Παρ05032024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Τα Capes εκτόξευσαν τον BDI στην αγορά ξηρού φορτίου

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου σημείωσε εντυπωσιακή άνοδο σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα χάρη στα Capes που σχεδόν διπλασίασαν τους δείκτες τους ενώ και τα υπόλοιπα μεγέθη παρουσίασαν διψήφια εβδομαδιαία άνοδο.

Αναλυτικότερα, τα Capes ανέβηκαν κατά 84,26%, τα Kamsarmaxes +13,41%, τα Supramaxes +16,42% και τα Handies +15,34%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε κατά 1090 μονάδες (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 3192 μονάδες την Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία ξεκίνησε η εβδομάδα με μεγάλη διαφοροποίηση προς τα πάνω, καθώς όλοι οι μεγάλοι ναυλωτές είχαν παρουσία στη γραμμή δυτικής Αυστραλίας - Κίνας. Σε αυτούς τους ρυθμούς αλλά με χαμηλότερες ταχύτητες κινήθηκε και το υπόλοιπο της εβδομάδας. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 13,11 $/tn.
Στον Ατλαντικό η εβδομάδα ξεκίνησε θετικά για το βορρά ενώ ο νότος ήταν πιο ήσυχος. Όμως η μειωμένη προσφορά χωρητικότητας σε σχέση με τη ζήτηση και ο περιορισμένος αριθμός των μετακινούμενων πλοίων από τον ειρηνικό οδήγησε σε άνοδο των ναύλων σε όλες τις περιοχές. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 34,44 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 92 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 75,75Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό και ιδιαιτέρως στο βορρά η αγορά παρουσίασε νέα κέρδη χάρη στη μειωμένη προσφορά πλοίων, ενώ υπήρχε και έντονη κινητικότητα για τα υπερατλαντικά ταξίδια. Αντιθέτως ο νότος δεν ήταν τόσο δραστήριος είδες όμως επηρεασμένος από την ευρύτερη εικόνα έκλεισε την εβδομάδα ανοδικά. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 16,5-18,5Κ/ημέρα (παράδοση Ινδιά), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 31-33 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 28-30 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά οδηγήθηκε από την περιορισμένη διαθέσιμη χωρητικότητα και την ικανοποιητική ροή φορτίων κάρβουνου από την Ινδονησία και την Αυστραλία. Έτσι οι ναύλοι κινήθηκαν υψηλότερα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 15-17Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά παρουσίασε εβδομαδιαία άνοδο καθώς υπήρχε υποστήριξη τόσο από την Ινδονησία όσο και από την Αυστραλία με περισσότερα φορτία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 14,5-16Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά προχώρησε θετικά με τον βόρειο ειρηνικό να οδηγεί τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 10-11,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 9-10,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 6,5-8Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά εμφάνισε βελτίωσης μετά από μία περίοδο πτώσης. Η άνοδος αυτή δεν οφείλεται τόσο στη βελτίωση της ζήτησης της περιοχής αλλά στην ευρύτερη άνοδο των υπολοίπων περιοχών. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 12,5-14Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 11,5-13Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 6-7,5 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε να τρέχει. Η ροή των φορτίων ήταν διαρκής ενώ απόκοσμος οι μεγάλες καθυστερήσεις στη διώρυγα του Παναμά κράτησε τον αριθμό των διαθέσιμων πλοίων περιορισμένο. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 35,5-37Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 34,5-36Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA συνέχισε την ανοδική της πορεία καθώς η ζήτηση ήταν ενισχυμένη ενώ ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι πολλοί πλοιοκτήτες επέλεξαν να μεταφερθούν από την Αφρική προς τον αμερικάνικο κόλπο και όχι απέναντι. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 27,5-29Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 24,5-26Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη παρουσίασε περαιτέρω βελτιώσεις με έντονη δραστηριότητα τόσο από τους ναυλωτές όσο και από τους πλοιοκτήτες. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 24,5-26Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 26,5-28Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 28,5-30Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος παρουσίασε βελτιωμένη εικόνα την προηγούμενη εβδομάδα, με περισσότερη κινητικότητα από τους ναυλωτές οι οποίοι προτίμησα να κινηθούν για να προλάβουν περαιτέρω άνοδο των ναύλων. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 28,5-30Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 18-19,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 19,5-21 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά ενισχύθηκε με μεγάλη ροή νέων φορτίων κυρίως από τη βαλτική. Έτσι οι πλοιοκτήτες δεν δυσκολεύτηκαν να βρουν κάποια απασχόληση για τα πλοία τους και μάλιστα σε υψηλότερα νούμερα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 22-23,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 22,5-24Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $18,5-20Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος παρουσίασε άνοδο σε όλες τις διαδρομές και όπως όλα δείχνουν θα συνεχίσει σε αυτούς τους ρυθμούς μέχρι το τέλος του χρόνου. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $14,5-16Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 11-12,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 11,5-13Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 18-19,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά συνέχισε να είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής αφού η ζήτηση ήταν ισχυρή και η προσφορά πλοίων δεν ήταν αρκετή για να την καλύψει. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 25,5-27Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 26,5-28Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) εμφάνισε σημαντικά κέρδη σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα με πολλά νέα φορτία τα οποία ενίσχυσαν τον ανταγωνισμό μεταξύ των ναυλωτών. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 25-26,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 26,5-28Κ/ημέρα.
Στην Ασία η αγορά προχώρησε με κέρδη, κυρίως λόγο της νοτιοανατολικής Ασίας και της μεγάλης λίστας φορτίων από την Ινδονησία και την Αυστραλία. Παράλληλα υπήρξε έντονο ενδιαφέρον για πλοία σε περίοδο. Ο βορράς ακολούθησε την ανοδική τάση παρά το γεγονός ότι υπήρξε συγκέντρωση χωρητικότητας. Δυτικότερα, στην Ινδία και στον κόλπο της Μέσης Ανατολής ζήτησε ανανεώθηκε με κάποια νέα φορτία που βοήθησαν τους ναύλους να ξεκολλήσουν. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 8,5-10Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 10,5-12Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 6,5-8Κ /ημέρα.

Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter