Παρ05032024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Κέρδη σε όλα τα μεγέθη. Ξεχώρισαν τα Panamaxes

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου ανέβηκε περεταίρω με όλα τα μεγέθη να εμφανίζουν βελτιώσεις, ενώ τα Panamaxes παρουσίασαν εβδομαδιαία άνοδο μεγαλύτερη από 20%. Αναλυτικότερα, τα Capes ανέβηκαν κατά 6,71%, τα Kamsarmaxes +22,47%, τα Supramaxes +7,1% και τα Handies +0,83%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε κατά 177 μονάδες (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 1820 μονάδες την Παρασκευή 17 Νοεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε αργά λόγω της εορτής του Diwali στη Σιγκαπούρη. Ωστόσο η συνέχεια της εβδομάδας ήταν θετική με πολλά νέα φορτία και βασικό οδηγό τα φορτία κάρβουνου από τη νοτιοανατολική Ασία και την Αυστραλία. Επίσης υπήρξαν φορτία και από την Ιαπωνία. Όμως στο τέλος της εβδομάδας οι κακές καιρικές συνθήκες προκάλεσαν αρκετά προβλήματα στη λειτουργία των λιμένων. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 10,22 $/tn.
Στον Ατλαντικό υπήρχε αρκετή κινητικότητα με περισσότερο ενδιαφέρον να εμφανίζει ο νότος. Η εβδομάδα συνέχισε στους ίδιους ρυθμούς με αρκετά κλεισίματα σε καλύτερα επίπεδα από την προηγούμενη εβδομάδα, και τη διαδρομή Βραζιλίας Κίνας να εμφανίζει έντονη δραστηριότητα. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 22,59 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 40,65 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 34,06Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό και ειδικά στο βορρά η ζήτηση ήταν αυξημένη χάρη στα φορτία ορυκτών, ενώ και τα φορτία σιτηρών από τον Κόλπο είχαν σταθερή ροή. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον εμφάνισαν τα ταξίδια από τη βαλτική τα οποία πλήρωναν παραπάνω σε σχέση με τα υπερατλαντικά ταξίδια. Όσον αφορά τον νότο ακολούθησε τη γενικότερη τάση του βόρειου Ατλαντικού. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 29-31Κ/ημέρα (παράδοση ECSA), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 26-28 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 22,5-24,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε την Τρίτη λόγω των διακοπών και οι περισσότερες διαδρομές εμφάνισαν άνοδο, με το βόρειο Ειρηνικό και την Αυστραλία να είναι οδηγοί της κούρσας. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 11,5-14,5Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά προχώρησε ανοδικά χάρη στα φορτία κάρβουνου; από την Ινδονησία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 13,5-15Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά ήταν ιδιαιτέρως ενεργή με αρκετά φορτία με κατεύθυνση προς το Νότο ή δυτικότερα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 8-9,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 7-8,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 6-7,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά συνέχισε να υποχωρεί, αν και η προσφορά πλοίων παρέμεινε σταθερή. Ωστόσο η βελτίωση του κλίματος στις υπόλοιπες περιοχές της Ασίας αναμένεται να επηρεάσει θετικά την περιοχή. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 10,5-12Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 8,5-10Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 4,5-6 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος κατέγραψε νέα υψηλά, ιδίως για τα πλοία με ημερομηνίες τέλη νοεμβρίου. Φαίνεται πως οι καθυστερήσεις στο κανάλι του Παναμά έχουν δώσει το πλεονέκτημα στους πλοιοκτήτες που είναι άμεσα διαθέσιμοι στον κόλπο. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 30-31,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 32-33,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA παρουσίασε σημαντικές βελτιώσεις καθώς η ζήτηση ήταν ανεβασμένη τόσο στο Βορρά όσο και στο Νότο ενώ υπάρχουν ακόμα πολλά ακάλυπτα φορτία για όλο το μήνα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 23-24,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 20,5-22Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη έδειξε να σταθεροποιείται καθώς υπήρχαν περισσότερα φορτία για άμεσα διαθέσιμα πλοία, ενώ η προσφορά δεν ήταν αρκετή για την κάλυψη αυτών. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 15-16,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 17,5-19Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 21-22,5Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος κινήθηκε θετικά, μετά από ένα μεγάλο διάστημα πιέσεων. Κύριος λόγος αυτής της αλλαγής ήταν η πολύ καλή εικόνα του αμερικανικού κόλπου που οδήγησε πολλά πλοία από τη Δυτική Μεσόγειο να μετακινηθούν προς την περιοχή. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 19-20,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 10,5-12Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 12-13,5 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά κινήθηκε θετικά, καθώς μετά από βδομάδες απραξίας υπήρξαν περισσότερα φορτία. Ωστόσο υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα για να δούμε άνοδο των ναύλων, αφού υπάρχουν πολλά διαθέσιμα πλοία στην αγορά. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 14,5-16Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 15-16,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $11,5-13Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος παρουσίασε αλλαγή κλίματος. Η αύξηση των φορτίων και η απορρόφηση πολλών άμεσα διαθέσιμων πλοίων ήταν ο λόγος αυτής της βελτίωσης. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 8,5-10Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 8-9,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 8-9,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 13,5-15 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά προχώρησε ακάθεκτη με τη ροή των φορτίων να είναι συνεχόμενη. Ωστόσο παρατηρείται συγκέντρωση χωρητικότητας, γεγονός σου που αναμένεται να δημιουργήσει πιέσεις στο επόμενο διάστημα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 24-25,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 23-24,5Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) είδε αρκετές βελτιώσεις καθώς η μείωση χωρητικότητας επέτρεψε την άνοδο των ναύλων. Παράλληλα υπήρξε βελτίωση και στη ροή φορτίων σε Βορρά και Νότο. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 14-15,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 18,5-20Κ/ημέρα.
Στην Ασία η Άπω Ανατολή και η Ινδονησία παρουσίασαν αυξημένη ζήτηση δίνοντας ώθηση στα νούμερα. Όμως η υπερπροσφορά χωρητικότητας συγκράτησε την άνοδο. Δυτικότερα, στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και την Ινδία επικράτησε ηρεμία, με τους πλοιοκτήτες να αναζητούν εναγωνίως κάποια απασχόληση για τα πλοία τους. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 7,5-9Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 8,5-10Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 6,5-8Κ /ημέρα.

Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter