Παρ05032024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Τα μεγαλύτερα μεγέθη έριξαν την αγορά ξηρού φορτίου

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου υποχώρησε εξαιτίας των μεγαλύτερων ενώ μεγεθών ενώ και τα μικρότερα μεγέθη περιόρισαν τα εβδομαδιαία κέρδη τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο τα handies εμφάνισαν διψήφια άνοδο, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Αναλυτικότερα, τα Capes μειώθηκαν κατά 31,71%, τα Kamsarmaxes -10,12%, τα Supramaxes +2,16% και τα Handies +12,84%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI έπεσε κατά 709 μονάδες (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 2483 μονάδες την Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε δυναμικά ακολουθώντας την τάση της προηγούμενης, όμως από την τρίτη και μετά η απουσία των μεγαλύτερων ναυλωτών από την αγορά οδήγησε σε μεγάλη πτώση των ναύλων. Μόνο στο τέλος της εβδομάδας υπήρξε βελτίωση στη δραστηριότητα συγκρατώντας περαιτέρω πτώση. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 11,47 $/tn.
Στον Ατλαντικό τόσο ο νότος όσο και ο βορράς δέχτηκαν πιέσεις με την προσφορά χωρητικότητας να παραμένει σταθερή και ο αριθμός των φορτίων στην αγορά να είναι περιορισμένος. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 28,36 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 63,13 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 51,13Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό και ιδιαιτέρως στο βορρά σημειώθηκε πτώση στη δραστηριότητα παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των πλοίων στην Ευρώπη ήταν περιορισμένος, αφού η ζήτηση ήταν πτωτική. Στο νότο η εικόνα ήταν παρόμοια, με τις επιλογές των πλοιοκτητών να είναι περιορισμένες. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 15-17Κ/ημέρα (παράδοση Ινδιά), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 28-30 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 25,5-27,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε θετικά όμως στο δεύτερο μισό επικράτησε ηρεμία αποτέλεσμα να δούμε μεγάλη πτώση στη ναυλαγορά. Έτσι αρκετοί πλοιοκτήτες προτίμησαν να περιμένουν προσδοκώντας σε αλλαγή του κλίματος. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 16-18Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά κινήθηκε χαμηλότερα αφού τόσο η ινδονησία όσο και η αυστραλία είχαν περιορισμένο όγκο φορτίων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 13,5-15Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά κινήθηκε σε δύο ταχύτητες. Τα άμεσα διαθέσιμα πλοία δεν μπορούσαν να βρουν κάποιο φορτίο ενώ τα πλοία με αργότερες ημερομηνίες προσπάθησαν να κρατήσουν τα ίδια επίπεδα των ναύλων. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 9-10,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 8,5-10Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 6,5-8Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά διατήρησε την ανοδική τάση από την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς παρατηρήθηκε έντονη κινητικότητα μεταξύ πλοιοκτητών και ναυλωτών. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 16,5-18Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 14-15,5 Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 6-7,5 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε να κινείται ανοδικά, όμως άρχισαν να φαίνονται τα πρώτα σημάδια κόπωσης καθώς περιορίστηκαν τα φορτία σιτηρών. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 40,5-42Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 37,5-39Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA ξεκίνησε την εβδομάδα δυναμικά ωστόσο προχωρούσαν οι μέρες παρατηρήθηκε σταθεροποίηση των ναύλων, καθώς υποχώρησε η δραστηριότητα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 26,5-28Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 27,5-29Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη παρουσίασε σκαμπανευάσματα με τη ζήτηση αλλά και την προσφορά χωρητικότητας να έχει μειωθεί. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 24-25,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 28,5-30Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 34,5-36Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος ξεκίνησε την εβδομάδα χωρίς ιδιαίτερη δράση και δέχτηκε πιέσεις από τους ναυλωτές, ενώ οι πλοιοκτήτες προσπάθησαν να κρατήσουν τα νούμερα της προηγούμενης εβδομάδας. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 27,5-29Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 16,5-18Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 19-20,5 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά ενισχύθηκε με αρκετά φορτία, κυρίως από τα ρωσικά λιμάνια της Βαλτικής. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 27-28,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 27,5-29Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $22,5-24Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος διατήρησε τη δυναμική της χάρη στη φόρα της προηγούμενης εβδομάδας, παρά το γεγονός ότι η λίστα των φορτίων για τα μέσα Δεκεμβρίου είναι περιορισμένη. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $17,5-19Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 14-15,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 14,5-16Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 20-21,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά παρουσίασε σταθεροποιητικές τάσεις, αφού μειώθηκε η στήριξης που προέρχεται από τα φορτία σιτηρών, και οδηγοί της αγοράς μπήκαν τα φορτία με petcoke. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 27,5-29Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 29,5-30Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) παρουσίασε τα μεγαλύτερα κέρδη συγκριτικά με τον υπόλοιπο ατλαντικό, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Η ροή των φορτιών ήταν συνεχής αλλά ο κύριος παράγοντας ήταν ο μειωμένος αριθμός διαθέσιμων πλοίων. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 28-29,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 29,5-31Κ/ημέρα.
Στην Ασία η αγορά παρουσίασε περαιτέρω βελτιώσεις, με την Αυστραλία να είναι οδηγός και να ακολουθεί Ινδονησία και ο βορράς. Παράλληλα, η προσφερόμενη χωρητικότητα παρέμεινε σταθερή και περιορισμένη σε σχέση με τη ζήτηση. Προς την Ινδία και τον κόλπο η εικόνα αλλάζει λίγο καθώς τα μετακινούμενα απλή από την ανατολική ακτή της Ινδίας προς τη δυτική πρόσθεσαν πίεση στην αγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 8,5-10Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 9-10,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 8-9,5Κ /ημέρα.

Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter