Δευ04292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

COP 28: Ανακοινώθηκε πρόγραμμα κατάρτισης ναυτικών για «πράσινα πλοία»

mihanikoi 00

Ανακοινώθηκε στην έναρξη των εργασιών της Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή (COP 28) του 2023, που πραγματοποιείται από σήμερα στο Ντουμπάι των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, έως τις 12 Δεκεμβρίου 2023 ένα νέο πρόγραμμα που θα στοχεύει στην κατάρτιση των ναυτικών στις νέες τεχνολογίες που σχετίζονται με την διαχείριση των κάθε τύπου πράσινων καυσίμων που θα χρησιμοποιούν τα νεότευκτα κυρίως πλοία. Έχει υπολογιστεί ότι κοντά στους 800.000 ναυτικοί θα πρέπει να εκπαιδευτούν ή να μετεκπαιδευτούν στις νέες τεχνολογίες. Με τους ναυτικούς στον πυρήνα της ναυτιλιακής βιομηχανίας, αυτή η εκπαίδευση είναι ζωτικής σημασίας για τη διασφάλιση μιας επιτυχημένης και δίκαιης μετάβασης σε ένα νέο ναυτιλιακό τοπίο. Το εκπαιδευτικό πλαίσιο, που χρηματοδοτείται μέσω του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) και του Lloyd's Register Foundation, θα εξοπλίσει τους ναυτικούς με δεξιότητες για την απαλλαγή από τον άνθρακα και θα παρέχει καθοδήγηση στους εκπαιδευτές και τη βιομηχανία. Η προετοιμασία ολόκληρης της ναυτιλιακής βιομηχανίας για την πράσινη μετάβαση είναι απαραίτητη. Η στρατηγική του ΙΜΟ του 2023 για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία θέτει κοινή φιλοδοξία για την επίτευξη μηδενικών καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία έως το 2050 ή γύρω από το 2050 (λαμβανομένων υπόψη των διαφορετικών εθνικών συνθηκών)· και δέσμευση να διασφαλιστεί η υιοθέτηση τεχνολογιών, καυσίμων και/ή πηγών ενέργειας μηδενικών ή σχεδόν μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που θα αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 5 %, επιδιώκοντας το 10 % της ενέργειας που χρησιμοποιείται από τη διεθνή ναυτιλία, έως το 2030.
Το έργο θα διευθύνεται από τον ΙΜΟ και τη Γραμματεία της Ειδικής Ομάδας Δίκαιης Θαλάσσιας Μετάβασης. Η Lloyd's Register θα αναπτύξει το πλαίσιο εκπαίδευσης για ναυτικούς και αξιωματικούς, καθώς και ένα εγχειρίδιο εκπαιδευτή για ιδρύματα ναυτικής εκπαίδευσης. Το World Maritime University (WMU), ένα παγκόσμιο ινστιτούτο έρευνας, εκπαίδευσης και κατάρτισης του ΙΜΟ με έδρα το Malmö της Σουηδίας, θα παρέχει ακαδημαϊκή εμπειρογνωμοσύνη. Ένας μεγάλος αριθμός οργανισμών συμμετέχει μέσω μιας παγκόσμιας ομάδας μάθησης από ομοτίμους του κλάδου, η οποία θα παρέχει σημαντική ανταλλαγή γνώσεων. Μόλις αναπτυχθεί, το βασικό πλαίσιο εκπαίδευσης για ναυτικούς στην απαλλαγή από τον άνθρακα θα δοκιμαστεί πρώτα στην Ασία μέσω ενός προγράμματος υπό την ηγεσία του WMU, με την υποστήριξη του Κέντρου Συνεργασίας Ναυτιλιακής Τεχνολογίας του ΙΜΟ (MTCC) στην Ασία και άλλων εταίρων. Θα αναπτυχθεί εκπαιδευτικό υλικό για όλους τους ναυτικούς και για αξιωματικούς. Ο στόχος είναι στη συνέχεια να επεκταθεί η δοκιμή του πακέτου παγκοσμίως με όλα τα καθιερωμένα MTCC και άλλους κατάλληλους οργανισμούς. Το χρονοδιάγραμμα είναι να αναπτυχθεί το εκπαιδευτικό υλικό έως τα μέσα του 2025. Η εκπαίδευση των ναυτικών ευθυγραμμίζεται με την αναθεώρηση των στόχων απαλλαγής του τομέα από τις ανθρακούχες εκπομπές και την υιοθέτηση της στρατηγικής του ΙΜΟ για το 2023 σχετικά με τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, η οποία στοχεύει στη διασφάλιση της υιοθέτησης κατά 5-10% τεχνολογιών, καυσίμων ή/και πηγών ενέργειας μηδενικών ή σχεδόν μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία έως το 2030.
Ο Kitack Lim, Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, δήλωσε: «Η έγκριση ορόσημο από τον ΙΜΟ της στρατηγικής του 2023 για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία δείχνει τη σαφή δέσμευση των κρατών μελών για τη μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας σε ένα μέλλον χωρίς άνθρακα. Για να γίνει αυτό, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι κανείς δεν θα μείνει πίσω και πρέπει να δεσμευτούμε για την κατάρτιση του εργατικού δυναμικού ώστε να είναι έτοιμο. Αυτό το συνεργατικό έργο θα συμβάλει στη διασφάλιση μιας επιτυχημένης και δίκαιης μετάβασης, αξιοποιώντας τη συλλογική δύναμη της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας».
Ο Guy Platten, Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, δήλωσε: «Το 2030 είναι προ των πυλών και δεν μπορούμε να εφησυχάζουμε σχετικά με τις ανάγκες των ναυτικών μας και την κατάλληλη εκπαίδευση που υπάρχει για να τους υποστηρίξει κατά τη διάρκεια του μεταβατικού τομέα μας. Χωρίς τους ανθρώπους μας δεν έχουμε βιομηχανία, οπότε οι ναυτικοί πρέπει πάντα να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή κάθε απόφασης. Καθώς προχωράμε στη φάση ΙΙ του προγράμματος δίκαιης θαλάσσιας μετάβασης, πρέπει τώρα όλοι να συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε και να αξιοποιήσουμε περαιτέρω τις ισχυρές σχέσεις που διαμορφώθηκαν στη φάση Ι για να διασφαλίσουμε ότι οι ναυτικοί μας έχουν την εκπαίδευση που χρειάζονται.»
Η Ruth Boumphrey, Διευθύνουσα Σύμβουλος του Lloyd's Register Foundation, σχολίασε: «Η μετάβαση προς ένα μέλλον χαμηλών εκπομπών θα απαιτήσει νέες πράσινες θέσεις εργασίας και επανειδίκευση και η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία δεν διαφέρει. Οι μελλοντικές τεχνολογίες εναλλακτικών καυσίμων, όπως το υδρογόνο, η αμμωνία και η μεθανόλη, σημαίνουν ότι υπάρχει ζωτική ανάγκη αναβάθμισης των δεξιοτήτων όλων των ναυτικών. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το έργο της ειδικής ομάδας για τη δίκαιη μετάβαση στη θάλασσα και το πιο πρόσφατο πλαίσιο κατάρτισής της είναι απαραίτηταγια να διασφαλιστεί ότι οι ναυτικοί έχουν τη σωστή κατάρτιση και δεξιότητες για να εργαστούν σε ασφαλές περιβάλλον. Θέτει τους ναυτικούς και τις κοινότητες στο επίκεντρο της λύσης, καθώς η βιομηχανία εργάζεται για την επίτευξη του στόχου της για καθαρές μηδενικές εκπομπές για τη ναυτιλία έως το 2050».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter