Παρ05032024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Άνοδος για την αγορά ξηρού φορτίου

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου σημείωσε περεταίρω άνοδο με όλα τα μεγέθη να εμφανίζουν βελτιώσεις, ενώ Capes, Panamaxes και Handies παρουσίασαν διψήφια εβδομαδιαία άνοδο. Αναλυτικότερα, τα Capes ανέβηκαν κατά 22,51%, τα Kamsarmaxes +10,14%, τα Supramaxes +6,15% και τα Handies +11,83%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε κατά 177 μονάδες (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 2102 μονάδες την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία το πρώτο μισό της εβδομάδας ήταν ήσυχο, χωρίς ιδιαίτερη δραστηριότητα. Ωστόσο τις τελευταίες δύο μέρες οι μεγαλύτεροι μεταλλωρύχοι κινήθηκαν στην αγορά διακόπτοντας την πτωτική τάση των δεικτών και τελικά έκλεισε η εβδομάδα με κέρδη. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 11,02 $/tn.
Στον Ατλαντικό η εβδομάδα ξεκίνησε χωρίς ιδιαίτερη δραστηριότητα αλλά γρήγορα η εικόνα βελτιώθηκε, ιδίως στη Βραζιλία. Στο βορρά η αγορά ήταν πιο ήρεμη όμως η θετική εικόνα του νότου ενίσχυσε τους ναύλους. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 26,43 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 47,13 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 41,19Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό ο βορράς πρωταγωνίστησε και αυτή τη βδομάδα με ενισχυμένη τη ζήτηση για μεταφορές φορτίων. Ο νότος δεν κινήθηκε στις ίδιες ταχύτητες, αλλά ακολούθησε τις ανοδικές τάσεις του Ατλαντικού. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 16,5-18,5Κ/ημέρα (παράδοση PMO), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 29-31 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 25,5-27,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά προχώρησε με νέα κέρδη. Πρωταγωνιστές ήταν τα σιτηρά από το βόρειο Ειρηνικό όμως και τα φορτία κάρβουνου είχαν σταθερή ροή από την Αυστραλία και την Ινδονησία. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 11,5-14,5Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές καθώς ο όγκος των φορτίων έμεινε σταθερός και η προσφορά πλοίων δεν διαφοροποιήθηκε σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 13,5-15Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά προχώρησε με περισσότερα φορτία ενισχύοντας περαιτέρω τα επίπεδα των ναύλων. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 9-10,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 8-9,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 6-7,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά έχασε έδαφος καθώς τα λίγα κλεισίματα που ήρθαν στην επιφάνεια ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 10,5-12Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 8,5-10Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 4,5-6 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε να κινείται ανοδικά. Η ροή των φορτίων είναι συνεχής και η συμφόρηση στον Παναμά κρατά την προσφερόμενη χωρητικότητα σε ικανοποιητικά επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 32-33,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 32,5-34Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA ήταν ενεργή την προηγούμενη εβδομάδα με αρκετά νέα φορτία να κάνουν την εμφάνιση τους στην αγορά, ενώ παράλληλα εγγύηση περιορίστηκε και ο αριθμός των πλοίων που μετακινείται προς την περιοχή. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 25-26,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 21,5-23Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη παρουσίασε νέα άνοδο με αρκετή δραστηριότητα η οποία οδήγησε τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 16-17,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 18,5-20Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 23,5-25Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος διατήρησε τη δυναμική της παρά τη χαμηλή δραστηριότητα, καθώς επηρεάστηκε έχει από το θετικό κλίμα στην Ευρώπη και τον αμερικάνικο κόλπο. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 22-23,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 12,5-14Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 14-15,5 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά εμφάνισε μικρή άνοδο στον όγκο φορτίων κυρίως από τη βαλτική, ενώ παράλληλα περιορίστηκαν και τα διαθέσιμα πλοία της περιοχής. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 17,5-19Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 16,5-18Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $12,5-14Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος κινήθηκε θετικά, με τους ναυλωτές να είναι ιδιαίτερα ενεργοί και να αναζητούν πλοία για τα φορτία τους. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $11,5-13Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 9-10,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 11-12,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 15-16,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά συνέχισε την ανοδική πορεία με νέα εβδομαδιαία κέρδη παρά την παύση δραστηριότητας λόγω της εορτής των ευχαριστιών. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 20,5-22Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 23,5-25Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) εμφάνισε μεγάλη άνοδο χάρη στον μικρό αριθμό διαθέσιμων πλοίων που ανάγκασε τους ναυλωτές να ανεβάσουν τις ιδέες τους προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 19,5-21Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 18,5-20Κ/ημέρα.
Στην Ασία πρωταγωνίστησε ο νότος με αρκετά φορτία από την Ινδονησία και την Αυστραλία. Αντιθέτως ο βορράς ήταν πιο ήρεμος και μόνο ο Βόρειος ειρηνικός ενίσχυσε την αγορά κυρίως για τα μεγαλύτερα πλοία του τομέα. Από την άλλη πλευρά Ινδία και κόλπος της Μέσης Ανατολής ήταν ήρεμοι και ελάχιστα φορτία ήταν διαθέσιμα στην αγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 7,5-9Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 8,5-10Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 6,5-8Κ /ημέρα.

Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter