Παρ05032024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Θετικά συνέχισε η αγορά ξηρού φορτίου

0bulk carrier

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε την ανοδική της πορεία, με διψήφια εβδομαδιαία άνοδο για τα μεγαλύτερα μεγέθη και μονοψήφια για τα μικρότερα.

Αναλυτικότερα, τα Capes αυξήθηκαν κατά 11,25%, τα Kamsarmaxes +11,85%, τα Supramaxes +9,62% και τα Handies +2,63%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε κατά 190 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 1919 μονάδες την Παρασκευή 19 Απριλίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αγορά ευνοήθηκε από την αυξανόμενη ροή φορτίων κάρβουνου από την Ανατολική Αυστραλία προς την Κίνα, καθώς οι μεγαλύτεροι ναυλωτές ήταν ενεργοί. Επιπλέον η βελτίωση των καιρικών συνθηκών βοήθησε να ξεμπλοκάρουν τα λιμάνια της Κίνας. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 11,88 $/tn.
Στον Ατλαντικό και κυρίως στη Βραζιλία, η εβδομάδα ξεκίνησε ήρεμα με αποτέλεσμα να σημειωθεί πτώση των ναύλων. Όμως στα μέσα της εβδομάδας η ζήτηση επέστρεψε αλλάζοντας το κλίμα. Έτσι η ναυλαγορά βελτιωνόταν μέρα με τη μέρα. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 27,04 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 48,5 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 15,14Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού και ιδίως στο βορρά η έλλειψη άμεσα διαθέσιμων πλοίων οδήγησε σε άνοδο των ναύλων για τις φορτώσεις Απριλίου. Επιπλέον η ζήτηση ήταν αυξημένη για υπερατλαντικά ταξίδια. Και στο νότο σημειώθηκε όγκος κλεισιμάτων με τα πλοία που κλείνονταν στον Ειρηνικό να πετυχαίνουν κάποιο premium. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 18-20Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 27,5-29,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 15,5-17,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά φάνηκε να δέχεται θετικές επιδράσεις από την καλή εικόνα του Ατλαντικού με αποτέλεσμα τα επίπεδα των ναύλων να έχουν ανοδικές τάσεις. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 15-17Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά παρουσίασε βελτιώσεις χάρη στη σταθερή ροή φορτίων κάρβουνου από την Ινδονησία για τα τέλη του μήνα και αρχές Μαΐου. Έτσι οι πλοιοκτήτες που είχαν άνεση χρόνου μπορούσαν να δουν καλύτερα νούμερα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 17-18,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά ενισχύθηκε με περισσότερα φορτία χάλυβα. Επίσης ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 12,5-14Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 11,5-13Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 12,5-14Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία δεν είδαμε ιδιαίτερη δράση, παρά τις προσδοκίες, Ωστόσο κάποια κλεισίματα έφτασαν σε υψηλότερα επίπεδα από την προηγούμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 16-17,5Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 12,5-14 Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 5,5-7 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο είδαμε ένα αργό ξεκίνημα της εβδομάδας καθώς η δραστηριότητα ήταν περιορισμένη. Ωστόσο η υπόλοιπη εβδομάδα κινήθηκε αυξητικά χάρη στην αύξηση της ροής των φορτίων από την Ανατολική Ακτή. Ωστόσο η βελτίωση των χρόνων στο κανάλι του Παναμά αναμένεται να τροφοδοτήσει την αγορά με περισσότερα πλοία το επόμενο διάστημα. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 14,5-16Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 23-24,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA παρουσίασε περισσότερη δραστηριότητα κυρίως στην αρχή της εβδομάδας, απορροφώντας μεγάλο μέρος από τα διαθέσιμα πλοία. Ωστόσο οι διαφοροποιήσεις δεν ήταν μεγάλες στους ναύλους. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 27,5-29Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 21-22,5Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη προχώρησε ήρεμα και το μόνο ενδιαφέρον ήρθε από τα φορτία σκραπ. Όμως υπάρχει αισιοδοξία ότι θα υπάρξει άνοδος της ζήτησης στο τέλος του μήνα και στις αρχές του επόμενου. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 16-17,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 15,5-17Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 26,5-28Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος παρουσίασε έντονη κινητικότητα καθώς υπήρξαν κάποια φορτίο για το τέλος Απριλίου που βελτίωσαν το κλίμα στο τέλος της εβδομάδας. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 27-28,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 11,5-13Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 12,5-14 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές καθώς μπορεί η προσφορά χωρητικότητας να ήταν περιορισμένη όμως και η ζήτηση δεν ήταν αρκετή για να οδηγήσει σε άνοδο τους ναύλους. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 12-13,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 13-14,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 11-12,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος ήταν ενεργή. Η προσφορά πλοίων κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα ωστόσο υπήρξε αρκετό ενδιαφέρον από την πλευρά των ναυλωτών. Έτσι βελτιώθηκαν έστω και οριακά τα επίπεδα των ναύλων. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $11,5-13Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 10-11,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 10-11,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 16,5-18 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά παρουσίασε θετικά σημάδια για το δεύτερο μισό του μήνα. Ήδη είδαμε περισσότερα νέα φορτία και οι πλοιοκτήτες αύξησαν τις ιδέες τους. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) σημείωσε άνοδο χάρη στην αυξημένη ροή φορτίων στο πρώτο μισό της εβδομάδας και συνεχίστηκε στους ίδιους ρυθμούς και στο υπόλοιπο της εβδομάδας. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 18-19,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 22-23,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία η αγορά προχώρησε θετικά καθώς η ζήτηση ενισχύθηκε τόσο στο βορρά, όσο και στο νότο. Η ανανέωση της λίστας των φορτίων από την Αυστραλία και την Ινδονησία βοήθησε να βελτιωθεί το κλίμα. Αντιθέτως στην αγορά της Ινδίας και του κόλπου είδαμε περιορισμένο αριθμό φορτίων και συγκέντρωση χωρητικότητας. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 11-12,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 12,5-14Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 11-12,5Κ /ημέρα.

Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter