικές υποδομές αλλά και εκείνης που ουσιαστικά «θέτει στη λήθη» πρακτικές που ευνόησαν λαϊκισμούς που ουδόλως, όπως τόνισε οκ. Βαρβιτσιώτης ωφέλησαν τον τομέα και εν γένει την εθνική οικονομία της χώρας.
Όπως τόνισε ο κ. Βαρβιτσιώτης η θεσμοθέτηση ενός σύγχρονου και ελκυστικού εντελώς νέου πλαισίου ,κατέστη επιβεβαλημένη, ώστε να αξιοποιηθεί το συγκριτικό πλεονέκτημα που προσφέρουν στην Ελλάδα το εξαιρετικό φυσικό της κάλλος με τις ατελείωτες ακτογραμμές, σε συνδυασμό με την ιστορία και τον πολιτισμό της. Το νομοσχέδιο διαπνέεται από αναπτυξιακή διάθεση που δημιουργούν σύγχρονες ρυθμίσεις που αποσκοπούν στη δημιουργία περιβάλλοντος ελευθερίας, το οποίο και είναι απαραίτητο για την προσέλκυση τουριστικών πλοίων και την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, τομέα κρίσιμου για την αναζωογόνηση της οικονομικής δραστηριότητα, τη διατήρηση αλλά και τη δημιουργία, όπως προαναφέρθηκε, θέσεων εργασίας. Επίσης καθιστά ορατή την προσπάθεια ανάσχεσης της φυγής πλοίων του τομέα από τις ελληνικές μαρίνες και θάλασσες αλλά και της «απάντησης» στον εντεινόμενο ανταγωνισμό.
Τέλος να σημειωθεί ότι στο εν λόγω νομοσχέδιο έχουν προσαρτηθεί και μία σειρά άλλες ρυθμίσεις που αφορούν στην ακτοπλοΐα (βρίσκονται σε διαβούλευση με την ΠΝΟ), τη συγχώνευση ΝΑΤ-ΓΕΝΕ, το μισθολογικό της Πλοηγικής Υπηρεσίας αλλά και του ΛΣ.