Δευ03102025

Last updateΔευ, 10 Μαρ 2025 6pm

Η άνοδος των Capes έφερε αύξηση του BDI

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου προχώρησε με νέα άνοδο του BDI χάρη στα Capes, που η εβδομαδιαία αύξησή τους ξεπέρασε το 30%. Αντιθέτως Panamaxes και Ultramaxes σημείωσαν μονοψήφιες απώλειες και τα Handies που κρατήθηκαν στα πράσινα. Αναλυτικότερα, τα Capes ανέβηκαν κατά 33,23%, τα Kamsarmaxes -6,43%, τα Ultramaxes (63) -3,43% και τα Handies +1,64%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε κατά 171 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 1400 μονάδες την Παρασκευή 7 Μαρτίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε με άνοδο στους αριθμούς στη βασική διαδρομή c5. Ωστόσο στα μέσα της εβδομάδας οι ναύλοι υποχώρησαν σε μονοψήφια νούμερα παρά το γεγονός ότι και οι τρεις κύριοι μεταλλωρύχοι ήταν ενεργοί. Τελικά η εβδομάδα έκλεισε θετικά με μικρή άνοδο. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 10,1 $/tn.
Στον Ατλαντικό και ιδιαιτέρως στο νότο κέρδιζε έδαφος με αυξημένη ζήτηση για φορτία Απριλίου τόσο από την νότια Βραζιλία όσο και από τη Δυτική Αφρική προς την Κίνα. Και στο βορρά παρατηρήθηκε αρκετή δραστηριότητα με μείωση της προσφοράς πλοίων και μεγάλη άνοδο των ναύλων κυρίως για τα Υπερατλαντικά ταξίδια. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 22,72 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 37,28 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 16,93Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού είδαμε οριακά καλύτερη ροή φορτίων στην πλειοψηφία των διαδρομών, τόσο στο βορρά όσο και στο νότο, όμως αυτό δεν συνοδεύτηκε και από άνοδο των ναύλων. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 12,5-13,5Κ/ημέρα + 250-350Κ BB (παράδοση Λατ. Αμερική), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 12,5-14,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 5-7 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά συνέχισε με πτωτικές τάσεις αφού η ζήτηση από Ινδονησία, Αυστραλία και Βόρειο Ειρηνικό ήταν περιορισμένη. Η μεγαλύτερη υποχώρηση σημειώνεται στα κυκλικά ταξίδια από Κίνα μέσω Ινδονησίας. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 7-9Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη Νοτιοανατολική Ασία η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα νωχελικά με τους ναύλους να υποχωρούν και τη ζήτηση να είναι περιορισμένη κυρίως για φορτία κάρβουνο από την Ινδονησία. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 10,5-12Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά παρουσίασε μικρές διορθώσεις καθώς απουσίασαν τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό και η μόνη υποστήριξη ήρθε από το Βόρειο Ειρηνικό, η οποία συγκράτησε περαιτέρω απώλειες. Οι ναύλοι των UMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 9,5-11Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 11,5-13Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 12,5-14Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές στους ναύλους. Αναμένουμε η δραστηριότητα να παραμείνει υποτονική, όμως τα σημάδια ανάκαμψης που έρχονται από τη Νότια Αφρική ευελπιστούμε ότι θα τραβήξουν μέρος από την προσφερόμενη χωρητικότητα της περιοχής. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 9-10,5Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 7,5-9Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 5-6,5 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος χαρακτηρίστηκε από αβεβαιότητα λόγω της έντασης μεταξύ Αμερικής και Κίνας. Ωστόσο υπήρξε ικανοποιητικός όγκος φορτίων προς τη Δυτική Ακτή και μέσα στον κόλπο. Οι ναύλοι των UMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 13-14,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 14,5-16Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA εμφάνισε δύο πρόσωπα. Από τη μία πλευρά τα φορτία με κοντινές ημερομηνίες φόρτωσης συζητήθηκαν στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ τα φορτία για το δεύτερο μισό του Μαρτίου συζητήθηκαν σε χαμηλότερα νούμερα λόγω της αύξησης της προσφερόμενης χωρητικότητας. Οι ναύλοι των UMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 18-19,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 16,5-18Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη είχε ένα αργό ξεκίνημα της εβδομάδας αφού υπήρχε μεγάλη διάσταση στα νούμερα μεταξύ πλοιοκτητών και ναυλωτών. Μόνο κάποια λίγα φορτία σκραπ προς την Ανατολική Μεσόγειο προσέφεραν κάποιο πριμ. Οι ναύλοι των UMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 12-13,5Κ/ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 12-13,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 15-16,5Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος ξεκίνησε από το σημείο που σταμάτησε την προηγούμενη εβδομάδα, ωστόσο με το πέρασμα των ημερών η υπερπροσφορά οδήγησε τους ναύλους σε χαμηλότερα επίπεδα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα UMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 12-13,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 6,5-8Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 8,5-10Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα με μικρές διαφοροποιήσεις παρά τον αυξημένο όγκο φορτίων και τη βελτιωμένη δραστηριότητα. Υπήρχε η αίσθηση ότι το επόμενο διάστημα αναμένεται αύξηση της προσφοράς οπότε αρκετοί πλοιοκτήτες προτίμησαν να μη ρισκάρουν. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 12,5-14Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $ 12,5-14Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 8,5-10K/ημέρα.
Η Μεσόγειος παρουσίασε μικρές βελτιώσεις αφού τόσο τα ορυκτά όσο και τα σιτηρά φορτία πλήρωναν κάποιο premium στις βασικές διαδρομές. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 6-7,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 6-7,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 6-7,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 10-11,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά παρουσίασε έναν ικανοποιητικό όγκο κλεισιμάτων το οποίο συνοδεύτηκε από θετικό κλίμα. Ωστόσο προβληματισμό δημιουργεί η μακριά λίστα πλοίων που βρίσκονται στην περιοχή. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 10,5-12Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 12,5-14Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) ήταν ήρεμη με τους ναύλους να διατηρούνται στα ίδια επίπεδα. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι παρατηρήθηκε αύξηση της προσφοράς πλοίων στη Δυτική Αφρική η οποία αναμένεται το επόμενο διάστημα να δημιουργήσει προβληματισμό στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 12,5-14Κ/ημέρα.
Στην Ασία και κυρίως στο νότο η αγορά ξεκίνησε με χαμηλούς ρυθμούς λόγω της έλλειψης φορτίων για το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου. Ωστόσο στα μέσα της εβδομάδας ενισχύθηκε η δραστηριότητα από την Αυστραλία παρασύροντας ανοδικά και την υπόλοιπη περιοχή. Βορειότερα η έλλειψη άμεσα διαθέσιμων πλοίων βοήθησε την αγορά οδηγώντας σε υψηλότερα νούμερα. Δυτικότερα, στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και την Ινδία δεν υπήρξε ιδιαίτερη δραστηριότητα και η όποια στήριξη ήρθε από τη νότια Αφρική η οποία ήταν πιο ενεργή. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 8-9,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 8,5-10Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 6-7,5Κ /ημέρα.

Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter