Σαβ05042024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Βελτιώσεις στα μεγάλα μεγέθη, απώλειες στα Handies

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου παρουσίασε βελτιώσεις χάρη στα Capes τα οποία παρουσίασαν εβδομαδιαία άνοδο μεγαλύτερη από 20%. Άνοδο σημείωσαν και τα Panamaxes και Supramaxes ενώ τα Handies υποχώρησαν. Αναλυτικότερα, τα Capes ανέβηκαν κατά 21,39%, τα Kamsarmaxes +5,66%, τα Supramaxes +2,17% και τα Handies -6,27%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε κατά 181 μονάδες (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 1643 μονάδες την Παρασκευή 10 Νοεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αγορά είχε ένα δυναμικό ξεκίνημα της εβδομάδας με αρκετά νέα φορτία από τους βασικότερους ναυλωτές που οδήγησαν σε άνοδο των ναύλων, μέχρι τα μέσα της εβδομάδας. Στη συνέχεια οι ρυθμοί υποχώρησαν και οι ναύλοι σταθεροποιήθηκαν. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 10 $/tn.
Στον Ατλαντικό επικράτησε ηρεμία στο μεγαλύτερο μέρος της εβδομάδας και μόνο προς το τέλος της εβδομάδας σημειώθηκαν κάποια σημάδια ανάκαμψης, ωστόσο υπήρχε μεγάλο κενό μεταξύ προσφορών ναυλωτών και πλοιοκτητών. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 21,99 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 41,22 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 29,5Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό και κυρίως στο βόρειο, η εβδομάδα ξεκίνησε με αρκετές υποσχέσεις για έντονη δραστηριότητα και αρκετές ζητήσεις από την Ανατολική Ακτή και τον αμερικάνικο κόλπο. Παράλληλα Ευρώπη και Δυτική Μεσόγειος είχαν περιορισμένη προσφορά χωρητικότητας. Στο Νότο η αγορά συνέχισε σε υψηλότερα επίπεδα εξαιτίας των φορτίων με ημερομηνίες Νοεμβρίου, από τα διαθέσιμα πλοία είναι περιορισμένα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 13-15Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 22-24 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 14,5-16,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, η Ασία κινήθηκε σε δύο ταχύτητες αφού από τη μία Ινδονησία και Αυστραλία εμφάνισαν ικανοποιητική ζήτηση, ενώ βορράς ήταν ήρεμος. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 8-11Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά παρουσίασε βελτιώσεις καθώς η Ινδονησία ήταν ιδιαιτέρως ενεργή με αρκετά φορτία προς Κίνα και Ινδία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 11,5-13Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά έδειξε να σταθεροποιείται κυρίως λόγω της καλής εικόνας του νότου. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 7-8,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 6-7,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 6-7,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά κινήθηκε πτωτικά με ελάχιστες επιλογές για τους πλοιοκτήτες. Επίσης αναμένεται να διατηρηθεί αυτή η πίεση αφού πλησιάζουμε στην εορτή του Diwali. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 10-11,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 7,5-9Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 4,5-6 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος σημείωσε νέα άνοδο καθώς η ζήτηση για φορτώσεις στα μέσα Νοεμβρίου δεν μπορούσε να καλυφθεί με τα υπάρχοντα πλοία. Έτσι οι πλοιοκτήτες επέβαλαν τις ιδέες τους. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 23-24,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 30-31,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA προχώρησε ανοδικά με αρκετά νέα φορτία και από το βορρά και από το Νότο ενώ μειώθηκε και η προσφερόμενη χωρητικότητα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 20,5-22Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη διατήρησε την πτωτική της τάση, αφού η δραστηριότητα ήταν περιορισμένη. Επίσης σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα Δεν αναμένεται να βελτιωθεί η συνολική εικόνα μέχρι τα μέσα του μήνα. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 15-16,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 16,5-18Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 22-23,5Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος παρέμεινε υπό πίεση. Μπορεί να εμφανίστηκαν περισσότερα φορτία όμως η υπερπροσφορά δεν άφησε περιθώρια βελτίωσης. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 19-20,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 9,5-10Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 10-11,5 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά υποχώρησε περαιτέρω. Στο μέσο της εβδομάδας υπήρχαν κάποια φορτία σιτηρών από τη βαλτική και τη βόρεια Ευρώπη, τα οποία όμως δεν ήταν αρκετά για να ανατρέψουν την πτωτική τάση. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 10,5-12Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 12-13,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 9,5-11Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος συνέχισε να υποχωρεί με την περισσότερη δραστηριότητα να παρατηρείται στην αρχή της εβδομάδας καθώς περισσότεροι πλοιοκτήτες προτίμησαν να κλείσουν τα βαπόρια τους ακόμα και σε χαμηλότερα νούμερα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 6,5-8Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 7-8,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 7-8,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 12,5-14 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά κέρδισε κι άλλο έδαφος αφού η ροή φορτίων ήταν συνεχόμενη και η προσφερόμενη χωρητικότητα κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 20-21,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 21-22,5Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) προχώρησε πτωτικά. Ο νότος συνέχισε να υποφέρει από έλλειψη φορτίων και ο βορράς δέχτηκε πιέσεις από τα πλοία που μετακινούνταν από τον κόλπο. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 13-14,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 14,5-16Κ/ημέρα.
Στην Ασία σημειώθηκαν νέες απώλειες σε Βορρά και Νότο αφού η ροή φορτίων ήταν περιορισμένη. Η Αυστραλία και η περιοχή CIS εμφάνισαν κάποια φορτία τα οποία όμως δεν επαρκούσαν για να βοηθήσουν ουσιαστικά την αγορά. Όμοια εικόνα και στην Ινδία και στον κόλπο της Μέσης Ανατολής μαζί με ελάχιστα νέα φορτία. Ωστόσο η εικόνα ήταν ελαφρώς καλύτερη για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 7-8,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 7,5-9Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 6,5-8Κ /ημέρα.

Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter